شمانیوز
شما نیوز

اظهار نظر وزیر فرهنگ درباره جنجال‌های اخیر سینما

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):«سیدمحمد حسینی» درخصوص حاشیه‌‌های اخیر اکران سینماها با اشاره به اکران محدود برخی‌ فیلم‌ها گفت: مخالف این نبودیم که یک نهادی اعلام کند که نمی‌خواهیم بعضی از فیلم‌ها را نشان دهیم.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):«سید‌محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته با حضور در شبکه خبر سیما به تشریح برنامه‌های فرهنگی این سازمان برای اجلاس سران جنبش عدم‌ تعهد در تهران پرداخت.

حسینی اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای میهمانان اجلاس سران در تهران پیش‌بینی شده است که می‌توان به برنامه‌هایی همچون بازدید از موزه‌ها، تماشای فیلم، تئاتر، نمایشگاه‌های تجسمی و موسیقی اشاره کرد.

* مهمانان اجلاس در هنگام صرف غذا با موسیقی سنتی ایران آشنا می‌شوند

وی با بیان اینکه برخی از میهمانان علاقمند به بازدید از جماران و مرقد امام راحل می‌روند، گفت: مهمانان اجلاس از همان مسیر فرودگاه تا محل اجلاس با فضای فرهنگی شهر از جمله میدان آزادی، ‌میدان فردوسی و یا لانه جاسوسی آشنا می‌شوند و شنیدن برخی از موضوعات برای‌شان جالب توجه است. از فرصت‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی و معرفی فرهنگ کشورمان بهره‌ می‌بریم، حتی پخش موسیقی سنتی کشورمان برای مهمانان اجلاس در هنگام غذا خوردن گنجانده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد:‌ پیشنهاد برگزاری هفته‌های فرهنگی و ایجاد تفاهماتی در این زمینه از بهترین فرصت‌های اجلاس برای ما است تا میهمانان را با توانمندی‌های فرهنگی آشنا سازیم.

* ایران پس از اجلاس سران با رونق گردشگری مواجه خواهد شد

حسینی با بیان اینکه نشریه‌های روزانه فرهنگی در اختیار شرکت‌کنندگان اجلاس قرار می‌‌گیرد، تصریح کرد: ‌هر چند رسانه‌های غربی کمتر به مسائل مثبت اجلاس می‌پردازند ولی در اخبارشان به این اجلاس اذعان کرده‌اند و به بعضی از موارد و اهمیت کار آن اعتراف کرده‌اند. این اجلاس می‌تواند علاوه بر شکل‌گیری رونق گردشگری و روابط فرهنگی، برای کشورمان منابع اقتصادی و ... داشته باشد.

* تمام شهرهای کشور دارای مجتمع فرهنگی می‌شوند

حسینی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دولت، گفت:‌ در این سه سال که به حوزه فرهنگی نگاه می‌کنیم، کارهای جدیدی در عرصه فرهنگی انجام شده است که می‌توان به برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متنوع و ادامه آن‌ها اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ شبکه ملی فرهنگ با پرداختن به مسائل فرهنگی توانسته است 300 شبکه دیجیتال فرهنگی را فعال سازد و همچنین در تمام شهرهای کشور مجتمع فرهنگی احداث کرده و یا در حال شکل‌گیری است.

* ‌امسال 8 تالار بزرگ فرهنگی در کشور احداث می‌شود

حسینی خاطرنشان کرد: ‌امسال 8 تالار بزرگ فرهنگی با ظرفیت 500 تا هزار نفر در کشور بهره‌برداری خواهد و در سفر اخیر که به کرمان داشتیم شاهد پیشرفت 50 درصدی کار تالار این شهر بودیم.

وی با مطرح کردن دیگر برنامه‌های فرهنگی دولت گفت: ‌برگزاری جشنواره فیلم‌سازان مستقل در ماه اخیر با پرداختن به موضوع‌هایی همچون وال‌استریت و جنبش بیداری اسلامی برگزار می‌شود. برگزاری جشنواره فرهنگی امام رضا(ع) در 180 نقطه دنیا از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه است که با برپایی بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) توانسته است آن‌ را جهانی سازد. گردآوری دانشنامه جامع امام رضا (ع)‌ از مهم‌ترین برنامه‌های این بنیاد است که فعالیت بر روی آن ادامه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 30 رشته فرهنگی در جشنواره قرآنی برگزار خواهد شد و کنگره بین‌المللی شعر که از طرح‌های و برنامه‌های دولت‌های غربی بوده است، همچون گذشته ادامه می‌یابد.

* سخنان وزیر فرهنگ درباره جنجال‌های اخیر سینما

حسینی در خصوص دیدار اخیرش با یکی از مسئولان نهادهای فرهنگی کشور با موضوع سینما، گفت:‌ ما از نوروز شاهد اختلاف ‌نظرها بودیم؛ من از همان ابتدا بر این باور بودم که این مسئله نباید تبدیل به جنجال شود و در رسانه‌ها دائما مطرح گردد. به نظر من اختلاف آن‌چنانی وجود ندارد، به هر حال یک نهاد انقلابی که سیاست‌های خود را دارد می‌خواهد از نمایش برخی فیلم‌ها خودداری کند، ما هم در گذشته از اکران محدود برخی فیلم‌ها خبر داده بودیم؛ باید گفت برخی آسیب‌های اجتماعی در کلان شهری مانند تهران وجود دارد که در شهرستان‌های دیگر وجود ندارد و ضرورتی برای اکران آن فیلم نیست اما در کلان‌شهری مثل تهران باید این آسیب‌ها برای مردم بیان شود. اگر به فیلم‌های ساخته شده نیروی انتظامی نگاه کنیم می‌بینیم برای جلوگیری از برخی جرایم و اتفاقات ناگوار فیلم‌هایی ساخته شده است اما در شهری که این بحث وجود ندارد چرا آن را مطرح کنیم، خود ما گفتیم که یک فیلم، محدود و فقط در تهران و یا سینماهای خاصی اکران شود. با آن هم مخالف نبودیم که یک نهادی اعلام کند که نمی‌خواهیم بعضی از فیلم‌ها را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه سینماها در ایام اجلاس سران تهران تعطیل نیست، افزود: در سال 90 فیلم در کشورمان ساخته شد که حداکثر 10 فیلم با این مشکل مواجه شدند که آن را نهادی پخش نمی‌کند. نباید بر این مسئله دامن بزنیم، متأسفانه یک عده علاقمند به آرامش و همکاری نبودند. سینمای کشور نیاز به همدلی و همراهی دارد تا رونق بیشتری بگیرد، از قبل برای برخی از فیلم‌ها که نمی‌خواستند اکران شوند ما اعلام کردیم یک توافقی نوشته شود، این امر طولانی شد و توافق‌ها صورت گرفت تا وضع بهتری حاکم شود،‌ امروز که می‌بینیم سینما رونق بهتری گرفته باید تلاش کنیم تا بر حسب موازین شرعی و علاقه مردم کار کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied