شمانیوز
شما نیوز

چرا حکم آقازادهای اجرا نمی شود؟

شمانیوز:فائزه هاشمی، دختر هاشمی رفسنجانی، سوم دی ماه سال گذشته به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به صورت غیرعلنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

فائزه هاشمی، دختر هاشمی رفسنجانی، سوم دی ماه سال گذشته به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به صورت غیرعلنی در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد. پرونده وی که در جریان فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم در اغتشاشات خیابانی هم حضور یافته بود، با اعلام جرم دادستانی تهران تشکیل شده و اتهام انتسابی به او نیز ناشی از مصاحبه اش با سایت «روز آنلاین» بود که طی آن، عبارات موهنی را علیه مسئولان نظام به کار برده بود.

فائزه هاشمی در حکم بدوی که از سوی قاضی ابوالقاسم صلواتی صادر شد، به 6 ماه حبس و 5 سال محرومیت از عضویت و فعالیت در احزاب، گروه ها، انجمن ها، فضای مجازی و همچنین فعالیت های فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شد، که پس از صدور رأی اولیه علیه فائزه هاشمی، وکیل او بلافاصله به حکم صادره اعتراض و درخواست تجدیدنظر کرد؛ اما حدود سه ماه بعد، دادگاه تجدیدنظر تهران رأی دادگاه بدوی را بدون هیچ گونه تغییری، تأیید کرد.

این حکم صادره از همان موقع مورد اعتراض بسیاری از مردم و نیروهای انقلابی قرار گرفت که معتقد بودند مجازات در نظر گرفته شده برای فائزه هاشمی تناسبی با جرائم وی ندارد؛ ولی با این حال، حتی این حکم سبک نیز تا امروز اجرایی نشده است. اواخر سال گذشته، سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس، با اشاره به صدور حکم 8 ماه حبس و 60 ضربه شلاق برای یک اهانت کننده به فائزه هاشمی گفت: «اگر چنین حکمی را برای فائزه بریدند و نصف روز این خانم زندان رفت، من ریشم را می تراشم.»

از سوی دیگر به تازگی اخباری مبنی بر فعالیت فائزه هاشمی در دانشگاه آزاد به عنوان مدیر یکی از گروه ها و همچنین تدریس وی در واحد پردیس این دانشگاه منتشر شده که جای بسی تأمل دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied