شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل ستاد دیه کشور در جمع خبرنگاران:

تعداد زندانیان مهریه رو به افزایش است

شما نیوز: مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه تعداد زندانیان مهریه رو به افزایش است گفت: در سال‌های ۸۹ و ۹۰، ۲۰ هزار خانواده به خاطر مطالبه مهریه از هم پاشید.  

اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در جمع خبرنگاران در مورد دارنندگان خودروهایی که هنوز الحاقیه بیمه را پرداخت نکرده‌اند، گفت: متاسفانه مردم نسبت به پرداخت الحاقیه خودرو حساسیت لازم را ندارند، این در حالی است که بارها مشاهده شده مردم برای غیرضروری ترین مسائل خود هزینه می‌کنند اما برای بیمه کردن خودرو حساس نیستند. بطور مثال زمانی که چند روز تعطیلات در کشور وجود دارد مردم به مسافرت می‌روند و طبیعتا احتمال تصادف در مسیرها بیشتر می‌شود و اگر بیمه آنها کامل نباشد هم برای خود دردسر ایجاد می‌کنند و هم نهادهایی چون ستاد دیه درگیر این مسائل می‌شوند.

قیمت بیمه‌نامه در ایران نسبت به سایر کشورها در حد صفر است

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: قیمت بیمه نامه در ایران به نسبت برخی از کشورهای اروپایی که قیمت بیمه نامه هم اندازه قیمت خودرو است، قیمتی ناچیز و در حد صفر است.

وی درباره پیگیری وضعیت اعسار محکومان مالی جرائم غیرعمد گفت: همچنان پیگیر این موضوع هستیم و به مدیران کل ستاد دیه در سراسر کشور ابلاغ کردیم به کسانی که گرفتار می‌شوند، یادآوری کنند که پس از محکومیت درخواست اعسار خود را به دادگاه ارائه دهند.

از آقای حاجی‌بابایی بپرسید چرا فرهنگ بیمه و رانندگی در کتاب‌ها جایی ندارد

جولایی در پاسخ به این پرسش که رایزنی ستاد دیه با وزارت آموزش و پرورش برای گنجاندن مباحث مربوط به بیمه در کتب درسی مدارس به کجا رسید، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم. فرهنگ سازی در این رابطه از سنین پایین یک ضرورت است و دانش اموز باید بگیرد که برای رانندگی داشتن گواهینامه، مدارک کامل و بیمه نامه لازم است. باید از آقای حاجی‌بابایی پرسید که برای این موضوع چه کار کرده است؛ ما که چیزی ندیدیم.

اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبارات برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد

جولایی درباره میزان اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت به ستاد دیه، از اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به آزاد سازی زندانیان محکومان مالی جرائم غیرعمد خبرداد و گفت: خوشبختانه امسال با تاکید دستورات رییس جمهور،صد در صد اعتبارات ذکر شده در بودجه به طور کامل اختصا یافت ما نیز به اداره کل های ستاد در سراسر کشور دستور دادیم که پرونده های محکومان را زود رسیدگی و با ارائه گزارش، روند آزادسازی محکومان را سرعت بخشند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور آمار زندانیان دیه در سراسر کشور را تا پایان سه ماهه اول سال جاری، 12 هزار و 500 نفر ذکر کرد و افزود: در صورت وقع حادثه، ابتدا بیمه‌ها موظف به پرداخت هزینه خسارات و دیه هستند. در صورتی که بیمه این خسارات را پرداخت نکرد، این امر به صندوق تامین خسارت بدنی محول می شود که هم اکنون نیز موجودی زیادی دارد. در مرحله سوم و چنانچه این دو نهاد طبق قانون نتوانستند تمام مبلغ را چرداخت کنند، ستاد دیه مازاد مبلغ را پرداخت می کند.

طبق قانون، بیمه‌نامه باید به عنوان وثیقه پذیرفته شود

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه برخی از کلانتری‌ها با وجود اینکه طبق قانون بیمه نامه وثیقه محسوب می‌شود آن را نپذیرفته و راننده را بازداشت می کنند، گفت: طبق قانون اگر فرد تخلف رانندگی اعم از سبقت غیرمجاز و ورود ممنوع مرتکب نشده باشد و مدارک اعم از گواهینامه، کارت ماشین و به بیمه نامه را به همراه داشته باشد، کلانتری‌ها موظف هستند که طبق قانون بیمه نامه را به عنوان وثیقه بپذیرند.

تعداد زندانیان مهریه رو به افزایش است/ 20 هزار خانواده طی 2 سال از هم پاشید

جولایی از افزایش زندانیان مهریه خبرداد و گفت: این مسئله باید از مردم پرسیده شود که چرا مهریه را بالاتر از حد توان فرد تعیین می‌کنند. در سال 89 و 90 حدود 20 هزار کانون خانواده به دلیل شکایت زوجه علیه زوج برای دریافت مهریه از هم پاشیده است.

وی تاکید کرد: باید این ضرب المثل «مهریه را کی داده و کی گرفته» از زبان خانواده های ایرانی برچیده شود چراکه ما شاهد هستیم خانواده‌ها با شکایت مهریه را می‌گیرند و طرف مقابل نیز مجبور به پرداخت آن است.

مدیرعامل ستاد دیه همچنین از افزایش زندانیان چک بلامحل خبرداد و از نیکوکاران خواست که کمک‌های خود را برای آزادی محکومان مالی غیر از کلاهبرداری به حساب 74/74 جام بانک ملت به نام ستاد دیه واریز کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگري مبنی بر اینکه قبلا اعلام شده بود محکومان با تعهد کمتر از 5 میلیون تومان در زندان نمی‌مانند آیا این میزان افزایش یافته یا خیر گفت: این میزان را افزایش نخواهیم داد زیرا باعث ترویج فرهنگ نامناسبی خواهد شد و تبعات خوبی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied