شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل بانک مسکن :

پرداخت 75 هزار میلیارد تومان از تعهد قرارداد نهضت ملی مسکن از سوی بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه این بانک پیشران نظام بانکی در حوزه اجرای نهضت ملی مسکن است، تاکید کرد: قرارداد بانک مسکن در این طرح 315 هزار واحد با حجم بالغ بر حدود 180 هزار میلیارد تومان است که تاکنون 75 هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کرده یا در دستور پرداخت دارد.

پرداخت 75 هزار میلیارد تومان از تعهد قرارداد نهضت ملی مسکن از سوی بانک مسکن

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه این بانک پیشران نظام بانکی در حوزه اجرای نهضت ملی مسکن است، تاکید کرد: قرارداد بانک مسکن در این طرح 315 هزار واحد با حجم بالغ بر حدود 180 هزار میلیارد تومان است که تاکنون 75 هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کرده یا در دستور پرداخت دارد.

سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، با تشریح اقدامات دولت در حوزه تسهیلات مسکن و همچنین عملکرد این بانک اظهار کرد: یکی از مهم ترین و شاید برجسته ترین فعالیت دولت که با قانون جهش تولید اتفاق افتاد، بحث نهضت ملی مسکن در سراسر کشور است و حتی تقارن آن با موضوع شعار امسال و تاکید رهبر معظم انقلاب بر رشد تولید و کنترل تورم نیز از این جهت که مسکن یکی از پیشران‌های اقتصاد است، بسیار مهم است.

حسینی با بیان اینکه یکی از پیشران های اقتصاد دنیا مبتنی بر مسکن است، تصریح کرد: اعتقاد جدی میان اقتصاددانان وجود دارد که مسیر دو هدف رشد تولید و کنترل تورم می تواند از محل تولید مسکن و توسعه ساخت و سازهای کشور طی شود؛ چرا که تولید مسکن حفظ اشتغال، توسعه و رشد اقتصادی کشور را به همراه دارد، همچنین صنایع مرتبط را به حرکت در می آورد.

وی بخش قابل توجهی از محاسبه نرخ تورم را مربوط به موضوع افزایش قیمت مسکن و اجاره بها دانست و عنوان کرد: توسعه ساخت و سازها و اجرای این نهضت می تواند به کنترل افزایش قیمت مسکن و حتی کاهش آن کمک کند؛ نهضتی که  برنامه ساخت چهارمیلیون واحد برای کل کشور طی چهار سال را دارد. این موضوع به درستی هدف گذاری شده چراکه  نیاز جامعه است و هم کنترل قیمت و رشد اقتصادی را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانک مسکن بانک تخصصی حوزه مسکن است و تجربه ارزشمندی در مسکن مهر در سنوات گذشته دارد و همچنین بر اساس تکالیف ذاتی و اساسنامه خودش و ساختارها و نظامات اجرایی لازم برای تحقق آن را دارد طبیعتا پیشران نظام بانکی در حوزه اجرای نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل بانک مسکن تشریح کرد: بانک مسکن 315 هزار واحد در طی اجرای این قانون قرارداد بسته که بیشترین حجم قرارداد در شبکه بانکی است و با افزایش متمم قراردادها برای همه واحدهای نهضت ملی مسکن حدود 550 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

حسینی اضافه کرد: بار قراردادی این حجم از قرارداد بالغ بر حدود 180 هزار میلیارد تومان است که  تاکنون بانک مسکن حدودا 75 هزار میلیارد تومان آن را پرداخت کرده یا در دستور پرداخت دارد، مابقی آن نیز به تناسب پیشرفت پروژه ها و بر اساس نص صریح قانون پرداخت می شود که حدود 100 تا 110 هزار میلیارد تومان باید پرداخت شود.

تجهیز ساختار سازمانی در راستای ماموریت نهضت ملی مسکن

وی به اقدامات خود در مدیریت این بانک اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه نهضت ملی مسکن بر اساس منابع بانک ها در حال انجام است، تقویت و جذب منابع را هدف گذاری کردیم به گونه ای که سه معاونت در حوزه ساختار سازمانی را بانک توسط هیئت مدیره تصویب شد.

مدیرعامل بانک مسکن اضافه کرد: از جمله آن معاونت بانکداری شرکتی یا بانکداری کسب و کار است که به ما کمک می کند تا بتوانیم با بزرگان اقتصاد کشور که جریان پولی خوبی دارند، مذاکره و مراوده داشته باشیم و موضوع سرمایه گذاری در این معاونت که سال ها مغفول مانده بود با ارتقا جایگاه سازمانی آن خواهد توانست مجموعه فعالیت شرکت های تابع بانک را مدیریت کند تا بتوان در ساخت و ساز و فعالیت های بانکی موثرتر از گذشته فعالیت کنیم.

وی بیان کرد: در بحث ارزی بانک، در حال گسترش معاونت بین الملل و ارزی هستیم تا با کسب درآمدهای بیشتر از خدمات ارزی بتوانیم برای اجرای نهضت و سایر تکالیف قانونی قدم برداریم  و به فعالان اقتصادی کشور نیز کمک کنیم.

صدور رای قطعی برای چندین ابربدهکار بانک مسکن

حسینی از ساماندهی پرونده های ابر بدهکاران بانکی بانک مسکن خبر داد و افزود: برای هر پرونده وکیل و گروهی از کارشناسان حقوقی قرار داده شد و طی مکاتبات متعدد، پیگیری ها و دستورات جدی ریاست قوه قضاییه در جهت صیانت از بیت المال، اموال عمومی و بانک مسکن که بانک دولتی است  چندین رای قطعی بسیار خوب درهمین مدت کوتاه برای تمام شبکه بانکی که همراه با ما در پرونده های ابربدهکاران حضور داشتند، توسط قاضی صادر شد.

بانک مسکن از معماری ایرانی اسلامی حمایت می کند

وی به سیاست های حمایتی اعتباری بانک مسکن در راستای کمک به ارتقای نظام مهندسی کشور، تسریع در ساخت و سازها و کمک به صنعتی شدن صنعت ساختمان سازی اشاره کرد و گفت: جهت گیری اعتباری بانک به سمت توسعه خدمات پرداختی تسهیلات می رود بدین منظور به سمت حمایت از معماری اصیل ایرانی اسلامی حرکت می کنیم و سهم پرداخت تسهیلات را در این بخش ها افزایش و مورد تأکید قرار می دهیم  تا با این حمایت بتوانیم این بخش ها را بیشتر درون نظام ساختمان سازی مشاهده کنیم.

حمایت از ورود دانش بنیان‌ها به حوزه ساخت مسکن

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: بخش حمایت از شرکت های دانش بنیان برای حضور این شرکت ها در عرصه ساختمان سازی در بانک صورت گرفته است؛ بخش انبوه سازان و کسانی که می توانند به سرعت ساخت و ساز و انبوه سازی کشور کمک کنند در سیاست های حمایتی اعتباری ما نیز قراردارند و همچنین از انتقال تکنولوژی و صنعتی شدن ساختمان سازی در کشور حمایت می کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به فضای عمومی منطقه ای کشور که زلزله خیز است امیدواریم با این حمایت ها کمترین آسیب به مردم وارد شود و همچنین به سرعت ساختمان سازی انجام شود و در اختیار مردم قرار بگیرد تا با عرضه ساختمان های بیشتر بتوانیم کنترل تورم و هدایت نقدی بخش های واقعی اقتصاد را شاهد باشیم.

حسینی ضمن قدردانی از همکاران خود برای تلاش در راستای تحقق شعار سال جاری و تحقق شعار اصلی دولت که همان موضوع  نهضت ملی مسکن است بیان کرد: بانک مسکن قطعا این روند را ادامه خواهد داد و پای کار دولت ونظام برای رفع مشکلات مردم خواهد ایستاد و امید داریم تا با کمک خداوند دغدغه های مردم را حداقل در حوزه ساختمان و اجاره در حد اختیار و توان کاهش بدهیم.

بانوان شایسته در سطح مدیریتی ارتقا می یابند

مدیرعامل بانک مسکن با تأکید بر جایگاه ویژه بانوان در بانک تصریح کرد: برای نخستین بار در بانک مسکن یک جلسه هم اندیشی با مدیران شعب، مدیران کل، مدیران استان ها و سطوح مدیریتی بانوان برگزار کردیم که آن ها دغدغه های خود را با توجه به اینکه  مسئولیت های چندگانه ای در اجتماع و خانواده دارند، مطرح کردند و از راهنمایی ها و راهکارهای مطرح شده آن ها برای ارتقای عملکرد بانک استفاده خواهیم کرد؛ یکی از دغدغه های بانوان ارتقا شغلی آن ها بود که  قطعاً از بانوان شایسته در سطوح مختلف مدیریتی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه جلسه هم اندیشی مورد استقبال طرفین قرار گرفت، عنوان کرد: قرار بر این شد که این جلسات ادامه پیدا کند و باتوجه سعه صدر بانوان و از همه مهم تر عِرق سازمانی آن ها می تواند پرچم بانک مسکن را همیشه بالا نگه دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied