شمانیوز
شما نیوز

پخت برنج | پخت برنج بدون روغن

عمرا باورت بشه، پخت برنج بدون روغن! | ترفند پختن برنج به چه سفیدی و بدون روغن

حتما خیلی دوست داشتید روشی بلد باشید که از روغن برای غذاهایتان کمتر استفاده کنید این مطلب درباره پخت برنج بدون روغن است در این روش برنج سفیدتر از حالت معمول می‌شود در ادامه برای اطلاع از ترفند پخت برنج بدون روغن با ما همراه باشید.

عمرا باورت بشه، پخت برنج بدون روغن! | ترفند پختن برنج به چه سفیدی و بدون روغن

عمرا باورت بشه، پخت برنج بدون روغن! 

حتما خیلی دوست داشتید روشی بلد باشید که از روغن برای غذاهایتان کمتر استفاده کنید این مطلب درباره پخت برنج بدون روغن است در این روش برنج سفیدتر از حالت معمول می‌شود در ادامه برای اطلاع از ترفند پخت برنج بدون روغن با ما همراه باشید.

طرز تهیه برنج آبکش مجلسی

1 - در زمان پخت برنج ایرانیانتخاب قابلمه بسیار مهم است. علاوه براین اندازه برنج خامباید مناسب با قابلمه مورد نظر باشد. چرا که برنج در زمان پخت به دو برابر میزان خام خود می رسد، پس انتخاب قابلمه کوچک می تواند در زمان دم کشیدن برنج اثر منفی داشته باشد.

2 - بهتر استبرنجرا داخل آبکش قرار دهید و آن را چندین بار آبکشی نمایید تا گرد و خاک موجود در برنج از بین برود. سپس آن را داخل یک قابلمه قرار دهید، در ادامه آب را را درون قابلمه بریزید تا مواد اضافی که اغلب روی برنج شناور هستند را جدا کنید. برای این کار می توانید قابلمه برنج را داخل سینک بگذارید و کمی ظرف را کج کنید با باز کردن شیر آب مواد اضافی از روی آن سر ریز شوند. در این مرحله توجه کنید اندازه آب مورد نیاز دو بند انگشت بیشتر از سطح برنج نباشد. ( اگر می خواهید برنج خود را به شکل کته آماده کنید، مقدار آب نباید از یک بند انگشت بیشتر باشد) در این مرحله می توانید نمک را به برنج اضافه کنید. آب برنج نباید کدر باشد، پس در آبکشی برنج توجه کنید.

3 - در این مرحله باید آبی که درون قابلمه برنج ریختید، 2 تا 3 ساعت زمان دهید تا برنج خیس شود، بعد از این مدت می توانید مقداری آب به آن بیفزایید چرا که باید برنج خوب جوش بخورد.

4 - برای پخت، برنج را روی شعله گاز قرار دهید تا برنج با حرارات بجوشد و در ظرف را باز بگذارید. برایپخت برنج باید اندازه آب یک بند انگشت روی آن را بگیرد.

5- زمانی که برنج به مرحله پخت رسید، اگر بخواهید برنج را آبکشی کنید باید صبر کنید تا برنج با جوشیدن، آب آن کاهش پیدا کند و به شکل کته درآید. برای برنج کته کافی است میزان آبی که داخل قابلمه می ریزید کمتر از دو بند انگشت باشد و گرنه همان ارتفاع دو بند انگشت کافی است.

6 - در این مرحله برنج پخته شده را داخل آبکش بریزید، سپس مقداری روغن کف قابلمه بریزید، اگر می خواهیدبرنج ته دیگ داشته باشد می توانید تکه نان و یا سیب زمینی کف قابلمه قرار دهید، سپس برنج را داخل قابلمه خالی کنید. در این مرحله زیر قابلمه را روشن کنید. در مدت 30 الی 60 ثانیه شعله گاز را زیاد کنید تا جایی که صدای سرخ شدنبرنج به گوش برسد. سپس شعله را کم کنید تا برنج به آرامی دم بکشد. می توانید از یک پارچه تمیز برای دم کشیدن برنج استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied