شمانیوز
شما نیوز

تمیز کردن اجاق گاز | روش های تمیز کردن اجاق گاز

راهکار های ویژه برای براق کردن اجاق گاز | با این ترفند ها همیشه گازت براقه

راهکار های ویژه برای براق کردن اجاق گاز | با این ترفند ها همیشه گازت براقه

اگر شماهم به دنبال روش هایی برای تمیز کردن اجاق گاز می باشید ، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

به گزارش شمانیوز :تمیز کردن اجاق گاز یک ضرروری است. برای تمیز کردن اجاق گاز روش های زیادی وجود دارد. شما میتوانید از مواد طبیعی برای تمیز کردن اجاق گاز استفاده کنید. در ادامه روش هایی برای تمیز کردن اجاق گاز به شما آموزش هایی را آماده کرده ایم.

 

استفاده از ترکیبات خانگی برای تمیز کردن اجاق گاز لعابی

از آنجایی که سطوح لعابی علاقه‌ی خاصی به جذب و ماندگار کردن لکه‌ها دارند بهتر است همیشه یک دستمال کنار دستتان باشد تا به محض کثیف شدن گاز، آن را پاک کنید تا به دردسرهای شستشو و ساییدن دچار نشوید!

اما اگر به هر دلیلی لکه‌ها کار خودشان را کردند، ترکیبات زیر تا حد زیادی می‌توانند به شما کمک کند:

ترکیب اول) ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با یک فنجان آب داغ ترکیب کنید.

ترکیب دوم) نصف پیمانه جوش شیرین و ۲ تا قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با کمی آب داغ مخلوط کنید تا حدی که خمیری شکل شود.

هر کدام از این ترکیبات را که برایتان راحت‌تر است آماده کنید و بعد از پخش کردن آن روی سطوح اجاق با یک پلاستیک آن را بپوشانید.

۱تا ۲ ساعت بعد می‌توانید با مسواک به حساب لکه‌ها برسید و در آخر با یک دستمال سطح اجاق لعابی‌تان را برق بیاندازید.

 

 تمیز کردن اجاق گاز با هیدروژن پراکسید و جوش شیرین

هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه، نوعی سفیدکننده برای حذف مواد آلی و معدنی است. از این رو شما می‌توانید لکه‌های غذایی، پروتئین، دوده و چربی را به راحتی با هیدروژن پراکسید از اجاق گاز پاک و تمیز نمایید.

پیش از پاک کردن گاز استیل یا شیشه‌ای، حتماً آن را خاموش کنید و تا اتمام کار از اجاق گاز استفاده نکنید. مقداری هیدروژن پراکسید را با جوش شیرین مخلوط کنید و آن را با یک دستمال یا مسواک نرم و تمیز به تمام سطح اجاق گاز بزنید.

پس از ده دقیقه که ترکیب آب اکسیژنه و جوش شیرین خشک شد، آن را با یک دستمال مرطوب کاملاً پاک کنید. همچنین می‌توانید از یک حوله مرطوب آشپزخانه استفاده کنید تا اثری از ذرات جوش شیرین باقی نماند. سپس شما می‌توانید شاهد درخشان شدن اجاق گاز باشید.

 

جوش شیرین برای تمیز کردن اجاق گاز

اگر گاز رومیزی شما خیلی کثیف باشد احتمالا با دو روش بالا کاملا تمیز نشود. در این صورت از جوش شیرین استفاده کنید. برای اینکار با نسبت مساوی (جوش شیرین+نمک+آب) یا فقط (جوش شیرین+آب) یک خمیر تهیه کنید. حالا سطح گاز را کمی با آب داغ مرطوب کنید و خمیر را روی تمام قسمت‌ها بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با یک پارچه، خمیر را روی سطح گاز به صورت دورانی پخش کنید و مجدد چند دقیقه صبر کنید. حالا تمام کثیفی‌ها با این خمیر جادویی از بین رفته‌اند و می‌توانید با یک دستمال نم دار گاز را تمیز کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی