شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

مهاجرت به آلمان با موسسه مهاجرتی میرداماد

مهاجرت به آلمان با موسسه مهاجرتی میرداماد

کشور آلمان، به خاطر وجود بازار کار مناسب، رشد اقتصادی بالا، هزینه‌های پایین زندگی و امکان برخورداری از تحصیل باکیفیت به صورت رایگان، به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجران از سراسر دنیا تبدیل شده است. امروزه بسیاری از هموطانمان قصد مهاجرت به آلمان را دارند؛ اما اطلاعات کافی در مورد روش‌های مهاجرت به آلمان، شراط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان را ندارند! در ادامه با موسسه مهاجرتی میرداماد همراه باشید تا اطلاعات کافی و به روز برای مهاجرت به آلمان از روش‌های مختلف را به دست آورید.

راه‌های مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان راه‌های زیادی از جمله مهاجرت به آلمان از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری ویا ازدواج وجود دارد. از آنجایی که تعداد متقاضیان برای مهاجرت به آلمان روز به روز در حال افزایش است، بهتر است در انتخاب روش مهاجرتی خود تمام شرایط کشور مقصد و شرایط شخصی خود را در نظر گرفته و سپس مناسب‌ترین روش مهاجرت به آلمان با میرداماد را برای خود انتخاب کنید! در نظر داشته باشید که اگر در مورد مسیر مهاجرتی  که برای مهاجرت به کشور آلمان در نظر گرفته‌اید مطمئن نیستید می‌تونید از تجربه وکلا و مشاوره‌ها موسسه مهاجرتی میرداماد استفاده کنید.

تحصیل در آلمان

 آلمان یکی از صنعتی‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی به حساب می‌آید. این کشور از محدود کشورهایی است که علاوه بر امکان تحصیل رایگان در اکثر دانشگاه‌های دولتی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را فراهم کرده است. سطح علمی بالای اساتید و دانشگاه‌ها، اعتبار بالای بین‌المللی مدارک دانشگاهی آلمان ، وجود فرصت های‌ متنوع برای کار دانشجویی  و دریافت اقامت پس از تحصیل از جمله مواردی است که تحصیل در آلمان را جذاب کرده.

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی

شما برای تحصیل در آلمان آسان در مقطع کارشناسی نیازمند مدرک دیپلم و مدرکی برای اثبات تسلط کافی شما بر زبان آلمانی هستید. در نظر داشته باشید که مدرک دیپلم قابل قبول موسسات و دانشگاه‌های آلمان، دیپلم 13 ساله است! متقاضیان ایرانی برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی باید یک دوره یک ساله آمادگی برای حضور در دانشگاه شرکت کنند.

پس از اتمام دوره آمادگی و با در دست داشتن مدرک b1 ویا b2  زبان آلمانی شما می‌توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌‌های آلمان درخواست دهید.

تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان، باید مدرک معتبر دانشگاهی کارشناسی را از دانشگاه‌های آلمان ویا خارج از آلمان داشته باشید. متقاضیان ایرانی که مدارک کارشناسی خود را  ازدانشگاه‌های ایران دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از تکمیل و دریافت نمره لازم در دوره آمادگی برای دانشگاه‌های آلمان  به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بپردازند.

تحصیل در این مقطع در اکثر دانشگاه‌های آلمان رایگان است و شما فقط باید هزینه ثبت نام در ابتدای ترم را بپردازید(200 یورو)، که پرداخت این هزینه برای خدماتی مانند غذا، بلیط اتوبوس و.. در دانشگاه است.

تکمیل تحصیلات در این مقطع در آلمان بین 3 الی 4 ترم (حدود 2 سال) طول خواهد کشید.

تحصیل پزشکی در آلمان

از آنجایی که کشور آلمان از یک سیستم آموزشی پیشرفته با امکانات عالی برخوردار است، تحصیل پزشکی در آلمان در بین مهاجران محبوب است و اکثر مهاجرانی که قصد ادامه تحصیل در زمینه پزشکی را دارند، کشور آلمان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند. برای ادامه تحصیل در کشور آلمان، متقضی باید در وحله اول از دانشگاه مورد نظر پذیرش بگیرد. مدارکی که برای دریافت پذیرش باید به دانشگاه مورد نظر ارائه شود در جدول زیر آورده شده.

ردیف

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش دانشگاه در آلمان

1

اسکن پاسپورت

2

ارائه مدرک پیش‌دانشگاهی و دیپلم با ترجمه رسمی

3

ارائه ریزنمرات درسی

4

حداقل مدرک B1 زبان آلمانی

5

ترجه رسمیه گواهی قبولی سنجش

 

 

بورسیه تحصیلی در آلمان

شما می‌توانید برای ادامه تحصیل خود در آلمان بورسیه تحصیلی این کشور را دریافت کنید. به منظور دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیل در آلمان شما می‌توانید از مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی میرداماد نسبت به دیگر موسسه‌های مهاجرتی مانند ملک پور،اصطهباناتی و GO2TR تجربه‌های موفق‌تری در زمینه دریافت بورسیه و ارسال دانشجو به آلمان دارد.

کار دانشجویی در آلمان

تمام متقاضیان تحصیل در آلمان می‌توانند در حین تحصیل در این کشور، برای تامین هزینه‌های زندگی به کار پاره وقت در آلمان مشغول شوند. درآمد کار دانشجویی و پاره وقت در آلمان ماهیانه مبلغی بین 400 تا 450 یورو برای کار در شرکت‌های خصوصی خواهد بود. این درآمد معاف از مالیات است. در برخی از ایالت‌های کشور آلمان، دانشجویان نمی‌توانند در حین تحصیل به کاربپردازند و تنها اجازه کار در تعطیلی‌های بین دو ترم را دارند.

اینکه دانشجویان به چه میزان در هفته، اجازه کار دانشجویی را دارند بسته به شرایطی مانند مقطع تحصیلی و ایالتی که در آن حضور دارند، دارد.

کار در آلمان

مهاجرت کاری به آلمان از دو روش دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان ویا دریافت جاب آفر آلمان امکان پذیر است . به طور خلاصه، در روش اول مهاجرت کاری به آلمان (ویزای جستجوی کار) شما پس از دریافت ویزا و ورود به آلمان برای پیدا کردن کار اقدام می‌کنید؛ اما در روش دوم (دریافت جاب آفر) قبل از مهاجرت به  آلمان، شما باید پیشنهاد کاری خود را از طرف یک کارفرمای آلمانی دریافت کرده باشید.

be2d2daa-65d2-42a5-9357-82c04cb24a04

ویزای جستجوی کار 

به افراد متخصص واجد شرایط، کشور آلمان اجازه می‌دهد که تا به مدت شش ماه برای یافتن کار در آلمان بمانند. در ادامه به بررسی شرایط دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان می‌پردازیم.

  1. داشتن مدرک زبان آلمانی 
  2. ارائه بیمه درمانی برای طول کل اقامت خود
  3. داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  4. ۵ سال سابقه کاری مرتبط
  5. اثبات تمکن مالی

جاب آفر آلمان

اگر قبل از مهاجرت به آلمان، از یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کار دریافت کنید ویا موفق به بستن قرار داد با یک کارفرمای آلمانی شوید، می‌توانید برای ویزای جاب آفر آلمان درخواست دهید. افرادی که برای دریافت این نوع ویزا واجد شرایط هستند در زیر آورده شده.

  1. محققان
  2. افراد با پیشنهاد شغلی مشخص
  3. نیروی انتقالی درون شرکتی
  4. افراد با مدرک دانشگاهی ویا فنی حرفه‌ای مورد تایید آلمان

سرمایه گذاری در آلمان

همانطور که می‌دانید آلمان عضوی از اتحادیه اروپا و پیمان شینگن است و افراد خارجی و اتباع این کشور مجاز خواهند بود که بدون هیچ گونه مشکلی به 25 کشور دیگر عضو این پیمان سفر کنند. سرمایه‌گذاری در آلمان یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آلمان است چراکه شما علاوه بر دریافت اقامت کشور آلمان بعد از سرمایه گذاری قادر خواهید بود که سرمایه خود را نیز چندین برابر کنید.

با روش‌های مختلفی می‌توان در آلمان سرمایه گذاری کرد اما در ادامه به معرفی روش‌های محبوب و پرطرفدار سرمایه گذاری در آلمان خواهیم پرداخت.

ردیف

نوع سرمایه گذاری

توضیح

1

خرید اوراق قرضه دولتی

 

این روش برای دریافت اقامت آلمان زیاد مناسب نیست؛ آما سود خوبی برای شما در پی خواهد داشت.

2

خرید ملک

پرسود ترین و راحت‌ترین راه سرمایه گذاری در آلمان، توجه داشته باشید که با خرید ملک در آلمان اقامت ویا تابعیت این کشور شامل شما نمی‌شود و فقط جنبه سرمایه‌گذاری دارد

3

تاسیس نمایندگی

اگر مالک یک شرکت هستید و قصد افتتاح یک نمایندگی در آلمان را دارید توجه کنید که شما می‌توانید با افتتاح نمایندگی خود اقامتاینکشور را دریافت کنید.

4

راه اندازی کسب و کار

اگر در آلمان با وجه به تجربه خود یک کسب و کار مانند (کافی شاپ، فست فود ویا مشاغل دیگر)راه اندازی کنید می‌تواند برای اقامت در آلمان درخواست دهید.

 

 

کلام آخر

کشور آلمان، مقصد مناسبی برای افرادی است که رویای زندگی در اروپا را دارند. مهاجرت به آلمان از دیر باز در میان شهروندان کشورهای اروپایی شرقی و خاورمیانه رواج داشته. آلمان به عنوان یک قطب صنعتی و اقتصادی یکی از قدرت‌های جهانی برای رشد و پیشرفت است. تحصیل تقریبا رایگان در آلمان، هزینه زندگی پایین و امکانات رفاهی پیشرفته از جمله دلایلی است که مهاجرت به آلمان را در بین مهاجرن محبوب کرده.

موسسه مهاجرتی میرداماد، تشکیل شده از مشاورین و وکلا با تجربه در زمینه اقامت و مهاجرت، با سابقه درخشان اعزام مهاجر، دانشجو و نیروی کار به آلمان آماده خدمت رسانی به تمام هموطنان گرامی برای مهاجرت به آلمان و دیگر کشورهای اروپای است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت موسسه مهاجرتی میرداماد مراجعه کنید.

سایت موسسه : www.imohajerat.org 

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت صحت و سقم آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied