شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران خبر داد

رشد ۹ برابری اعتبار عمرانی طرح‌ها در بخش تامین و تصفیه آب تهران

مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران از رشد 9 برابری حجم ریالی اعتبار عمرانی طرح‌های این شرکت در سال جاری خبر داد.

علیرضا اصغری گفت: تمامی تلاش‌های شرکت تامین و تصفیه از ابتدای سال گذشته که برنامه مدیریت تنش آبی کلید خورد تاکنون به ایجاد ظرفیت‌های جایگزین به میزان پنج مترمکعب آب در ثانیه منجر شده است که این ظرفیت موجب کاهش برداشت ۸۰ میلیون مترمکعب آب از منابع سطحی شده است.                 

اصغری افزود: منابع آبهای سطحی در تهران محدود هستند و با توجه به وضعیت بارش‌ها و تداوم خشک‌سالی، ضروری است با ایجاد ظرفیت‌های جایگزین، تا حد ممکن از اضافه برداشت از سدها خودداری و ذخیره حداقلی را در پشت سدها به ویژه در سمت شرق تهران حفظ کرد.  

مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران با اشاره به طرح بزرگ رینگ تهران موسوم به طرح حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: اجرای ۱۲۰ کیلومتر از مجموع ۱۷۰ کیلومتر طرح قمر بنی‌هاشم در سال‌های گذشته به پایان رسیده و از ۵۰ کیلومتر باقی‌مانده طرح، امسال قرار است ۲۵ کیلومتر دیگر در بخش شمال و شرق تهران و ۲۵ کیلومتر نیز در سال آینده عملیاتی شود.  

علیرضا اصغری اظهار داشت: تا پایان مهرماه گذشته، اجرای هشت کیلومتر از ۲۵ کیلومتر یادشده عملیاتی شده است و باقی‌مانده آن تا پایان امسال اجرا خواهد شد ضمن آنکه این پروژه هم اکنون با دریافت مجوزهای لازم از شهرداری و راهنمایی و رانندگی و تشکیل شش کارگاه فعال در محدوده بزرگراه‌های همت، خرازی، دوران و هجرت و منطقه دماوند به سرعت در حال انجام است و با تکمیل ۲۵ کیلومتر تا پایان امسال، حدنصاب جدیدی از نظر پیشرفت سالانه طرح بزرگ رینگ تهران ثبت خواهد شد چراکه در سال‌های گذشته در بهترین شرایط سالانه حدود ۱۴ تا ۱۵ کیلومتر از این طرح آن هم در خارج و نه در داخل شهر اجرا شده است.  

فاز دوم ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه آماده بهره‌برداری است  

مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران هم‌چنین سه پروژه دیگر در حال اجرای این شرکت را شامل احداث ایستگاه‌های پمپاژ مخازن ۳۱ و سد لار و افزایش برداشت از تصفیه‌خانه شماره ۶ به میزان ۱۲۵۰ لیتر در ثانیه برشمرد و گفت: فاز نخست ایستگاه پمپاژ مخزن ۳۱ با ظرفیت پمپاژ ۵۰۰ لیتر در ثانیه پیش از این به بهره‌برداری رسیده و فاز دوم آن نیز با ظرفیت ۵۰۰ لیتر در ثانیه آماده بهره‌برداری رسمی است.   

وی احداث ایستگاه پمپاژ در سد لار را از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران نام برد و با پیش بینی تکمیل این پروژه تا پایان آذرماه، گفت: در شرایط کنونی، چنانچه آب سد لار از حجم معینی کمتر شود، پمپ‌های این سد از مدار خارج می‌شوند ولی با ایجاد ایستگاه پمپاژ یاد شده، می‌توانیم آب را با سهولت بیشتری به سمت تهران منتقل کنیم.  

اصغری نکته مهم در اجرای تمامی پروژه‌ها را استفاده از ظرفیت و توانایی همکاران داخلی شرکت عنوان و تصریح کرد: اجرای امانی این پروژه‌ها دست‌کم موجب صرفه‌جویی ریالی ۳۰ درصدی شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied