شمانیوز
شما نیوز

اخبار خوش حال کننده برای پرسپولیس ها

پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ در مسیر قهرمانی است و اختلاف ۵ امتیازی با سپاهان و ۶ امتیازی با استقلال تهران دارد.

اخبار خوش حال کننده برای پرسپولیس ها
به گزارش خبرورزشی، سرخ‌ها از حاشیه امنی در صدر جدول برخوردار هستند و با همین شرایط می‌توانند کار خود را ادامه دهند. با این حال، مطالبات برانکو به یک موضوع مهم برای باشگاه پرسپولیس تبدیل شده است. همان‌طور که در خبر‌ها آمده بود، برانکو دو نامه رسمی برای باشگاه فرستاده و مبالغ مورد نظرش را مطالبه کرده، اما باشگاه هنوز نتوانسته بدهی برانکو را پرداخت کند.
از سوی دیگر، بازیکنان پرسپولیس هم به عدم پرداخت پاداش لیگ قهرمانان آسیا و مطالبات‌شان اعتراض دارند. سیدجلال حسینی در حاشیه دیدار با ذوب‌آهن در اصفهان به خبرنگاران گفت: اوضاع پرسپولیس خوب نیست و به همین بهانه، مصاحبه‌ای انجام نداد. سپس بعد از دیدار با سپاهان، از نقش دشمنان در ضربه زدن به پرسپولیس گفت که مشخصاً بخشی از این حرف‌ها به علت مشکلات اقتصادی بود. صدای اعتراض خارجی‌های پرسپولیس نیز به خوبی شنیده می‌شود.
اخبار خوش حال کننده برای پرسپولیس ها
با توجه به قوانین موجود، مربیان و بازیکنان باید حتماً قبل از ثبت شکایت، طلب خود از باشگاه را به صورت کتبی مطالبه کرده باشند و رفتار برانکو در این زمینه کاملاً حرفه‌ای و درست به نظر می‌رسد هر چند برانکو قریب به یازده ماه حقوق نگرفته و به قول ایرج عرب، معرفت به خرج داده است. سرمربی سرخپوشان در نامه‌هایش تأکید کرده بود اگر پول نگیرد، حقش است به فیفا شکایت کند.
اعضای هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با ماجرای اهدای انگشتر فیروزه به برانکو، قصد داشتند فضا را تلطیف کنند که برانکو با یک تشکر ساده و سرد نشان داد همچنان از وضعیت راضی نیست. مدیران پرسپولیس دو مرتبه خواستند به برانکو پول بدهند، اما هر دو بار، برانکو نام خودش را از لیست خارج کرد و از سرخپوشان خواست ابتدا به دستیارانش پول بدهند به این امید که به زودی برای تسویه حساب با خودش نیز، پولی به حساب باشگاه واریز خواهد شد.
باشگاه‌های فوتبال در ایران با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. سرمربیان و بازیکنان خارجی نیز به صورت قانونی درآمد ارزی دارند و با توجه به نوسانات قیمت ارز در بازار ایران، کار باشگاه‌ها برای تسویه‌حساب را سخت می‌کنند. مثال ساده اینکه برانکو وقتی قرارداد بست، قیمت دلار ۶ هزار و ۸۰۰ تومان بود و دیروز بالغ بر ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان! یعنی طی یک فصل که هنوز هم به اتمام نرسیده، رقم قرارداد برانکو بیش از دو برابر شده است. این موضوع یعنی مدیران باشگاه باید بیش از دو برابر گذشته تلاش کنند تا طلب سنگین و ۸۰۰ هزار یورویی برانکو را بپردازند.
دیروز این خبر رسانه‌ای شد که باشگاه به زودی ۶۰۰ هزار دلار به برانکو پول می‌دهد و با این کار، برانکو راضی به ماندن خواهد شد. در همین زمینه با ایرج عرب تماس گرفتیم. او با اشاره به این موضوع که مشکل حل شده، گفت: «بالاخره توانستیم کار بزرگی را انجام بدهیم، اما اجازه بدهید در مورد جزئیات این موضوع در روز‌های آینده حرف بزنیم.»
همچنین با مهدی محمدنبی، دیگر عضو هیئت‌مدیره باشگاه، ارتباط برقرار کردیم. او ضمن تأیید این موفقیت گفت: «بگذارید سه‌شنبه (امروز) با هم در این مورد حرف می‌زنیم. جلسه هیئت‌مدیره در پیش است و ان‌شاءا... خبر‌های خوبی به هواداران می‌دهیم.» با توجه به صحبت‌های نبی و عرب، می‌توان به این نتیجه رسید که مشکل حل شده و با این حساب، شرایط دچار تغییر می‌شود. برانکو از مشکلات مالی خارج شود بدون شک پرسپولیسی‌ها نیز انرژی می‌گیرند، چون شایعه جدایی برانکو بی‌اثر خواهد شد.
نکته دیگر اینکه چندی پیش، برانکو در یک جلسه صمیمانه به مدیرعامل باشگاه گفته بود اگر پول نقد بگیرد و این اتفاق خیلی زود رخ بدهد، حاضر به دادن تخفیف می‌شود. حالا که بحث پرداخت ۶۰۰ هزار دلار به میان آمده، شاید خبر دوم را برانکو به هواداران بدهد و بخشی از طلبش را به باشگاه ببخشد تا شرایط مالی پرسپولیس تسهیل شود. فراموش نکنید این اتفاقات در آستانه دیدار بسیار سخت با تراکتورسازی و همچنین در آستانه پنجمین قهرمانی در لیگ برتر رقم می‌خورد و روحیه‌ساز خواهد بود.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied