شمانیوز
شما نیوز

نوروز

هشدار | نوروز پرخطر ۱۴۰۳ در پیش است

کیفیت پایین خودروهای داخلی و قطعات آن از مباحثی نیست که دیگر بر کسی پنهان باشد و عمده مردم که مصرف‌کنندگان این محصولات هستند هرروز این عدم کیفیت را مشاهده می‌کنند. اما در ایام تعطیلات نوروز و آغاز مسافرت‌ها این عدم کیفیت اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

هشدار | نوروز پرخطر ۱۴۰۳ در پیش است

به گزارش شمانیوز؛ کیفیت پایین خودروهای داخلی و قطعات آن از مباحثی نیست که دیگر بر کسی پنهان باشد و عمده مردم که مصرف‌کنندگان این محصولات هستند هرروز این عدم کیفیت را مشاهده می‌کنند. اما در ایام تعطیلات نوروز و آغاز مسافرت‌ها این عدم کیفیت اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره تصادفات جاده‌ای و جانباختگان آن اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ شمار جانباختگان حوادث رانندگی ۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر است که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدیم و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه دلیل وقوع ۶۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش ایسنا، تیمور حسینی در نشست خبری دیروز در شهرک آزمایش درباره خودروهایی که بیشترین تصادف را در کشور دارند، نیز گفت: پراید، ساینا و پژو بیشترین فراوانی را در تصادفات دارند که البته نباید از تعداد این وسایل نقلیه غافل شد. او افزود: خودروهای پراید، ساینا و سمند نیز بیشترین اعمال قانون را در میان خودروهای کشور به خود اختصاص داده‌اند. اما علت کیفیت پایین این محصولات چیست؟

یک کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با «توسعه ایرانی» یادآور شد: عدم کیفیت خودروهای داخلی مربوط به یکسال یا مدت کوتاه گذشته نیست. قبل از اینکه تحریم‌ها بر کشور سنگینی کند، این عدم کیفیت و نارضایتی از آن هم وجود داشت.

همچنین موضوع قابل توجه دیگر قیمت این خودروهای بی‌کیفیت داخلی است که مردم در ایران حتی برای ریسک بر سر جان خود نیز باید قیمت بالایی بپردازند. به گزارش مهر، دیگر خودرویی زیر ۴۰۰ میلیون تومان در بازار موجود نیست. این در حالی است که در یکسال گذشته مسئولین مختلف به بهانه واردات خودروهای نو و دست دوم مقداری بازار را در آرامش برده بودند و آن را دستاورد خود می‌دانستند. اما حال این وعده نیز مانند دیگر وعده‌ها پوچ بوده و بازار افزایش قیمت‌های خود را آغاز کرده است.

حتی آرامش سابق بازار هم به علت بی‌اعتمادی مردم به محصولات داخلی و کیفیتشان بوده است زیرا تمام بازار و مشتریان منتظر ورود خودروهای حتی دست دوم خارجی بودند. به عبارتی این خودروهای گران آنقدر بی‌کیفیت هستند که حتی مقابل خودروهای دست دوم خارجی نیز شانس رقابت ندارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied