شمانیوز
شما نیوز

چغندرکاران کرمانشاه 55 میلیارد تومان از کارخانه‌های قند طلب دارند

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه حدود 55 میلیارد تومان از مطالبات چغندرکاران استان از سوی کارخانه‌های قند هنوز پرداخت نشده است.

به گفته مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه حدود 55 میلیارد تومان از مطالبات چغندرکاران استان از سوی کارخانه‌های قند هنوز پرداخت نشده است.

اسماعیل پرویزی‌فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، ارزش چغندرقند تولیدی استان که به کارخانه‌های قند تحویل شده را بیش از 100 میلیارد تومان دانست و گفت: پرداخت حدود 55 میلیارد تومان از این مطالبات هنوز باقی مانده است.

به گفته پرویزی‌فر دلیل پرداخت نشدن مطالبات چغندرکاران را عدم کشش بازار عنوان کرد و گفت: امسال قیمت 2300 تومان برای فروش هر کیلو شکر از کارخانه‌های قند در نظر گرفته شده که خریداری ندارد و این موضوع کارخانه‌های قند را در پرداخت مطالبات چغندرکاران با مشکل مواجه کرده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کارخانه‌های قند پیگیر دریافت تسهیلات برای پرداخت مطالبات چغندرکاران هستند، افزود: کشاورزانی که برای دریافت مطالبات خود از کارخانه‌های قند عجله داشته باشند، می‌توانند بجای مطالبات خود شکر دریافت کنند.

وی در ادامه سطح زیر کشت چغندر قند در استان کرمانشاه را در سال جاری یازده هزار و 500 هکتار عنوان کرد و گفت: امسال در مجموع 625 هزار تن چغندر قند در استان کرمانشاه تولید شد.

پرویزی‌فر میانگین عملکرد چغندر در استان کرمانشاه را در سال جاری 54 تن در هکتار عنوان کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال 440 هزار تن از چغندرقند تولیدی در استان به دو کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب تحویل شده، گفت: مابقی تولیدات استان نیز به کارخانه‌های قند دیگر استان‌ها فرستاده شده است.

به گفته پرویزی فر امسال برداشت چغندر قند در استان کرمانشاه از 15 اردیبهشت ماه آغاز و تا 20 دی ماه ادامه داشت.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied