شمانیوز
شما نیوز

انارکی محمدی در گفتگو با شمانیوز مطرح کرد:

عملکرد نه‌چندان مطلوب بانک مسکن در حمایت از انبوه‌سازان

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: آنچه که به انبوه‌سازان و مردم کمک می‌کند تخصیص وام‌ بوده و بانک مسکن متولی انجام آن است و این بانک هم خیلی در عمل به تعهدات خود موفق نبوده و ضرورت دارد دولت به این قضیه ورود کند و مشکلاتی که وجود دارد را حل و فصل کند.

عملکرد نه‌چندان مطلوب بانک مسکن در حمایت از انبوه‌سازان

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار شمانیوز، درباره عملکرد بانک مسکن در انجام تعهداتش در زمینه ساخت مسکن گفت: در بحث مسکن و انبوه‌سازی نیاز به کمک دولت داریم و بیشترین کمک دولت هم در زمینه تخصیص زمین و تسهیلات بانکی است، البته ناگفته نماند مهمترین کمک دولت هم همین فراهم آوردن زیرساخت‌ها و ارائه زمین است که تا حدودی موفق به انجام آن شده است.

وی افزود: اما آنچه که به انبوه‌سازان و مردم کمک می‌کند تخصیص وام‌ بوده و بانک مسکن متولی انجام آن است و این بانک هم خیلی در عمل به تعهدات خود موفق نبوده و ضرورت دارد دولت به این قضیه ورود کند و مشکلاتی که وجود دارد را حل و فصل کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم با ابراز تأسف از اینکه هدف و شعار دولت در حوزه ساخت مسکن به طور کامل محقق نشده و دلیل آن هم کافی نبودن بودجه و تسهیلات بانکی و عمل نکردن بانک‌هایی مانند بانک مسکن به تعهداتشان است، گفت: به باور من با افزایش سطح مشارکت مدنی می‌توان تا حدودی مشکلات مربوط به ساخت مسکن را مرتفع کرد. بانک مسکن باید به تعهدات خود به طور کامل عمل کند و اگر چنین اتفاقی نیفتد واحدهای نیمه‌کاره تکمیل نخواهند شد و هم اینکه ساخت مسکن جدید هم با مشکل مواجه می‌شود.

انارکی محمدی بیان کرد: چالش‌ها آنقدر زیاد است که انبوه‌سازان در استفاده از تسهیلات بانکی با مشکل مواجه هستند و لذا بهتر است دولت این چالش‌ها را شناسایی و درصدد برطرف کردن آنها برآید. 

وی گفت: به هر حال اگر می‌خواهیم مشارکت مدنی را در ساخت مسکن افزایش دهیم لاز م است که بانک‌ها هم کمک کنند و در تخصیص تسهیلات کمتر سخت‌گیری شود و دولت هم منابع را به بانک‌های عامل تزریق کند. ساخت مسکن امروز یک اولویت است و اگر عرضه با تقاضا هم‌خوانی نداشته باشد قطعاً شرایط بازار مسکن بدتر از این هم خواهد شد و قدرت خرید مردم در حداقل ممکن باقی می‌ماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی