شمانیوز
شما نیوز

ضعف پا | بیقراری پا | راه درمان

ضعف پا یا بیقراری پا درمان دارد؟ | اگر شما هم به این مشکل مبتلا هستید بخوانید

ضعف پا یا بیقراری پا هرچند مشکل جدی محسوب نمی‌شود اما بسیار کلافه کننده است که برای مقابله با آن چند توصیه داریم.

ضعف پا یا بیقراری پا درمان دارد؟ | اگر شما هم به این مشکل مبتلا هستید بخوانید

ضعف شبانه پا یا بیقراری پا(شلیک) اغلب به عنوان یک عارضه خفیف در نظر گرفته می‌شود اما وقتی این شرایط به شدت تاثیر گذار باشد، به خود بیمار از نظر روانی - اجتماعی و خانوادگی مشکلات فراوانی موجب می شود. درمان ضعف شبانه پا شامل درمان در دو مرحله است که عبارتند از:

۱: تغییر شیوه‌زندگی:

- انجام فعالیت‌های ورزشی به خصوص بعد از ظهر و عصر برای تقویت عضلات پا.- اجتناب از مصرف سیگار و الکل، که می‌تواند عوارض آن را نشدت بخشد.- پرهیز از مصرف فرهنگ‌هایی مثل چای سیاه و قهوه که حاوی کافئین هستند.

۲: درمان دارویی:

- مصرف داروهایی همچون قرص‌های آهن (بررسی کمبود آهن در بدن الزامی است)، برخی دارو‌های قلبی و عروقی، داروهای ضد اضطراب و آزمایش تجویز شده توسط پزشک.

در هر صورت قبل از مصرف داروها، بهتر است که با پزشک خود مشورت کرده و وی را در جریان آگاهی های لازم قرار دهید.

ضعف پا در طب سنتی

در طب سنتی ایران، غذاهایی با طبع سرد قابل توصیه برای کسانی هستند که بیماری‌های مربوط به طبع گرم دارند و برعکس، غذاهایی با طبع گرم برای بیمارانی که مبتلا به بیقراری پا هستند، مفید هستند. البته این توصیه ها بر اساس فرضیات طب سنتی هستند و تحقیقات علمی به این موضوع تاکنون نشان نداده است که غذاهایی با طبع سرد یا گرم به صورت مستقیم بر بیقراری پا تاثیری داشته باشند.اگر شخصی مبتلا به بیقراری پاست، نیاز دارد به تجویز پزشک خود عمل کند، و برای تقویت عضلات پا و بهبود علائم بیقراری شدید، توصیه می‌شود تا به‌طور متعادل و از تنوع لازمی در غذاهای خود استفاده کند و در مصرف غذاهای خود پیش از هر چیز به کمیت و کیفیت مواد مغذی حائز اهمیت باشد.


آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied