شمانیوز
شما نیوز

شرکت پتروشیمی بندرامام

تفاهم‌های پتروشیمی بندرامام با شرکتها دانش‌بنیان به قرارداد تبدیل شد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام از تبدیل شدن تفاهم‌های امضا شده با شرکت‌های داخلی در همایش ارتباط با شرکتهای دانش‌بنیان و فناور خبر داد و گفت: اکنون شرکت‌هایی که در همایش ملی شرکت پتروشیمی بندرامام مشارکت کردند، در شرکت دارای قراردادهای تجاری هستند.

دکتر انصاری نیک، در حاشیه برگزاری دومین رویداد پتروفن، برگزاری چنین رویدادهایی را قدرت و توان مهندسین ایرانی خواند و اظهار داشت: «رویداد پتروفن ابتکار عمل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که در راستای توسعه ارتباط بین دانش بنیان ها و شرکت های بزرگ پتروشیمی بنیان گذاشته شده است. این رویداد فرصتی است که شرکت های دانش بنیان و شرکت های صاحب دانش و توانمند در ساخت داخل تا بتوانند با مشتریان بزرگ خود و شرکت های پتروشیمی دور هم گرد بیایند و گفت و گو کنند و فرصت هایی را که وجود دارد به توان ساخت داخل و محصولات جدید با توان ایرانی تبدیل کنند.»

ایشان افزودند: «این مهمترین دستاورد رویداد پتروفن است که دومین رویداد امسال برگزار می شود. این مسیر تحت عنوان شعار مسیر نوآوری پتروشیمی است را برای آینده پر از دستاورد می دانم.»

دکتر انصاری نیک در ادامه با اشاره به اقدامات شرکت پتروشیمی بندرامام در راستای توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان گفتند: «ما پیش از رویداد پتروفن همایشی تحت عنوان ارتباط با شرکتهای دانش بنیان و فناور داشتیم که در آن رویداد حدود ۳۰۰ شرکت دانش بنیان مشارکت کردند. نتیجه آن رویداد ۷۰ موافقتنامه بود که آن شرکت ها امروز در بندرامام فعالیت می کنند و بخشی از تفاهم‌های انجام شده تبدیل به قراردادهای تجاری ساخت داخل شده است.»

ایشان تصریح کرد: «ما دبیرخانه ای برای ارتباط با دانش بنیان ها ایجاد کردیم که امروز فعال است و تیم ما در غرفه رویداد پتروفن مستقر است. حدود ۳۰ نفر یا بیشتر از مدیران و کارشناسان ما در این رویداد حضور دارند تا بتوانند با شرکت های دانش بنیان و شرکت های سازنده ساخت داخل ارتباط برقرار کنند.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندرامام خاطرنشان کرد: «پتروشیمی بندرامام مارکت و بازار بزرگی برای دانش بنیان ها است. من فکر می کنم در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده میلیون دلار قرارداد های دانش بنیان داشته باشیم. برای آینده طرح ریزی بلندی داریم. از جمله اینکه یکی از شرکت های بندر امام با عنوان شرکت خوارزمی بندرامام را به عنوان یک شرکت دانش بنیان معرفی کنیم که متولی حوزه دانش و پتروفن باشد.»

دکتر انصاری نیک داخلی سازی کاتالیست ها را از دیگر دستاوردهای دانشمندان داخلی برشمرد و افزود: «بندرامام یکی از مشتریان شرکت های کاتالیست ساز است. در خصوص کاتالیست ها در سه ماهه اخیر دو قرارداد بزرگ با شرکت های دانش بنیان ایرانی داشتیم که ارزش این قرارداد های ساخت کاتالیست بیش از ۲۰ میلیون دلار است. در واقع ما حمایت کننده شرکت های ساخت کاتالیست هستیم و خود ما مستقیما برای ساخت کاتالیست اقدام نمی کنیم. کار ما ساخت محصولات پتروشیمی است ولی از شرکت های سازنده کاتالیست حمایت می کنیم.»

ایشان در پایان گفتگوی خود با خبرنگاران افزودند: «ما معتقدیم که پتروشیمی ها باید از تولید داخل حمایت کنند. یکی از راه های حمایت از تولید داخل، حمایت از شرکت های دانش بنیان است. شرکت های دانش بنیان توانمندی های بالایی دارند و می توانند نقش مهمی در توسعه صنعت پتروشیمی ایفا کنند.»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied