شمانیوز
شما نیوز

راهنمای جامع خرید فرش 1200 شانه

راهنمای جامع خرید فرش 1200 شانه

یکی از اجزای جدا نشدنی که در طراحی فضای داخلی منازل ما ایرانی ها بسیار مورد توجه قرار می گیرد استفاده از فرش است. اگرچه فرش ها از ادوار کهن با تاریخ ایران گره خورده اند اما آن شکل امروزی که از فرش ها مشاهده می شود با آنچه که از نیاکان مان به جای مانده متفاوت است.

امروزه صنعت و تکنولوژی انقلابی را در تولید فرش ایجاد کرده است و شما می توانید فرش ها را برای مصارف مختلف به دو شکل دستی و ماشینی و متناسب با نیاز خود، خریداری کنید.

اگر قصد خرید فرش های ایرانی را دارید حتما ملاک و فاکتورهای مختلفی برای شما مهم می شود. جدا از طرح و رنگ، ابعاد و تراکم فرش ها نیز معیاری است که یک خرید رضایت بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 پیشتر ها شرکت های تولید کننده ی فرش ماشینی، تولیدات خود را بر اساس طرح و رنگ بندی تقسیم و تولید می کردند اما به تدریج، معیار دسته بندی، به شانه تغییر یافت.

در حال حاضر ۵ دسته بندی برای فرش های ماشینی کلاسیک وجود دارد که از بقیه دسته بندی ها مرسوم تر و پرفروش تر هستند. این دسته ها عبارتند از فرش ماشینی ۵۰۰ شانه،‌ فرش ماشینی ۷۰۰ شانه،‌ فرش ماشینی ۱۰۰۰ شانه،‌ فرش ماشینی 1200 شانه، و فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه.

 

فرش های 1200شانه

در بین فرش های ماشینی، فرش 1200 شانه از طرفداران زیادی برخوردار است. اصطلاح شانه در فرش ماشینی که در لاتین با عنوان  reedاز آن یاد می شود، درواقع گره هایی هستند که در یک متر از عرض بافته شده اند. در هر ردیف گره های بی شماری وجود دارد و هر چه این تعداد گره ها بیشتر باشد،‌ نقوش روی فرش زیباتر نشان داده می شوند.

چه ملاک هایی در خرید فرش 1200 شانه مهم است :

 ابعاد

عموما برای خرید فرش1200 شانه ابعادی را درنظر می گیرید که تناسبی با متراژ مورد نظر شما داشته باشد. فرش های 1200شانه را می توانید در متراژ های 6 متری، 9 متری، 12 متری و حتی متراژ های کوچکتر مانند 1 در 1.5 متر، 1 در 2 متر، 1 در 4 متر و 1.5 در 2.25 متر تهیه کنید.

رنگ و طرح

فرش های 1200 شانه از نظر تعداد رنگ های به کار رفته به دو گروه 8 رنگ و 10 رنگ و 12 رنگ تقسیم می شوند. که می توانید متناسب با رنگ های دکوراسیون خود از تنوع طیف های رنگی برخوردار شوید.

 

جدا از رنگ، طرح های به کار رفته در فرش نیز می تواند شما را به خرید فرش 1200 شانه ترغیب کند. طرح های افشان، حوض نقره، بهشت، سلین از جمله طرح های پر طرفدار در بین خریداران فرش های 1200 شانه است. به عبارتی تراکم فرش ها، ظرافت در طراحی را برای شما نمایان خواهد کرد. اگر به دنبال فرشی هستید که طرح های به کار رفته در آن با ظرافت خاصی نمایان شوند، می توانید روی خرید فرش 1200 شانه حساب ویژه ای باز کنید.

تراکم فرش های 1200 شانه

تراکم یا ضخامت فرش ها نیز از ملاک های دیگر خرید فرش های 1200 شانه است. برای اینکه تراکم واقعی فرش خود را به خوبی محاسبه کنید، کافی است تعداد گره هایی که در ردیف طولی فرش قرار دارند به اندازه ۱۰ سانتی متر محاسبه کنید و در 30 ضرب کنید. اگر با مقداری که در برچسب فرش درج شده یکسان بود، ‌فرش ماشینی 1200 شانه ی شما اصل است.

نکته ی قابل ذکر در خرید فرش 1200 شانه این است که با توجه به ظرافت در طراحی و نقش، این نوع فرش های برای محیط های های پذیرایی و دارای مبلمان کارایی بهتری دارند. با توجه به تراکم فرش ها هرچه به تراکم های بالاتر نزدیک می شوید ضخامت فرش شما کمتر می شود. به بیان دیگر ضخامت فرش های 1200 شانه یا ارتفاع نخ خاب فرش 1200 شانه در مقایسه با فرش های ۱۰۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه کمتر است.

اگراز جمله خانواده هایی هستید که بیشتر روی مبل می نشینید و در بیشتر مواقع از میز ناهار خوری و مبلمان استفاده می کنید می توانید از فرش های 1200 شانه به راحتی و بدون دغدغه استفاده کنید. فرش 1200 شانه با تراکم3600 از با کیفیت ترین و عالی ترین محصولاتی است که توسط کارخانجات بافت فرش ماشینی، بافته و به بازار عرضه می شود.

الیاف

 در فرآیند تولید فرش های 1200 شانه برای نخ خاب، از سه نوع نخ استفاده می شود :

آکرلیک هیت ست شده، برایت و نخ ترک.

نخ آکریلیک هیت ست شده، فوق العاده لطیف و مقاوم است پس اگر فرشی با این الیاف بافته شود هم بسیار لطیف است و هم می تواند عمر طولانی داشته باشد.

نخ برایت که همان نخ اکریلیک هیت ست شده است با فرآیندی تبدیل به نخی براق تر و لطیف تر می شود اما نسبت به اکریلیک عمر کمتری دارد.

نخ ترک نیز اکریلیکی است که دو بار هیت ست شده و خاصیت آن دو برابر شده است.

عموما فرش های 1200 شانه که با الیافی آکریلیک و آکریلیک هیت ست شده بافته می شوند که در نهایت بافته هایی ضد حساسیت، بدون پرزدهی و با دوام عالی را ارائه خواهند داد.

 

فرش های 1200 شانه گل برجسته

در کنار طرح و رنگ، نوعی از فرش های 1200 شانه وجود دارند که به صورت گل برجسته هستند.

 

فرش های گل برجسته به علت ایجاد فرورفتگی و برجستگی که در مرحله آهار یا پرداخت روی آن ها صورت می گیرد حالت سه بعدی داشته و امروزه تحت عنوان زیباترین فرش ماشینی از آن یاد می شود.در این نوع فرش ها از الیافی به نام هایبالک استفاده می شود که وقتی فرش برای فرایند آهار آماده سازی می شود به وسیله حرارتی که به فرش داده می شود نخ هایبالک منقبض می شود. بدین صورت فرش گل برجسته به وجود می آید.

الیاف بکار رفته در بافت های فرش 1200 شانه نازک هستند و فرش های گل برجسته به علت فرورفتگی هایی که دارند بیشتر در معرض پوسیدگی و آسیب خواهند بود چراکه تمیز کردن آن ها دشوار بوده و امکان باقی ماندن آلودگی در میان فرورفتگی ها زیاد است. اگر تمایل به خرید این مدل از فرش های 1200 شانه هستید حتما به نکات مهمی که در نگهداری فرش های 1200 شانه است توجه لازم راداشته باشید.

 

 

قیمت فرش های 1200شانه

به منظور تهیه فرش 1200 شانه در عین توجه به ظرافت و زیبایی که ملاک خرید شماست تناسب بودجه را نیز در نظر بگیرید. در دکتر فرش می توانید متناسب با نیاز خود انواع مختلفی از فرش های 1200شانه در قالب فرش 1200 شانه اکریلیک و فرش 1200 شانه میکرو اکریلیک از برندهای مختلف را خریداری کنید. البته این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که اگر صرفا اولویت ملاک خرید شما قیمت پایین فرش است، در ابتدا از فرش های 1200 شانه دیدن نکنید! زیرا ظرافت و زیبایی که در این مدل از فرش ها می بینید ملاک قیمت را برای شما در رده های بعدی قرار خواهد داد و شما خواهان پرداخته هزینه ی بیشتر برای داشتن این زیبایی خواهید بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied