شمانیوز
شما نیوز

کوفته

طرز تهیه کوفته کشک اصفهانی / درست کردن یک کوفته کشکی خوشمزه و عالی

طرز تهیه کوفته کشک اصفهانی / درست کردن یک کوفته کشکی خوشمزه و عالی

آموزش درست کردن یک کوفته کشکی خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: یکی از خوشمزه ترین کوفته ها می باشد که بیشتر در اصفهان تهیه می شود ولی بقدری این کوفته خوشمزه می باشد که در سراسر ایران تهیه می شود و همان طور که از نام این غذا پیداست کشک یکی از چاشنی های مهم آن می باشد و می تواند رقیب خوبی برای کوفته تبریزی باشد. یکی از کوفته های بسیار خوشمزه است که می توانید برای نهار در یک روز تعطیل در منزل تهیه کنید و به همراه نان تازه سرو کنید و مطمئن باشید طعم و مزه آن را دوست خواهید داشت.

مواد لازم 
گوشت چرخ کرده ۶۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
تخم مرغ ۱ عدد
برنج ۱ پیمانه
سبزی کوفته ۴ ق غذا خوری
نعنا خشک ۲ ق غذا خوری
پونه کوهی ۱/۲ ق چای خوری
سیب زمینی ۲ عدد
کشک ۳ الی ۴ ق غذا خوری
تخم مرغ آبپز و پیاز داغ برای تزئین به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر به مقدار لازم

مرحله اول: آماده سازی مواد کوفته

ابتدا برنج را باید بپزید برای این کار از قبل کمی خیس کنید و برنج را روی حرارت قرار دهید و تا نیم پز شود اصلا نباید له شود وگرنه کوفته را شل می کند پس دقت کنید شل نشود و زنده بردارید. یکی از پیازها را رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید.

مرحله دوم: تهیه کوفته

گوشت و نیمی از برنج و پیاز رنده شده و ۲ ق غذا خوری سبزی کوفته و تمام ادویه ها و نمک را داخل کاسه بریزید و ورز دهید (ورز دادن در تهیه کوفته بسیار مهم است هر چقدر بهتر ورز بخورد امکان ترک آن کمتر است) حالا از مواد کوفته به اندازه پرتقال بردارید و گرد کنید سپس کوفته ها را داخل ظرف گذاشته و برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا منسجم شود.

مرحله سوم: تهیه سس

در همین حین که کوفته ها در حال استراحت می باشند سس را آماده کنید برای تهیه سس پیاز دیگر دستور را نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه مورد نظر کمی تفت دهید سپس به آن زردچوبه و نمک و فلفل سیاه اضافه کنید سپس مابقی برنج را اضافه کنید و کمی تفت دهید و بعد نعنا خشک و مابقی سبزی کوفته و پونه ریخته و ۳ لیوان آب بریزید و بگذارید بجوش بیاد.

مرحله چهارم: پخت کوفته کشک

آب که به جوش آمد کوفته ها را از فریزر خارج کنید و به آرامی داخل سس قرار دهید و شعله را ملایم کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید مواد بپزند سپس سیب زمینی را پوست بگیرید و ۴ قاچ کنید و برای ۲۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود و بعد کشک را اضافه کنید و بگذارید برای ۲۰ الی ۳۰ دقیقه دیگر بپزد و سس غلیظ شود سپس به همراه پیاز داغ و تخم مرغ آبپز سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی