شمانیوز
شما نیوز

رکود 20 درصد واحدهای تولیدی استان کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 20 درصد واحدهای تولیدی استان در رکود هستند که این واحدها هم اکنون شناسایی شده‌اند و به دنبال آن هستیم که بتوانیم مشکلاتشان را یا حل و یا این واحدها را واگذار کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 20 درصد واحدهای تولیدی استان در رکود هستند که این واحدها هم اکنون شناسایی شده‌اند و به دنبال آن هستیم که بتوانیم مشکلاتشان را یا حل و یا این واحدها را واگذار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، "محمود سلطانی زاده" در بازدید از واحدهای تولید شهرستان سیرجان و افتتاح پنج کارخانه در این شهرستان اظهار کرد: پنج کارخانه تولیدی در شهرستان سیرجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که حجم سرمایه‌گذاری در این کارخانه‌ها قریب به 13 میلیارد تومان و برای 120 نفر فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بیش از 1500 واحد صنعتی دراستان کرمان وجود دارد که 80 درصد آنها فعال هستند. اگرچه ممکن است با ظرفیت کامل کار نکنند اما در مجموع بدنبال آن هستیم که بتوانیم مشکلات این واحدها را یا حل و یا آنان را واگذار کنیم.

سلطانی زاده، مشکل عمده واحدهای تولیدی را نقدینگی دانست و بیان کرد: تامین نقدینگی در واحدهای تولیدی براساس استفاده از منابع بانکی شکل گرفته‌ که این خود یک نقطه ضعف است، زیرا هنگامی که نقدینگی دچار مشکل می‌شود بر روی واحدهای تولیدی نیز اثر مستقیم می‌گذارد.

وی با بیان اینکه از زمان تصویب لایحه‌ای رفع موانع تولید در خرداد سال جاری از سوی مجلس شورای اسلامی تا به امروز بیش از 10 جلسه در این زمینه در استان کرمان برگزار شده است، اظهار کرد: تاکنون این جلسات بیش از 290 مصوبه داشته که بیش از 50 درصد اجرایی و مابقی در حال پیگیری است.

سلطانی زاده اظهار کرد: نقدینگی یکی از موارد مهمی است که در این جلسات بیان می‌شود و در همین راستا نیز بانکها همکاری کرده و مشکلات زیادی از واحدهای تولیدی را در بحث نقدینگی حل و فصل کردند. با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، سند راهبردی توسط وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد که ما بر اساس آن سند حرکت می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به حوزه معدن در استان کرمان بیان کرد: اکتشافات استان کرمان در حوزه معدن مربوط به یک تا پنجاه سال گذشته است. کرمان به عنوان اولین استانی است که با حمایت بخش خصوصی اکتشافات را پیش می‌برد و توانست بیش از 30 هزار کیلومتر مربع در قالب سیزده پهنه بزرگ به مزایده بگذارد که پنچاه درصد این پهنه‌ها واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه هدفمان در استان کرمان پرداختن به ذخایر معدنی است، ادامه داد: در حوزه صنعت، پایش و نظارت خوبی را در بیش از 1500 واحد صنعتی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه معاونت برنامه ریزی، پروژه هایی به ارزش 4 هزار میلیارد تومان تعیین شده که با اجرایی شدن این برنامه‌ریزی‌ها 8000 نفر در استان مشغول به کار خواهند شد، ادامه داد: خوشبختانه در حوزه صنعت مطابق با برنامه پیش رفته ایم و امیدوارم بتوانیم از فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمان به خوبی استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه پروژه‌هایی به ارزش 20 میلیارد یورو به صورت‌های مختلف در استان کرمان آماده حضور بخش خصوصی است، اظهار کرد: استان کرمان به عنوان استانی پیشتاز در بحث تعریف پروژه‌های خارجی در شرایط پساتحریم است ضمن آنکه در حوزه معدن نیز چهارده پهنه به مساحت 14 هزار کیلومتر واگذار شده است و مابقی نیز به شرکت های توانمند و خصوصی واگذار خواهد شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied