شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چرا کیش هیچ فصلی بدون مسافر نیست؟

در این مطلب ویژه، به دلایل جذابیت جزیره کیش و اهمیت آن در میان جزایر جنوب کشورمان به‌عنوان یک مقصد گردشگری اشاره شده است. پس تا پایان همراه باشید.

چرا کیش هیچ فصلی بدون مسافر نیست؟

هرساله جزیره کیش در میان جزایر هجده‌گانه کشورمان، بیشترین آمار ورود مسافران را دارد. درواقع، جزیره کیش به‌دلیل تفاوت‌هایی که دارد، در همه ایام سال موردانتخاب گردشگرها و مسافرهاست. کیش در مقایسه‌با جزیره خارک، هزار و یک حُسن دارد. اگر برای یکبار به کیش سفر کرده باشید، چرایی مسافرت‌ به کیش در همه فصل‌های سال را تا حدودی می‌دانید و می‌توانید حدس بزنید. براساس آمارهای رسمی در 16 فروردین سال 1402، بیشتر از 2 میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری کیش ثبت شده و در دی‌ماه سال 1401 هم خبر رشد 8 درصدی ورود مسافران به جزیره، توسط معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اعلام شد. در این مطلب ویژه، به دلایل جذابیت جزیره کیش و اهمیت آن در میان جزایر جنوب کشورمان به‌عنوان یک مقصد گردشگری اشاره شده است. پس تا پایان همراه باشید.

 

کیش سومین مقصد محبوب در میان ایرانی‌ها

16 نوروز 1402، خبر ورود 208 هزار مسافر به کیش و افزایش 13درصدی آن‌ها در مقایسه‌با سال قبل اعلام شد. این آمار و ارقام نوروز 1402 برای شهر زیارتی مشهد مقدس به 10 میلیون می‌رسد. استان اصفهان، بعد از مشهد، با استقبال از 9 میلیون نفر مسافر از 24 اسفند 1401 تا پایان روز 11 فروردین 1402، رتبه دوم سفرهای داخلی را از آن خود کرد. با این آمار و ارقام می‌توان متوجه شد که بعد از مشهد و اصفهان، جزیره زیبای کیش، سومین مقصد محبوب درمیان ایرانی‌هاست.

در نوروز 1403 و حتی روزهای پایانی اسفند سال 1402، این احتمال می‌رود که سفر به جزیره کیش با همین روند ادامه داشته باشد و چه بسا رکورددار هم شود.

کیش سومین مقصد محبوب در میان ایرانی‌ها

چنانچه شما هم تصمیم دارید تا در ایام نوروز به جزیره کیش سفر کنید، لازم است با مرجع ارائه‌کننده تورهای کیش آشنایی داشته باشید. تورگردان به آدرس اینترنتی tourgardan.com و با شماره پشتیبانی ۰۲۱۴۷۶۲۷۸۰۰ از همان وقتی که تصمیم به شروع سفر گرفتید، در کنار شماست. قیمت تور کیش در سایت تورگردان در رنج‌های مختلفی است؛ از ارزان‌ترین بسته‌های سفر گرفته تا تور چندروزه کیش به‌همراه اقامت در هتل دریایی ترنج.

نمای هتل ترنج کیش

 

چرا تور کیش، موردپسند مسافران است؟

مسافران در هر فصلی به جزیره کیش سفر می‌کنند؛ اما لطف چه چیزهایی باعث شده که این جزیره، همیشه مسافران خودش را داشته باشد؟ مواردی مثل سواحل زیبا، آرامش و دنج بودن جزیره، هتل‎های قیمت‌مناسب تا لوکس، تنوع خودروهای لاکچری برای اجاره، جاهای دیدنی، کنسرت خوانندگان معروف، جُنگ‌های شبانه، جشنواره‌ها به‌ویژه در فصل تابستان، مراکز خرید، حراجی‌های آخر فصل و تفریحات آبی و غیرآبی، عمده‌ترین دلایل تفاوت جزیره کیش با سایر جزیره‌هاست.

البته که خوش‌قیمت بودن تور مسافرتی کیش هم، عامل دیگری است که این جزیره را به مقصدی همه‌پسند تبدیل کرده است. از آنجایی‌که تور کیش با هواپیماست و اکثر اقامتگاه‌های جزیره از هم از امکانات لازم و کافی برخوردارند، محبوبیت سفر به کیش، بیشتر از قبل می‌شود.

در تعدادی از تورهای کیش، بلیط تفریحات دریایی و غیردریایی هم لحاظ‌شده‌اند. به‌طوری که بعد از ورودبه فرودگاه جزیره و اقامت در هتل موردنظرتان، بدون هیچ معطلی می‌توانید به سمت مجموعه‌های تفریحی آبی بروید و از شروع تعطیلاتتان، لذت ببرید.

 

کیش، مقصدی برای سفر در همه فصل‌ها

کیش رفتن در هر فصلی که باشید، ارزش دارد؛ حتی در فصلی مثل تابستان. درست است که هوای جزیره در تابستان به‌خوبی آب‌وهوای غالب در زمستان‌ و بهار نیست؛ اما برگزاری جشنواره‌ها، شما را به شور و شوق می‌آورد و فرصت آشنایی‌با رویدادهای مختلف فرهنگی را دارید. در بخش زیر، به جذابیت‌های مسافرت کیش از جنبه آب‌وهوا، ارزان‌ترین، خلوت‌ترین و رویدادهای مهم در هر چهار فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان به‌تفکیک اشاره شده است:

 

دلایل سفر به کیش در بهار

  • هوای آفتابی و کم بودن رطوبت
  • مناسب بودن شرایط غواصی و تفریحات آبی
  • فرصت بیشتر برای خوش‌گذرانی در تعطیلات

 

چه دلایلی برای سفر به کیش در تابستان وجود دارد؟

  • مناسب بودن شرایط استفاده‌از تفریحات آبی، پارک آبی اوشن و شنا در دریا
  • ارزانی واقعی برای بلیط تور، پرواز و اقامتگاه
  • شرکت در کنسرت‌ها و جشنواره‌های کیش
  • خلوت‌ترین زمان برای سفر به کیش

محوطه دامون ساحلی در سواحل شمالی جزیره کیش در خلیج فارس

 

چرا در پاییز به کیش سفر کنیم؟

  • خنک‌بودن آب‌وهوای جزیره
  • ارزان‌ترین فصل سفر برای خرید و بازارگردی
  • خلوت بودن جزیره
  • ارزان‌ترین بلیط‌های تور، پرواز و اقامتگاه

دلایل سفر به کیش در زمستان

  • بارانی بودن روزها و شب‌ها و معتدل بودن دما
  • خلوتی نسبی برای کیش رفتن
  • ارزان‌تر شدن کالاهای زمستانی در پایان فصل زمستان
  • کنسرت‌های کیش با خوانندگان پرطرفدار

 

هزینه سفر به کیش با تور چقدر آب می‌خورد؟

برآورد قیمتی که برای تور کیش می‌توانید داشته باشید، به مهم‌ترین پارامترهایی مثل نوع ایرلاین، تعداد ستاره‌های اقامتگاه، نوع واحد اقامتی و تعداد شب‌های سفر وابسته است. کیش جزو آن مقصدهایی است که هم می‌توانید تجربه‌ای کاملا لاکچری داشته باشید یا با مناسب‌ترین قیمت‌ها سفر کنید! درواقع همه‌چیز به خودتان بستگی دارد که کدام را ترجیح بدهید. هزینه تورهای کیش در دی‌ماه 1402، از 5 میلیون تومان برای هتل 3 ستاره با 4 شب اقامت برای هر مسافر، از ارزان تا لوکس تغییر می‌کند.

در هزینه‌های مربوط به تور کیش در هر فصلی، نوع اقامتگاه و پرواز رفت‌وبرگشت، بیشترین سهم را در گرانی یا ارزانی دارند. مثلا اگر می‌خواهید در روزهای اولیه سال 1403 به جزیره کیش سفر کنید؛ هم قیمت هر شب اقامت در اقامتگاه و هم هزینه‌های بلیط پرواز رفت‌وبرگشت، همگی افزایشی است. درصورتی که مصمم هستید تا در این بازه ایده‌آل با قیمتی مناسب‌تر سفر کنید، یک ماه‌ونیم قبل‌‌از شروع سال جدید، از کارشناسان سایت تورگردان مشاوره تخصصی بگیرید. این مجموعه به‌دلیل فعالیت تخصصی که در حوزه گردشگری و ارائه تورهای داخلی کشور دارد، می‌تواند بهترین بسته‌های سفر را برای عید سال 1403 ارائه دهد.

نکته: قیمتی که در این مطلب ذکر شده، صرفا حدودی بوده و به‌دلیل نوسانی بودن هزینه‌ها، قیمت نهایی ممکن است کمتر یا بیشتر باشد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied