شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

اگر وسایل یا چمدان ما در فرودگاه گم شد چه باید بکنیم

اتفاق ناخوشایندی که ممکن است در سفرهای هوایی رخ دهد، گم شدن چمدان در فرودگاه است. در صورت بروز این مشکل، لازم است پرسنل مشغول بکار در فرودگاه را در جریان این موضوع قرار دهید.

فهرست مطالب

  • مراحل پیدا کردن وسایل گمشده در فرودگاه
  • به چه علت چمدان‌ها در فرودگاه مفقود می‌شوند؟
  • چگونه از گم شدن چمدان در فرودگاه جلوگیری کنیم؟
  • چگونه می‌توان برای دریافت خسارت چمدان گم شده در فرودگاه اقدام کرد؟
  • اقداماتی که پس از پیدا شدن چمدان‌ها باید انجام دهید
  • رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین

اگر وسایل یا چمدان‌های مسافران در فرودگاه مفقود شود، لازم است این موضوع را با مسئولین مشغول بکار در در این مرکز در میان بگذارند. تنها در این صورت امکان پیدا شدن وسایل شما فراهم خواهد بود. در واقع در تمامی فرودگاه‌ها، یک دفتر خدمات مسافران وجود دارد که این دفتر به شما کمک می‌کند تا پیگیری وسایل گم شده خود را در آنجا انجام دهید. آگاهی از مراحل پیگیری بار گمشده در پروازهای داخلی و خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه در مورد این موضوع اطلاعات مفصلی ارائه می‌دهیم.

پیگیری بار گم شده در هواپیما

 

مراحل پیدا کردن وسایل گمشده در فرودگاه

چنانچه وسایل یا چمدان شما در فرودگاه گم شده است، توصیه می‌کنیم مراحلی که در ادامه به آن می‌پردازیم را با دقت کافی طی کنید. با انجام مراحل زیر می‌توانید هر چه سریع‌تر به چمدان خود دسترسی پیدا کنید.

تکمیل فرم مخصوص گم شدن وسایل در فرودگاه

بلافاصله بعد از آگاهی از گم شدن چمدان‌هایتان، لازم است به دفتر خدمات مسافران در فرودگاه مراجعه کرده و موضوع را با پرسنل آن قسمت در میان بگذارید. این افراد، فرم مخصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند. وارد کردن اطلاعاتی در‌مورد وسایل یا چمدان گم شده در فرم مورد نظر بسیار ضروری است. همچنین لازم است اطلاعات شخصی و همچنین شماره تماس خود را در فرم مربوطه وارد کنید.

پیگیری بار گمشده در فرودگاه

پس از تکمیل فرم مربوطه، می‌توانید فرودگاه را ترک کرده و پیگیری موضوع را از طریق تماس با دفتر خدمات مسافران انجام دهید. برخی از مراکز، مجهز به سامانه‌های آنلاین برای پیگیری وسایل گم شده هستند. همچنین مسافران می‌توانند با شرکت هواپیمایی مورد نظر تماس بگیرند و پیگیر بار گم شده خود باشند. توصیه می‌کنیم در نگهداری اسناد مربوط به پرواز و بار مفقود شده، کوشا باشید. این اسناد می‌توانند در پیگیری و دریافت خسارت، به شما کمک کنند.

چگونه می‌توان چمدان‌های گم شده در فرودگاه را پیدا کرد؟

 

به چه علت چمدان‌ها در فرودگاه گم می‌شوند؟

بسیاری از مسافران، تگ مربوط به پروازهای قبلی را از چمدان خود باز نمی‌کنند و همین موضوع موجب به اشتباه افتادن کارکنان فرودگاه می‌شود. توصیه می‌کنیم بلافاصله پس از دریافت چمدان‌ها بعد از سفر، تگ پرواز را از روی آن باز کنید. به همراه داشتن چمدان‌های متعدد در پرواز نیز موجب بروز مشکل‌ خواهد شد. وسایل خود را نهایتا درون یک یا دو چمدان قرار دهید. حتما قبل از رزرو بلیط هواپیما، مقررات و قوانین مربوط به بار در هواپیما را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

چگونه از گم شدن چمدان در فرودگاه جلوگیری کنیم؟

توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از گم شدن چمدان‌ها در فرودگاه، بر روی آنها برچسب بزنید. درج اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، آدرس و شماره تماس بر روی این برچسب ضروری است. این کار به کارکنان کمک می‌کند تا در صورت پیدا کردن چمدان، به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند. همچنین توصیه می‌شود قبل از تحویل دادن چمدان به پرسنل، از چمدان خود عکس برداری کنید. این عکس می‌تواند به شناسایی چمدان شما در صورت گم شدن، کمک کند. برای بستن در چمدان‌، از قفل‌های محکم و با کیفیت استفاده کنید. توجه به این موضوع می‌تواند از دسترسی غیر مجاز به چمدان‌های شما جلوگیری کند.

نکته مهمی که حتما باید به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان وسایل با ارزش و گران قیمت خود را درون چمدان‌ها قرار ندهید. شما مجاز خواهید بود که یک کیف دستی کوچک را به همراه خود به داخل هواپیما ببرید. قرار دادن وسایل گران قیمت در داخل کیف دستی بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد.

دریافت خسارت چمدان‌های گمشده در فرودگاه

 

چگونه می‌توان برای دریافت خسارت چمدان گم شده در فرودگاه اقدام کرد؟

چنانچه شما تحت پوشش بیمه مسافرتی باشید و چمدان‌های خود را در فرودگاه گم کنید، ابتدا باید مقررات و قوانین بیمه خود را مورد بررسی قرار دهید. برخی از بیمه‌ها، اقدام به جبران خسارت ناشی از گم شدن چمدان‌ها می‌کنند. در قدم بعدی باید به شرکت هواپیمایی مورد نظر مراجعه کرده و اعلام خسارت کنید. حتما قبل از رزرو بلیط پرواز، قوانین و مقررات شرکت هواپیمایی در مورد این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. جهت دریافت خسارت، باید پیگیری منظم و دقیق داشته باشید. با انجام اقدامات ذکر شده، می‌توانید برای دریافت خسارت اقدام کنید.

اقداماتی که پس از پیدا شدن چمدان‌ها باید انجام دهید

بلافاصله پس از پیدا شدن وسایل، لازم است به درستی چمدان خود را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که تمام وسایل سرجای خود قرار دارند. به این نکته توجه کنید که وزن دقیق چمدان شما، در رسید تحویل بار درج شده است. در صورت کم بودن وزن چمدان، می‌توانید برای دریافت خسارت اقدام کنید. به این نکته توجه کنید که شرکت‌های هواپیمایی، خسارات ناشی از کَم بودن وسایل در چمدان را بر اساس وزن آنها پرداخت می‌کند. به عنوان مثال اگر وسیله مفقود شده بسیار با ارزش و قیمتی باشد، شرکت هواپیمایی بر اساس وزن آن اقدام به پرداخت غرامت خواهد کرد.

رزرو بلیط هواپیما به صورت آنلاین

وب‌‌سایت بوکینگ امکان رزرو آنلاین انواع هتل‌ها، خرید بلیط هواپیما و تورهای مسافرتی را برای کاربران خود فراهم کرده است. همچنین امکان رزرو تشریفات فرودگاهی از طریق بوکینگ فراهم است. این وب‌سایت، ارائه دهنده راهنمای سفر جامع و کامل در‌مورد مقصدها، مسیرهای بهتر، نکات امنیتی و ... است. انتشار مقالات، بلاگ‌ها تجربیات سفرهای سایر مسافران، در این وب‌سایت انجام می‌شود. امکان تماس با پشتیبانی برای رفع مشکلات و پاسخگویی به سوالات مسافران، در این وب‌سایت فراهم خواهد بود.

چنانچه در مورد نحوه پیدا کردن وسایل و چمدان‌های گمشده در فرودگاه دچار ابهام شده‌اید، می‌توانید به صورت 24 ساعته با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در ادامه سوالات متداولی که در مورد این موضوع مطرح می‌شوند را پاسخ خواهیم داد.

سوالات متداول

آیا امکان پیشگیری از گم شدن چمدان‌ها در فرودگاه فراهم است؟

بله با رعایت نکاتی می‌توانید از مفقود شدن چمدان‌ها پیشگیری کنید.

جهت پیگیری بار مفقود شده در هواپیما باید چه مدارکی را به همراه داشته باشید؟

به این نکته دقت کنید که بلافاصله بعد از تحویل چمدان به پرسنل، یک رسید به شما تحویل داده می‌شود. با ارائه این رسید به دفتر خدمات مسافران، می‌توانید پیگیری چمدان گمشده خود را انجام دهید.

آیا شرکت‌های هواپیمایی، خسارت مفقود شدن اشیای با ارزش داخل چمدان را پرداخت می‌کنند؟

خیر فرودگاه‌ها جبران خسارت اشیای گمشده در چمدان را بر اساس وزن آنها انجام می‌دهد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied