شمانیوز
شما نیوز

وزیر امور دینی اندونزی: خداوند تحریم‌ها را عامل قدرتمندی ایران قرار داد

وزیر امور دینی اندونزی در دیدار با سفیر ایران در این کشور گفت که خداوند تحریم‌ها را عامل قدرتمندی ایران قرار داده است.

وزیر امور دینی اندونزی در دیدار با سفیر ایران در این کشور گفت که خداوند تحریم‌ها را عامل قدرتمندی ایران قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لقمان حکیم سیف‌الدین، وزیر امور دینی اندونزی در این دیدار با اشاره به حضور پرتعداد دانشجویان اندونزیایی در ایران و تحصیل آنان در رشته‌های مختلف، به نمایندگی از دولت اندونزی مراتب تشکر و قدردانی خود را از ایران ابراز داشته و گفت: ایران کشوری تاریخی، دارای فرهنگ و تمدن غنی و مدرن بوده و به یقین همکاری با این کشور برای ما ابعاد مثبت بسیاری را دارد.

او تاریخ معاصر ایران و هم‌چنین مقاومت در برابر تحریم‌ها را موجب قدرتمند شدن ایران دانست و اظهار کرد که خداوند تحریم‌ها را عامل قدرتمندی ایران قرار داده است.

وی افزود: امروز همگی بر این واقعیت که ایران کشوری قدرتمند است، صحه می‌گذارند به همین دلیل همکاری با ایران برای ما بسیار حائز اهمیت است و خواهان استفاده از تجربیات این کشور هستیم.

این مقام بلندپایه اندونزیایی هم‌چنین با اشاره به طرح دولت اندونزی در تربیت پنج هزار نفر در مقطع دکترا در گرایش‌های مختلف در طول پنج سال آتی، گفت: ما تصمیم داریم تا دانشجویان اندونزیایی را برای تحصیل در مقطع دکترا به کشورهای مختلف اعزام کنیم و ایران یکی از مقاصد اصلی دانشجویان ما خواهد بود.

او از ایده گفت‌وگوی بین علمای ایران و اندونزی استقبال و اضافه کرد: باید این گفت‌وگو را در سطح دنیای اسلام توسعه داد.

ولی‌الله محمدی، سفیر ایران در اندونزی نیز با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، از تاریخچه مشترک مردمان پارس و مردم اندونزی به‌عنوان سرمایه اصلی دو کشور در توسعه مناسبات در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و اجتماعی نام برد.

وی به دیدار رییسان‌جمهور ایران و اندونزی در حاشیه شصتمین سالگرد کنفرانس آسیا و آفریقا اشاره کرده و گفت: اندونزی در دیدگاه مردم ایران دارای جایگاه بسیار مهمی بوده و از طرف دیگر عزم مقامات عالی‌رتبه دو کشور نیز بر توسعه روابط است.

ولی الله محمدی در ادامه سخنانش از حوزه‌های علوم اسلامی، علوم قرآنی، حج، هنر و فرهنگ اسلامی، دروس اسلامی به ویژه تبادل استاد و دانشجو و هم‌چنین گفت‌وگو و تعامل بیش‌تر میان علمای دو کشور به‌عنوان فرصت‌های همکاری در امور دینی میان دو کشور نام برد و خواهان ارتباط نزدیک‌تر مقامات و اندیشمندان این حوزه‌ها شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied