شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

لباس مناسب سافاری دبی چه ویژگی هایی دارد؟

شما باید پیش از سفر، پاسخ روشنی به این سوال بدهید و لباس مناسب سافاری صحرای دبی را در چمدان سفر خود قرار دهید. با توجه به اهمیت این موضوع، برای رسیدن به پاسخ این سوال که سافاری دبی چی بپوشیم، با این مطلب همراه شوید.

دبی، شهری لوکس و پر از جاذبه‌های گردشگری در امارات متحده عربی است که تجربه‌های تکرار نشدنی را برای توریست‌ها فراهم کرده است. در این میان، سافاری دبی با چشم‌اندازی فوق‌العاده از حیات وحش و بخش‌های تفریحی متنوع، محبوب‌ترین مکان تفریحی در بین گردشگران محسوب می‌شود. از آنجایی که برای رفتن به سافاری دبی، باید به دل کویر بروید و فعالیت‌های خاصی را انجام دهید، توصیه می‌شود برای راحتی خود، لباس مناسب بپوشید و لوازم ضروری را به‌همراه داشته باشید؛ اما آیا می‌دانید لباس مناسب سافاری دبی کدام است؟ شما باید پیش از سفر، پاسخ روشنی به این سوال بدهید و لباس مناسب سافاری صحرای دبی را در چمدان سفر خود قرار دهید. با توجه به اهمیت این موضوع، برای رسیدن به پاسخ این سوال که سافاری دبی چی بپوشیم، با این مطلب همراه شوید.

 

ویژگی های لباس مناسب سافاری دبی

 

چه لباس های را نباید در سافاری دبی بپوشیم؟

 

حالا که با ویژگی‌های لباس مناسب سافاری دبی آشنا شدید، می‌توانید برای رفتن به این مجموعه تفریحی بی‌نظیر آماده شوید. البته در کنار پوشیدن لباس مناسب، باید برای رزرو و خرید بلیط تفریحات دبی نیز اقدام کنید، تا به این شکل با آمادگی کامل به تفریح در دل کویرهای حیرت‌انگیز این شهر توریستی بروید. برای انتخاب بهترین پوشش که لذت تفریح در سافاری دبی را دوچندان می‌کند، بهتر است به برخی نبایدها نیز توجه داشته باشید، مانند:

 

  • به هیچ عنوان نباید لباس‌های تیره و مشکی بپوشید، زیرا این رنگ‌ها، گرمای خورشید را جذب و حفظ کرده و باعث گرمازدگی و کلافه‌گی شما خواهند شد.
  • شما نباید در سافاری دبی، لباس‌های تنگ بپوشید. هرچه لباس شما جذب‌تر و تنگ‌تر باشد به همان نسبت گرمای بیشتری را در خود نگه می‌دارد و باعث تعریق‌تان می‌شود.
  • در صحرای دبی نباید لباس‌های خیلی گشاد بپوشید، چراکه به‌دلیل وزش باد ممکن است کنترل آن‌ها برای شما مشکل و دردسرساز شود.
  • سر و گردن شما، نباید بدون محافظ باشد. این نکته که باید سر و گردن خود را با کلاه و یا دستمال سر در برابر نور مستقیم خورشید محافظت کنید را جدی بگیرید.
  • برای قدم زدن و جست‌و‌خیر در شن‌های ریز کویر، نباید کفش‌های پاشنه بلند و یا جلوباز بپوشید؛ این کار غیر از دردسر و ناراحتی هیچ نتیجه دیگری به‌همراه ندارد.
     

نکات لباس مناسب سافاری صحرای دبی

 

سافاری دبی چی بپوشیم؟

مطمئنا لباسی که باید برای رفتن به کویر و بیابان بپوشید با لباسی که برای گشت‌وگذار در شهر دبی مناسب است، تفاوت‌های زیادی دارد. پوشیدن لباس مناسب سافاری دبی، به شما در تجربه راحت‌تر و آسان‌تر تفریحات این مکان شگفت‌انگیز کمک می‌کند. از آنجایی که در طول روز، آفتاب به‌صورت مستقیم می‌تابد، شما به لباس‌های خنک با پوشش کامل نیاز دارید که از پوست‌تان دربرابر گرما و نور آفتاب محافظت کند؛ درحالی که با غروب خورشید، هوای کویر رو به سردی می‌رود و به این شکل باید لباس گرم‌تری بپوشید. برخی از ویژگی‌های لباسی که برای سافاری دبی مناسب است عبارتنداز:

 

لباس مناسب برای سافاری دبی سبک و قابل تنفس است

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سافاری دبی در دل بیابان‌های این شهر قرار دارد که در بیشتر ساعت‌های روز، گرم و آفتابی است؛ بنابراین باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی مانند کتان و پنبه باشند تا به خنک نگه داشتن پوست‌تان و تنفس آسان آن کمک کند. توجه داشته باشید لباس‌هایی که از مواد طبیعی تولید شده‌اند، سبک و قابل تنفس هستند و همین امر مانع از تعریق زیاد بدن شما، حین فعالیت‌های تفریحی در کویر خواهد شد. توصیه می‌شود، به هیچ عنوان لباس‌هایی با الیاف مصنوعی را برای تفریح در سافاری دبی انتخاب نکنید.

 

در سافاری دبی چی بپوشیم

 

لباس مناسب سافاری صحرای دبی باید تمام پوست بدن شما را بپوشاند

لباس‌هایی که قد و آستین بلندی دارند، بهترین گزینه برای گشت‌وگذار در سافاری دبی محسوب می‌شوند. این لباس‌ها، باعث محافظت پوست شما دربرابر نور مستقیم و سوزان آفتاب می‌شوند. این یک تصور غلط است که با پوشیدن شلوارک و یا تیشرت‌های بدون آستین، احساس خنکی بیشتری در کویر خواهید داشت، چراکه به این صورت فقط باعث آفتاب‌سوختگی پوست بدن خود می‌شوید.

 

لباس مناسب سافاری دبی، رنگ روشنی دارد

برای خنک نگه داشتن خود در کویرهای گرم و سوزان دبی، باید لباس‌هایی با رنگ روشن را انتخاب کنید. رنگ سفید، بهترین گزینه پیش‌روی شما محسوب می‌شود، اما لباس‌هایی با رنگ آبی روشن و زرد لیمویی نیز مناسب هستند. جالب است بدانید که لباس‌هایی با رنگ روشن، علاوه بر خنک نگه داشتن پوست بدن‌تان، عکس‌هایی با پس‌زمینه کویر را نیز جذاب‌تر و دلنشین‌تر می‌کنند.

 

یک ژاکت و لباس گرم به همراه داشته باشید

همان‌طور که اشاره شد، شب‌های کویر دبی سرد و در برخی مواقع بارانی هستند، به همین خاطر بهتر است یک ژاکت ضد آب و لباس گرم به‌همراه داشته باشید. شاید به این فکر کنید که لباس گرم، فضای زیادی از چمدان سفر شما را اشغال می‌کند، اما اگر بخواهید برای تفریح به مناطق کوهستانی بروید نیز به لباس‌های ضخیم‌تر نیاز خواهید داشت.

 

کفش مناسب سافاری دبی

کفشی که برای گشت‌وگذار در شهر دبی می‌پوشید، به هیچ عنوان برای سافاری دبی مناسب نیست. برخی از گردشگران برای رفتن به مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری دبی، صندل، کفش‌های پاشنه‌دار و یا جلوباز می‌پوشند، اما باید بدانید که برای راحتی در تفریح و جست‌وخیز در کویر، باید کفش‌های جلوبسته بپوشید. یک چکمه راحت و سبک و همچنین کتانی استاندارد، به شما در برداشتن گام‌های محکم در شن‌زار کمک کرده و تعادل‌تان را به‌خوبی حفظ می‌کند؛ همچنین این کفش‌ها مانع از آفتاب سوختگی پوست پای و آغشته شدن آن به شن و ماسه می‌شوند.

 

کلام پایانی

سافاری دبی، یکی از مکان‌های تفریحی در دل کویرهای این شهر است که با امکانات تفریحی و رفاهی بی‌نظیر، شرایط را برای گذران یک روز مفرح و شاد فراهم کرده است. اگر این جاذبه گردشگری را در لیست تفریحات خود در سفر به دبی قرار داده‌اید، باید با ویژگی‌های لباس مناسب سافاری دبی نیز آشنا شوید. شما زمانی که چمدان سفرتان را می‌بندید باید به این نکته توجه داشته باشید که سافاری دبی چی بپوشیم و چه لباس‌هایی را برای گشت‌وگذار در کویر به‌همراه داشته باشید. از آنجایی که نوع پوشش، راحتی و خوشی شما را تعیین می‌کند، در این مطلب به بررسی لباس مناسب سافاری صحرای دبی پرداختیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied