شمانیوز
شما نیوز

کلاهبرداری اقتصادی، رتبه اول جرائم سایبری در ‌زنجان

‌رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: با توجه به آماری که در حوزه جرائم سایبری در استان زنجان صورت گرفته است، از ابتدای سال‌جاری بیشترین جرائم در زمینه کلاه‌برداری اقتصادی بوده است.

‌رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: با توجه به آماری که در حوزه جرائم سایبری در استان زنجان صورت گرفته است، از ابتدای سال‌جاری بیشترین جرائم در زمینه کلاه‌برداری اقتصادی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، جواد شعبان‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ در 11 ماهه امسال و با توجه به آماری که درحوزه جرائم سایبری در استان زنجان صورت گرفته است، بیشترین جرائم در زمینه کلاهبرداری اقتصادی بوده است.

وی افزود: کلاه‌برداری اقتصادی به شیوه‌های مختلف توسط عده‌ای از سودجویان صورت گرفته که از جمله این روش‌ها می‌توان به ارسال پیامک، جعل سایت و جعل برخی از کالاها در فروش اینترنتی اشاره کرد.

شعبان‌پور با تاکید بر اینکه شهروندان در مراجعه به سایت‌ها نکات امنیتی را مورد توجه قرار دهند، تاکید کرد: علاوه بر نظارت پلیس، دقت کافی از سوی کاربران سایت‌های اینترنتی و افرادی که برخی پیامک‌های مشکوک دریافت می‌کنند، ضروری است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در ادامه با اشاره به دومین جرم در حوزه جرایم اینترنتی از ابتدای سال‌جاری خاطرنشان کرد: مسایل اخلاقی دومین مورد پرتکرار در حوزه جرایم اینترنتی از ابتدای امسال در سطح استان بود و در این مورد نیز افراد علاوه بر مراقبت از اطلاعات و عکس‌های شخصی خود باید سعی کنند آن‌ها را به عنوان اطلاعات عمومی در پروفایل خود و در معرض دید عموم قرار ندهند، زیرا از این طریق زمینه سودجویی افراد فرصت‌طلب را فراهم می‌کنند.

شعبان‌پور در زمینه نظارت بر فعالیت کافی‌نت‌ها در استان، تصریح کرد: با بازرسی‌های صورت گرفته و همکاری صنف مربوطه، مشکلی در این زمینه وجود ندارد، که نکته مهم در این حوزه نیز دقت و توجه کافی شهروندان در مراجعه به کافی‌نت‌ها مجوزدار است که در هنگام مراجعه و استفاده از سیستم، در صیانت از پسوردهایی که استفاده می‌کنند باید نهایت دقت را داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حدود 90 درصد جرایم سایبری صورت گرفته از ابتدای امسال در استان زنجان از طریق شبکه‌های مجازی قابل نصب و اجرا در گوشی‌های تلفن همراه بوده است، گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی باید در محافظت از اطلاعات شخصی خود به هنگام عضویت در این شبکه‌ها و انتشار عکس‌ها و اطلاعات شخص خود نهایت دقت و مراقبت را داشته باشند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied