شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ارزانترین زمان سفر به مشهد

ارزانترین زمان سفر به مشهد

ارزانترین زمان سفر به مشهد

سفر به مشهد، تابستان یا زمستان؟ ارزانترین زمان سفر به مشهد چه زمانی است؟ در ادامه یکبار برای همیشه، پاسخ این سوال‌های رایج برای مسافرت به مشهد را بخوانید و برنامه‌ریزی سفرتان را بهتر کنید. پس در این مطلب همراه ما باشید.

 

ارزانترین زمان مسافرت به مشهد چه موقعی است؟

اگر بگوییم تاریخ سفر با تور مشهد هوایی را قیمت‌های پرواز رفت و برگشت و اقامتگاه‌ها مشخص می‌کنند، اغراق نکرده ایم. در بخش زیر اشاره می‌شود که دقیقا در چه زمان‌هایی می‌توانید ارزانترین تورهای مشهد را از مبداهای مختلف رزرو کنید. همچنین، اگر بخواهید دقیق‌ترین تاریخ‌های سفر ارزان و خلوت را بدانید، می‌توانید با کارشناسان سایت تورگردان به شماره 02147627800 تماس بگیرید.

شهریور

 

سفر به مشهد در شهریور واقعا ارزان نیست ؛ چون که دو تاریخ تعطیلی در این ماه، سفرها و قیمت‌ها را زیاد کرده است. علاوه براین، هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره هم تعداد شب‌های اقامت را افزایش می‌دهند و همین باعث شده تا قیمت هر شب اقامت در بسته تورهای مشهد، چندبرابر افزایش داشته باشد. بنا به گزارش تیم پشتیبانی و کارشناسان متخصص تورگردان، هزینه مسافرت مشهد با تور در شهریور 1402 برای هتل‌های 4 ستاره از 8 میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود. پس با این برآورد، «ارزانترین زمان برای سفر به مشهد» شهریور امسال نیست.

مهر، آبان و آذر (ارزانترین موقع سفر و نسبتا خلوت)

 

به طور کلی، ارزانترین زمان سفر به مشهد، پاییز است. بعد از پاییز هم اوایل تا اواسط زمستان، مسافرت به مشهد با تورهای داخلی ارزان است ؛ اما در تاریخ‌هایی مثل 10 مهر و 25 آذر تا پایان همان هفته، هزینه‌های سفر به مشهد بیشتر می‌شود.

 

2پاییز، ارزان ترین زمان سفر به مشهد

در پاییز، تعداد شب‌های اقامت در هتل‌های 5 ستاره تا 2 ستاره از دو شب شروع می‌شود؛ یعنی تور مشهد 2 شب هوایی با قیمتی کاملا به صرفه از تهران و سایر مبداها قابل رزرو بوده و مثل شهریور تنها محدود به اقامت 4 شب نیستید.

از بحث کم‌قیمت بودن تورهای مشهد در پاییز که بگذرید، درون شهر مشهد هم جمعیت گردشگران به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. پس با قطعیت می‌توان گفت که پاییز، زمان خلوتی برای مسافرت به مشهد است. اگر در کنار ارزان بودن، خلوت بودن را هم در اولویت‌تان قرار می‌دهید، زمستان را برای تجربه سفر به مشهد انتخاب کنید.

دی، بهمن، اسفند (خلوت‌ترین و ارزان‌ترین زمان سفر)

 

دو تکه پازل خلوت‌ترین و ارزان‌ترین موقع سفر به مشهد را که در کنار هم قرار بدهید، به فصل زمستان می‌رسید. اگر تاریخ یا رویدادی در هفته‌های زمستانی نباشد، تمامی روزهای این فصل برای سفر با تور بسیار مناسب و ارزان است. برای اینکه مطمئن‌تر بشوید چه روزهایی می‌توانید به ارزان‌ترین تور مشهد از اصفهان فکر کنید و بلافاصله چمدان‌تان را برای سفر ببندید، به تقویم زمستان سال 1402 نگاهی بیندازید.

در دی ماه امسال، فرصت تعطیلی در وسط هفته نیست؛ در تاریخ 5 و 19 بهمن تعطیلی بوده و در 6 اسفند هم جشن نیمه شعبان است. با توجه به این‌ها، روزهای کاری دی ماه را می‌توانید برای مسافرت ارزان به مشهد انتخاب کنید. برای بهمن و دی هم در تاریخ‌های اعلام شده، هزینه‌ها صعودی بوده و احتمال پیدا کردن تور ارزان برای مشهد بسیار کم است.

از 15 اسفند به بعد تا 20 فروردین هم که ایام پیک سفر بوده و قیمت‌ها اثبات می‌کنند که ارزان‌ترین موقع مسافرت به مشهد ، این بازه نیست.

سفر به مشهد در عید نوروز چطور است؟

 

سفر در عید نوروز 1403، بهترین فصل سفر به مشهد است؛ اما ارزانترین زمان مسافرت نه. آن چیزی که در اکثر مواقع برای مسافران عید نوروز شهر مقدس مشهد اهمیت دارد، آب و هوای دل انگیز و دسترسی به جاهای دیدنی است. قیمت تورهای عادی مشهد و به‌خصوص تور مشهد هتل قصر طلایی و سایر هتل‌های 5 ستاره و لاکچری در فصل بهار به شدت بالاست؛ یعنی هر آژانس و مجموعه گردشگری که سر بزنید، واقعا نمی‌توانید به «قیمت ارزان‌ترین زمان سفر به مشهد» تور بگیرید. این موضوع، یک دلیل توجیهی مهم دارد و آن هم، سفر در روزهای طلایی اول سال است که همه دوست دارند سفر کنند.

3سفر به مشهد در عید نوروز گران است

بعد از بهار، نوبت ارزیابی ماه‌های تابستان برای مسافرت کم‌هزینه بوده که در بخش زیر بررسی شده است.

 

اردیبهشت، خرداد تا اواسط مرداد (ارزان، به‌صرفه و خلوت)

در اردیبهشت و خرداد، کم کم به ارزانترین فصل سفر به مشهد نزدیک می‌شوید. دلیلش هم شروع ایام امتحانات دانشگاه و مراکز آموزشی بوده و قیمت‌ تورهای مشهد به شدت نزولی است. اگر دانشجو نیستید یا در بین همسفران‌تان کودک و نوجوان ندارید، این ایام بهترین زمان سفر به لحاظ قیمتی است. البته این را از یاد نباید ببرید که در تاریخ‌های مربوط به مناسبت‌های مذهبی مثل ماه رمضان، شب‌های قدر و همچنین، عاشورا و تاسوعا، هزینه‌های سفر به مشهد گران بوده و شاید به‌صرفه نباشد که در این بازه سفر کنید. اگر تا اینجا را خواندید، آخرین بخش این مطلب را هم از دست ندهید.

 

ارزانترین راه سفر به مشهد؛ قطار، هواپیما یا ماشین شخصی؟

بعد از دانستن ارزانترین فصل سفر به مشهد ، نوبت به انتخاب بهترین راه سفر به لحاظ قیمتی است. تنها از لحاظ قیمت، قطار و اتوبوس نسبت به هواپیما و ماشین شخصی، ارزان‌ترین‌ها هستند. آیا همین برای تجربه مسافرت ارزان به شهر مشهد کافی است و فکر می‌کنید که این‌ها دست‌یافتنی هستند؟

اگر خیلی تجربه سفر نداشته باشید، احتمالا فکر می‌کنید که خیلی راحت می‌توانید قطار برای مشهد بگیرید، بعد هم سوار شوید و به مشهد برسید؛ اما اگر واقعیت را بررسی کنید، همان مرحله اول را می‌مانید. (چرا؟) چون با پیش فروش شدن قطارها از 3 ماه قبل، ظرفیت‌ها تکمیل می‌شود و تنها قطارهای اتوبوسی باقی می‌مانند. این قطارها فقط یک صندلی هستند و برای استراحت بیشتر از 5 ساعت اصلا مناسب نیستند؛ هر چند که ارزان اند و از این لحاظ، شاید انتخاب خوبی باشند.

4ارزانترین راه سفر به مشهد؛ قطار، هواپیما یا ماشین شخصی؟

بعد از اینکه به مشهد هم برسید، مسئله اقامتگاه خوب با امکانات حداقلی، فقط دغدغه‌های سفرتان را بیشتر می‌کند و طبق تجربه مسافران شاید بهتر باشد که اصلا اینگونه سفر نکنید.

ماشین شخصی، اتوبوس و هواپیما از سایر روش‌های مسافرت به مشهد اند. این وسایل نقلیه به ترتیب نسبتا گران، ارزان‌ترین و قیمت بالا ارزیابی می‌شوند. از بین این گزینه‌ها، اگر پرواز رفت و برگشت و اقامتگاه را با هم رزرو کنید، تخفیف ویژه می‌گیرید. اگر هزینه‌های بلیط اقامتگاه و پرواز رفت و برگشت با تخفیف را با هر کدام از روش‌های سفر با ماشین شخصی و اتوبوس مقایسه کنید، به قیمت‌های معقولانه و به‌صرفه‌ای می‌رسید که برای رزرو آن‌ها از همه لحاظ مطمئن هستید. سایت تورگردان، موتور جستجوری شناخته‌شده در حوزه ارزانترین تورها در بین تمامی مجموعه‌های گردشگری انتخاب خوبی است تا همیشه و همه‌وقت بتوانید روی ارزانترین زمان سفر به مشهد حساب ویژه‌ای باز کنید و دست پر باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied