شمانیوز
شما نیوز

افغان ها

کارهای چند ده میلیونی مخصوص افغانی ها در ایران

کارهای چند ده میلیونی مخصوص افغانی ها در ایران

با توجه به تبلیغ در سایت دیوار و سایت های اشتغال بیشتر مردم سرایدار ها و کارگرهای افغانی را قبول می کنند علت این ماجرا چیست؟

به گزارش شمانیوز : در طی دو سال اخیر جمعیت افغان ها در ایران 5برابر شده است. این جمعیت زیاد افغان ها به دلیل قدرت گرفتن طالبان در کشور افغانستان هست . که در اسفند سال 1401 مرز های شرق ایران برای مردم بی پناه افغانستان باز شد. و عده ای زیاد از این مردم؛  وارد کشور ما شدن که خیلی از آن ها در جا به جای ایران مشغول به کار هستند.

 

 

افغان

حالا سوالی که خیلی از ما ها در گیرش هستیم این است که،  چرا با وجود نیرو کار ایرانی؛  خیلی از پیمانکار های ایران دنبال نیرو کار افغانی می گردند و سایت های اشتغال از جمله دیوار پر شده از جذب نیروی کار افغانی .

 

سایت

 

دلیل اول :

نیروی کار افغانی نصبت به نیروی کار ایرانی ارزان تر است . و دستمزد کمتری می گیرد. به همین دلیل خیلی از پیمان کار ها و صاحبان کار برای هزینه کمتر به دنبال نیروی افغانی است .

دلیل دوم :

نیروی افغانی در ایران می توانند بیشتر کار کنند و وقت زیادی را روی  آن کار بگذارد و کار های از جمله کارگری و معماری و کاشیکاری به خوبی بلد هستند.

دلیل سوم  : 

نیروی افغانی توانسته است اعتماد خیلی از صاحبکار ها را به خود جذب کنند و مورد اعتماد قرار بگیرند .

دلیل چهارم :

بحث بیمه ، از آنجای که بیمه به کارگر های افغانی تعلق نمیگیرد . برای خیلی صاحبان کار یک گزینه مناسب است که برای برای پرداخت بیمه کارگر سر باز بزنند .

دلیل پنجم : 

اگر در حین کاراتفاقی برای نیروی کار افغانی بیفتند . صاحب کار مسئول پاسخ گویی به این ماجرا نیست ولی در نیروی کار ایرانی بلعکس هست اگر اتفاقی بیفتد  صاحبکار مجبور است خسارت بدهد.

 

_ نظر شما در این باره چیست! نیروی کار افغانی بهتر است یا ایرانی؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی