شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای واردات از چین

راهنمای واردات از چین

 

واردات از چین یکی از پرسودترین تجارت‌های دنیای امروز محسوب می‌شود. علت آن هم این است که کشور چین بزرگ‌ترین عمده‌فروشی جهان است و همچنین این امکان را فراهم کرده است که با هزینه‌ای بسیار اندک از شرکت‌ها و تولیدی‌های چینی کالا خریداری کرد. مشخص است که این شرایط باعث می‌شود واردات از کشور چین گزینه اول بازرگانان از سراسر جهان باشد.

اشتیاق برای واردات کالا از کشور چین نیازمند یک راهنمای واردات از چین قوی است؛ زیرا اولا این عملیات دارای جزئیات زیادیست ‌طوریکه بازرگان آماتور نمی‌تواند بدون آشنایی قبلی به همه آنها بپردازد. دوما داشتن یک چک لیست و تیمی از متخصصان برای انجام درست مراحل لازم است. در نتیجه سودآور بودن واردات از کشور چین وابسته به داشتن راهنمایی کامل در این زمینه است.

 

تحقیقات قبل از خرید از چین

یک راهنمای واردات از چین کامل دارای اطلاعات و راهنمایی لازم از الف تا ی واردات است. به همین خاطر لازم است ابتدا در مورد اینکه قرار است چه تحقیقاتی پیش از خرید کالا انجام گیرد توضیحاتی داده شود. شما به‌عنوان بازرگان نیاز دارید که پیش از انتخاب کالا و شرکت‌های فروشنده چینی، بازار ایران را بررسی کنید و نیازهای وارداتی آن را بشناسید.

مثلا ممکن است امسال که شما قصد واردات پوشاک دارید، بازار چندان نیازی به واردات پوشاک نداشته باشد. در حالیکه گفته‌ شده واردات پوشاک سودآور است. این تحقیقات البته باید کاملا علمی و با مشورت متخصصان صورت گیرد تا بتوانید به آنها اطمینان کنید و واردات مناسبی داشته باشید.

 

خرید از شرکت های چینی

تحقیقات پیرامون بازار داخلی و شرکت‌های فروشنده چینی که به اتمام رسید، نوبت به اجرای مقدمات و فراهم نمودن پیش‌نیازهای مرتبط با خرید کالا می‌رسد. اولین قدم در این مورد نیز مذاکره با شرکت‌های فروشنده چینی است. برای اینکه بتوانید شرایط واردات را کاملا مشخص کنید، لازم است که با شرکت‌های فروشنده وارد مذاکره شوید و شرایط خود را به آنها بگویید.

برای مثال ممکن است بخواهید مقدار زیادی پوشاک با کیفیت متوسط وارد کشور کنید. در این شرایط لازم است که قیمت نهایی هر لباس را تخمین زده و متناسب با بودجه خود، قیمت نهایی را که مدنظر دارید به شرکت‌های فروشنده پیشنهاد دهید و بعد از مذاکره با هرکدام، آن را که متناسب با شرایط شماست، انتخاب کنید.

بعد از انتخاب شرکت فروشنده نیز، نوبت به ارسال درخواست خرید رسمی خرید کالاها می‌رسد. درون پروفرما لازم است که درج کنید چه مقدار پوشاک با چه کیفیتی نیاز دارید. همچنین قیمت نهایی که مورد توافق هر دو طرف است را هم لازم است که درون پروفرما درج کنید. این اطلاعات به علاوه آدرس و مشخصات شرکت‌های فروشنده و خریدار درون پروفرما آورده و برای شرکت فروشنده ارسال می‌شوند. شرکت فروشنده نیز بعداز بررسی دقیق پروفرما، اقدام به تولید کالاهای متناسب با شرایطی که درون پروفرما درج شده کرده و آنها را به گمرک چین تحویل می‌دهد.

 

کارگو چین

اخذ برگه ترخیص که در نهایت همراه با پرداخت حق گمرکی این محصولات است به شما مجوز ارسال کالاها به ایران را می‌دهد. برای ارسال کالاها به ایران راهنمای واردات از چین چه پیشنهادی دارد؟ پیشنهاد این راهنما استفاده از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی که کارگو نام دارند است.

کارگو چین نام روشی است که با استفاده از وسایل حمل‌ونقل باری مثل کشتی، هواپیمای باری و قطار باری کالاها از چین به ایران ارسال می‌شوند. در این روش شما می‌توانید تعداد زیادی کالا را به صورت یکجا از چین به ایران بفرستید.

اما یافتن کارگو مناسب با شرایط واردات چگونه است؟ یافتن کارگو مناسب با شرایط واردات شما و البته عقد قرارداد مناسب و کم هزینه برای انتقال کالاها از چین به ایران تخصصی است که در اختیار شرکت بازرگانی علی والا قرار دارد. راستش را بخواهید کل نکاتی که در راهنمای واردات از چین به ایران گنجانده شده نیز حاصل تجربیات و مطالعات متخصصان این شرکت بازرگانی است.

به‌همین‌دلیل خلاصه این راهنما را می‌توان در یک جمله بیان کرد: برای داشتن وارداتی پرسود و ساده از چین، کارهای خود را به شرکت بازرگانی علی والا بسپارید. این شرکت بازرگانی می‌تواند با کمترین هزینه ممکن و البته ساده‌ترین روش کارهای واردات را برای شما انجام دهد.

 

ترخیص کالا از گمرک چین

تحویل کالاها به گمرک چین برای این است که بتوانید برگ ترخیص آنها را اخذ کرده و به صورت قانونی کالا وارد ایران کنید. در این مرحله راهنمای واردات از چین چه به ما می‌گوید؟ برای ترخیص کالاها از گمرک چین لازم است که یک‌سری مدارک و مجوزهای مشخص که قبلا باید اخذ کرده باشید، مثل پروفرما، بارنامه، کارت بازرگانی، مجوز واردات از گمرک و اگر لازم بود وزارت بهداشت را به متخصص ترخیص‌کار تحویل دهید تا اقدام به انجام کارهای اداری و قانونی ترخیص کالاها از گمرک کند. این کار باید همراه با تکمیل درخواست ترخیص کالا باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied