شمانیوز
شما نیوز

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و قبرس:

لغو سفر هیات پارلمانی اروپا به تهران اشتباه فاحشی بود

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):استمرار گفت‌وگوها و مذاکرات سازنده میان ایران و اروپا به رفع سوء تفاهمات احتمالی طرفین کمک می‌کند.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز):آندریاس ایگناتیو، سفیر قبرس در تهران ظهر امروز (چهارشنبه) با موید حسینی‌صدر رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قبرس دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسینی صدر در ابتدای این دیدار با تاکید بر اهمیت تقویت و تحکیم روابط فیمابین در عرصه‌های مختلف به ویژه روابط پارلمانی، گفت: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از توسعه و گسترش روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و قبرس استقبال و حمایت می‌کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قبرس روند گسترش روابط دو کشور را خوب دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود و دیدگاه‌های مثبت مقامات دو کشور بایستی با برنامه‌ریزی در جهت توسعه و گسترش مناسبات فیمابین اقدام کرد.

نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تبریک ریاست دوره‌ای کشور قبرس در اتحادیه اروپا با بیان اینکه استمرار گفت‌وگوها و مذاکرات سازنده میان ایران و اروپا به رفع سوء تفاهمات احتمالی طرفین کمک می‌کند، افزود: تصمیم یکجانبه هیات پارلمانی اروپا مبنی بر لغو سفر خود به تهران اشتباه فاحشی بود که صورت گرفت.

در ادامه این دیدار سفیر قبرس در تهران با اشاره به پیوندهای تاریخی و فرهنگی ایران و قبرس گفت: پیوندهای تاریخی و فرهنگی دو کشور به تاریخ باستان بر می‌گردد و نمادهای این روابط فرهنگی کماکان در قبرس موجود است.

وی بر اهتمام مقامات سیاسی کشورش در توسعه ارتباطات دوستانه با ایران تاکید کرد و گفت: زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و گردشگری مناسبی در دو کشور وجود دارد که باید با افزایش همکاری‌ها و تعاملات دوستانه به تحکیم و تقویت ارتباطات فیمابین کمک کرد.

وی در پایان برقراری خط پرواز مستقیم میان تهران و نیکوزیا را سبب تسهیل در رفت و آمد تجار و گردشگران دو کشور دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied