شمانیوز
شما نیوز

بازیگران

(ویدئو) بازیگرانی که در سال ۱۴۰۲ فوت کردند

در خبر زیر ویدیویی از بازیگرانی که در سال 1402 فوت کردند را مشاهده می‌کنید.

(ویدئو) بازیگرانی که در سال ۱۴۰۲ فوت کردند

به گزارش شمانیوز: ویدیویی از بازیگرانی که در سال ۱۴۰۲ فوت کردند را در این خبر مشاهده می‌کنید. امسال بازیگران بسیار زیادی از میان ما رفتند. از جمله بازیگران که امسال فوت کردند پروانه معصومی  بیتا فرهی، آتیلا پسیانی، آرش میراحمدی، داریوش مهرجویی و همسرش را میتوان نام برد. 

فوت این بازیگران ارجمند در امسال جامعه هنری را در شوک بزرگی فرو برد در ادامه ویدیویی از بازیگران بزرگ ایران که فوت کرده‌اند را مشاهده می‌کنید. 

آتیلا پسیانی (۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۶ – ۱۴ مهر ۱۴۰۲) بازیگر و کارگردانِ تئاتر ایرانی بود. او در طول بیش از چهار دهه فعالیت، یکی از پرکارترین بازیگران ایرانی به‌شمار می‌رفت و در بیش از ۴۰ نمایش، حدود ۸۰ فیلم، و بیش از ۷۰ مجموعه حضور یافت. 

سکینه کبودرآهنگی مشهور به پروانه معصومی، بازیگر اهل ایران بود. او تحصیلات خود را در دانشکدهٔ زبان‌های خارجی دانشگاه ملی ایران به پایان رساند. 

داریوش مهرجویی فیلم‌ساز و نویسندهٔ ایرانی بود. او، که از بنیان‌گذارانِ کانونِ سینماگرانِ پیشرو بود، یکی از فیلم‌سازان برجستهٔ ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران به‌شمار می‌رود. مهرجویی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت. مهرجویی نخست دوستدارِ موسیقی بود. 

آرش میراحمدی بازیگر اهل ایران بود. از برجسته‌ترین آثار او می‌توان به بازیگری در خنده بازار، محله گل و بلبل و بچه‌محل اشاره کرد. میراحمدی دانش‌آموخته کارشناسی هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. او علاوه بر بازیگری، کار نویسندگی و کارگردانی هم می‌کرد. 

بیتا لهارخانی دینبلی مشهور به بیتا فرهی بازیگر اهل ایران بود. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ هنر از مدرسهٔ هنر جان پاورس آمریکا در سال ۱۳۵۹ بود. در سال ۱۳۶۸ از طریق ناصر چشم‌آذر به کارگردانی داریوش مهرجویی برای فیلم هامون معرفی شد. 

فریماه فرجامی بازیگر اهل ایران بود. او برای بازی در سرب ساختهٔ مسعود کیمیایی، دیپلم افتخار جشنوارهٔ فیلم فجر را کسب کرد و برای بازی در نقش اصلی پردهٔ آخر، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شد. وی در مجموعه‌های تلویزیونی پهلوانان نمی‌میرند و ولایت عشق نیز به ایفای نقش پرداخته‌بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied