شمانیوز
شما نیوز

شرکت پلیمر آریاساسول

برترین‌های مسابقات آشنایی با مفاهیم کنترل‌های داخلی تقدیر شدند

برگزاری مسابقات در حوزه حسابرسی و کنترل داخلی می‌تواند به فرهنگ‌سازی در این حوزه منجر شود و هم‌افزایی و همگرایی بخش‌های مختلف سازمان را در پی داشته باشد.

برترین‌های مسابقات آشنایی با مفاهیم کنترل‌های داخلی تقدیر شدند

حسابرس یا کنترل داخلی بر فرایندها، افراد و واحدهای مختلف هر سازمان نظارت دارند تا در صورت مغایرت یا اقدام اشتباه، مدیران سازمان را از موارد اشتباه آگاه سازند و جلوی آسیب سازمان را از سوی بخش‌ها و افراد و واحدهای مختلف مصون دارند.

با توجه به این مفهوم، همواره نگاه بدنه سازمان‌ها به حسابرسان داخلی نگاهی آمیخته با ترس و از سر اجبار است، در حالی که هم‌افزایی و همراهی بخش‌های مختلف با این امور می‌تواند به ارتقا فرایندها، تسهیل و صحت عملکرد سازمان منجر شود.

برای ایجاد هم‌افزایی بخش‌های مختلف با حسابرسان داخلی، فرهنگ‌سازی درون سازمانی می‌تواند کارساز باشد و همراهی و همدلی را در بین بخش‌های مختلف ایجاد کند.

بر همین اساس شرکت پلیمر آریاساسول با دستور مدیرعامل شرکت اقدام مسابقات آشنایی با مفاهیم کنترل‌های داخلی شرکت را برای نخستین‌بار در سطح شرکت برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، صبح امروز (16 مرداد 1402) با حضور محمدرضا حیدرزاده، مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت از برترین‌های نخستین دوره مسابقات آشنایی با مفاهیم کنترل‌های داخلی شرکت تقدیر شد.

حیدرزاده، مدیرعامل شرکت، در رابطه با اهمیت برگزاری این مسابقات توضیح داد و گفت: موضوع حسابرسی و کنترل یکپارچه سازمان حائز اهمیت است و از نخستین روز حضور به‌عنوان مدیرعامل شرکت این موضوع در دیدار با مدیر حسابرسی شرکت مورد تأکید قرار گرفت.

وی افزود: تیم حسابرسی شرکت با عملکرد شاخص خود، در حوضه حسابرسی داخلی و کنترل یکپارچه، نتایج ارزنده‌ای را برای شرکت به ارمغان آوردند و بخش مهمی از انتظارات را برآورده کردند.

مدیرعامل شرکت آریاساسول با بیان اینکه شرکت در موضوعات متعدد، شاخص شناخته می‌شود، تصریح کرد: موضوع حسابرسی داخلی و کنترل یکپارچگی برای حفظ این جایگاه دنبال می‌شود و حسابرسان برای اصلاح فرایندهای شرکت اقدام‌های گسترده‌ای انجام دادند.

حیدرزاده تقویت این رویه را در گرو فرهنگ‌سازی دانست و افزود: فرهنگ‌سازی با اجرای چنین مسابقاتی جلوه بیشتری می‌یابد و از طرفی با برگزاری این مسابقات همکاران در می‌یابند که آموزه‌های خود را به دیگران منتقل کنند.

وی با تأکید بر اینکه محوریت حرکت هر سازمان باید همسو با رشد علم باشد، گفت: جایگاه کنونی ما مدیون کاشته‌های گذشتگان و پیشرفت آن‌ها است و پیشرفت سازمان باید با پیشرفت علم موازی باشد و در عین حال تجارب برای آیندگان بر جای بماند.

مدیرعامل در پایان با بیان اینکه حسابرسان داخلی باید با نظارت دقیق خود زمینه رشد و تعالی سازمان را فرآهم آورند، تأکید کرد: حتی شخص مدیرعامل می‌تواند در تشخیص و عملکرد دچار اشتباه شود و حسابرس داخلی باید از تمامی اختیارات سازمانی استفاده کند و برای دقت و صحت فرایندها بکوشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied