شمانیوز
شما نیوز

کسب دومین جام متوالی در قاره سبز

چلسی فاتح لیگ اروپا شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):تیم فوتبال چلسی انگلیس در دومین سال متوالی توانست یک جام اروپایی دیگر را بدست آورد و تاریخ ساز شود.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،تیم فوتبال چلسی انگلیس در دومین سال متوالی توانست یک جام اروپایی دیگر را بدست آورد و تاریخ ساز شود.

از ساعت 23:15 شب گذشته به وقت کشورمان تیم های فوتبال چلسی انگلیس و بنفیکای پرتغال در فینال لیگ اروپا در ورزشگاه آمستردام به مصاف هم رفتند که این دیدار پر افت و خیز با نتیجه دو بر یک به سود آبی های لندن به پایان رسید تا چلسی در دو سال پیاپی دو جام اروپایی بدست آورد و تاریخ ساز شود.

فرناندو تورس 60، برانیسلاو ایوانویچ 93 برای چلسی و اسکار کاردوسو 68 برای بنفیکا تواستند گلزنی کنند.

بنفیکا با این حال بازی را بسیار خوب آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی چندین بار با ضربات نمانیا ماتیچ، اسکار کاردوسو، نیکولاس گایتان و رودریگو فرصت های خوبی به دست آورد، اما دفاع خوب چلسی مانع گل زنی آنها شد.

شاگردان رافا بنیتز به تدریج بهتر شدند و یک بار شوت فرانک لمپارد را آرتور به زیبایی دفع کرد. بنفیکا نیمه دوم را هم بسیار خوب شروع کرد و یک بار ضربه سر کاردوسو روی سانتر عالی گایتان توپ را به تور دروازه رساند، اما داور به درستی آفساید او را اعلام کرد.

چلسی برخلاف جریان آن دقایق بازی به گل رسید. پاس بلند پتر چک به خوان ماتا رسید و روی پاس او بود که فرناندو تورس صاحب توپ شد. دو اشتباه بازیکنان بنفیکا باعث شد تورس تنها لوییزائو و آرتور را مقابل خود ببیند. لوییزائو تلاش بسیاری کرد که روی ال نینو خطا کند اما تورس از او گذشت و پس از گذشتن از آرتور با خونسردی و از زاویه ای بسته توپ را گل کرد.

خسوس بلافاصله لیما و اولا جان را به میدان فرستاد تا گل خورده را جبران کند. در یکی از حملات آنها بود که لیما تلاش کرد توپ را ارسال کند که توپ را سزار آسپیلیکوئتا با دست زد. داور اعلام پنالتی کرد و اسکار کاردوسو در دقیقه 67 هم گل تساوی را به ثمر رساند و هم خودش دچار کشیدگی عضله شد و پس از مداوا به زمین برگشت.

دقایقی بعد ضربه کاردوسو را چک به زیبایی دفع کرد و سپس شوت لمپارد هم به تیر افقی دروازه برخورد کرد اما در نهایت در دقیقه 93 بود که ایوانوویچ روی یک کرنر با ارسال خوان ماتا به هوا پرید و با ضربه سری که زد توپ را دور از دستان آرتور به درون دروازه فرستاد.

تنها لحظاتی بعد بود که اشتباه ایوانوویچ فرصتی عالی در اختیار کاردوسو قرار داد اما کیهیل و چک با واکنشی مناسب توپ را دور و قهرمانی چلسی را تثبیت کردند. چلسی در این بازی هیچ تعویضی انجام نداد و بنفیکا از سه تعویض خود استفاده کرد. پلاتینی، کرایوف و اوزه بیو از میهمانان ویژه دیدار فینال بودند.

چلسی فصل پیش هم با مربیگری روبرتو دی متئو موفق شد بایرن مونیخ را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست بدهد و قهرمان شود. با این اوصاف رافا بنیتز در شرایطی چلسی را ترک خواهد کرد که توانست عنوان قهرمانی در لیگ اروپا را برای آبی ها به ارمغان آورد.

همچنین چلسی بعد از یوونتوس، آژاکس و بایرن مونیخ چهارمین تیمی است که توانسته سه جام معتبر اروپایی را بدست آورد. چلسی در پنج فینال اروپایی تاریخ، در چهار مرتبه آن قهرمان شده است.

گفتنی است، چلسی امسال در جام خیریه انگلیس، سوپر کاپ اروپا، جام باشگاه های جهان، جام اتحادیه، جام حذفی، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ جزیره به موفقیتی دست پیدا نکرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied