شمانیوز
شما نیوز

عملکرد باورنکردنی مدیر عامل جدید بانک ملت

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): انتخاب مدیری که سال ها سابقه کار در بانک ملت را داشته است باعث شد که در ظرف یک هفته از 21 تا 28 اسفندماه بانک ملت با 13 درصد رشد در جذب سپرده‌ها مواجه شود. همچنین میزان پس‌اندازهای بانک ملت 10 درصد، سپرده‌های کوتاه مدت 26 درصد و بلندت مدت 14 درصد افزایش یافته است. در همین حال، برای نخستین بار ارزش کل سهام بانک ملت با نزدیک به 83 درصد رشد مواجه شده و به مرز 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

بعد از تغيير مديريت بانك ملت استقبال كاركنان بانك و سپرده گذاران از مديرعامل جديد كه از بدنه خود اين بانك انتخاب شده و سال ها سابقه كار در بانك ملت را داشته است باعث شد كه در ظرف يك هفته از 21 تا 28 اسفندماه بانك ملت با 13 درصد رشد در جذب سپرده‌ها مواجه شود. همچنين میزان پس‌اندازهای بانک ملت 10 درصد، سپرده‌های کوتاه مدت 26 درصد و بلندت مدت 14 درصد افزایش یافته است. در همین حال، برای نخستین بار ارزش کل سهام بانک ملت با نزدیک به 83 درصد رشد مواجه شده و به مرز 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

افزایش 13 درصدی جذب سپرده‌ در بانك ملت طي یک هفته به خاطر انتخاب مديرعامل جديد

به گزارش بولتن نيوز، در آستانه نوروز 94 تعدادی از مدیران عامل بانک‌ها تغییر کردند و در همین راستا، پیش بینی اولیه حکایت از آن داشت که این اقدام تاثیر خود را بر فعالیت‌های آنان در روزهای حساس پایان سال خواهد گذاشت و طبق نظركارشناسان بايد تغيير مديريت بانك هايي مانند بانك ملت عملا باعث كاهش حجم سپرده ها و منابع بانك ها مي شد. اما برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه، این اتفاق نیفتاد و در برخی بانک‌ها، شاخص‌های عملکردی رشد عجیبی نشان دادند از جمله استقبال كاركنان بانك و سپرده گذاران از مديرعامل جديد كه از بدنه خود انتخاب شده و سال ها سابقه كار در بانك ملت را داشته است باعث شد كه در ظرف يك هفته از 21 تا 28 اسفندماه بانك ملت با 13 درصد رشد در جذب سپرده‌ها مواجه شود. همچنين میزان پس‌اندازهای بانک ملت 10 درصد، سپرده‌های کوتاه مدت 26 درصد و بلندت مدت 14 درصد افزایش یافته است. در همین حال، برای نخستین بار ارزش کل سهام بانک ملت با نزدیک به 83 درصد رشد مواجه شده و به مرز 10 هزار میلیارد تومان رسیده است. قيمت سهام بانك ملت نيز در يك ماه گذشته از حدود 2000 تومان به بيش از 2730 تومان رسيده و صف خريد سهام اين بانك از فروش آن بيشتر است. اين در حاليست كه در دوماه دي ماه و بهمن ماه با نوسانات مختلفي در قيمت سهام بانك ملت مواجه بوده ايم. علت رشد اين شاخص، انتخاب مدیرعامل جدید بانك ملت از بدنه اين بانك بوده است و از آنجا علي رستگار مديرعامل كنوني سال هاي سابقه كار در بخش هاي مختلف بانك را داشته لذا از حمايت مديران و كاركنان صف در شعب بانك ها برخوردار شده و اين موضوع در رشد و جذب سپرده ها و رشد قابل توجه 13 درصدي موثر بوده است. كارشناسان معتقدند اعتمادي كه پرسنل صف در شعب بانك ملت به مديرعامل جديد داشته اند و استقبالي كه كاركنان بانك و سهامداران و سپرده گذاران از اين مدير كاركشته و با سابقه بانك ملت داشته اند باعث شده كه نه تنها منابع و سپرده هاي بانك ملت از رشد زيادي برخوردار باشد بلكه در سال جديد نيز شاخص قيمت سهام بانك ملت نيز از رشد قابل توجهي برخوردار شده است. اين كارشناسان معتقدند كه به خاطر برخورداري بانك ملت از شعب خارج كشور و همچنين رشد بالاي سودآوري اين بانك كه اولين بانك از نظر شاخص سودآوري و كسب درآمد محسوب مي شود، تقاضا براي خريد سهام اين بانك رشد قابل توجهي داشته است. حضور مديرعامل جديد بانك ملت با سال ها سابقه كار در بدنه اين بانك، و انتخاب وي به عنوان مديرعامل جديد، با استقبال بخش هاي مختلف بانك ملت همراه شده است. زيرا كاركنان بانك ها معتقدند كه اگر كسي از بدنه خود بانك انتخاب شود به خاطر آشنايي مديرعامل با مسائل و مشكلات كاركنان و كارمندان و مديران و همچنين روند بهره وري و كارايي بانك، باعث رشد درآمد و سودآوري و بهبود روند ها و كاهش مشكلات و هزينه ها خواهد شد. اما اگر كسي از بيرون بانك وارد شود و به خصوص اگر سابقه كار در بانكداري نداشته باشد و يا سابقه فعاليت در بانك بزرگي مثل ملت را نداشته باشد، عملا باعث كاهش بهره وري و سودآوري و جذب منابع بانك خواهد شد و كاركنان از حضور و انتخاب وي استقبال نخواهند كرد. سوابق علی رستگار مدیرعامل بانک ملت علی رستگار پيش از اين عضو هیات مدیره بانک ملت بوده است.

افزایش 13 درصدی جذب سپرده‌ در بانك ملت طي یک هفته به خاطر انتخاب مديرعامل جديد

سوابق شغلی • حسابدار امور مالی سازمان عمران از سال 1366 الی 1367 • رئیس شعب ممتاز بانک ملت از سال 1382 الی 1385 • رئیس حوزه های منطقه 1 و 7 تهران بانک ملت از سال 1385 الی 1387 • مدیرکل و مدیر منطقه 4 ، 5 و مستقیم به بانک ملت از سال 1388 الی 1392 • رئیس هیئت مدیره بیمه ما از سال 1383 الی 1390 • مدیرکارگروه بانکداری شرکتی از سال 1391 الی 1392 • عضو هیئت مدیره صندوق تضمین تسویه معاملات بورس و اوراق بهادار و فرابورس از سال 1392 تاکنون • عضو هیئت مدیره شرکت سپرده گذار مرکزی سازمان بورس اوراق بهادار CSDI • مدیرناظر امور استان های تهران و البرز و مناطق آزاد • مشاور مدیرعامل بانک ملت از سال 1392 • رئیس هیئت مدیره پتروفراوان اطلس از سال 1393 تاکنون • معاون مدیرعامل در امور مدیرارشد فروش و ارتباط با مشتری ناحیه 1 و شعبه مستقل مرکزی • عضو هیئت مدیره بانک ملت از سال 1393 تاکنون • عضو هیئت مدیره هلدینگ بهسازان فردا در حوزه بانکداری الکترونیک IT • عضویت در کمیته های نظارت و بهبود در حوزه منابع انسانی، کمیته راهبردی بانکداری تجاری، کمیته نقدینگی و کمیته بودجه بانک • عضویت در شورا معاونین و شورای عالی ارتقاء جایگاه رقابتی بانک بولتن نيوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied