شمانیوز
شما نیوز

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران:

خدمات رایگان برای دهک اول تا سوم در پنجاه و نه شهر ارایه می شود

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای بیمه شدگان مشمول دهک های اول تا سوم در کلیه های صندوق های بیمه ای خدمات رایگان در 59 شهر کشور ارایه می شود.

خدمات رایگان برای دهک اول تا سوم در پنجاه و نه شهر ارایه می شود

فرشید عابدی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه تمامی بیمه شدگان صندوق ایرانیان مشمول دهک های اول تا سوم درآمدی کشور که در گذشته پوشش بیمه ای آنها رایگان بود، در حال حاضر پوشش خدمات آنها نیز رایگان است گفت: این مساله برای تمامی صندوق ها وجود داشته و هیچ تفاوتی وجود ندارد، البته این رایگان شدن خدمات صرفا درمراکز دولتی و از طریق نظام ارجاع انجام می شود.

معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: اگر فردی به مرکز خصوصی مراجعه کند، یا اینکه نظام ارجاع برای آن رعایت نشده باشد؛ بر مبنای هزینه های بخش دولتی از فرد هزینه کسر خواهد شد، اما بیمار باید مازاد هزینه را خود پرداخت کند.

وی تصریح کرد: مردم اگر به مرکز جامع سلامت مراجعه کنند و از طریق پزشکان خانواده خدمات دریافت کنند، یا اینکه در طرح سلامت خانواده از پزشکان طرف قرارداد تحت درمان قرار گیرند؛ برای دهک های اول تا سوم خدمات رایگان است و این طرح در حال حاضر در 59 شهر کشور اجرایی شده است.

عابدی تاکید کرد: افرادی که در روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر زندگی می کنند نیز خدمات رایگان دریافت می کنند، خوشبختانه نیازی به مراجعه فرد نبوده و سازمان بیمه سلامت ایران به صورت سیستمی برای کلیه مشمولین 3 دهک اول جامعه خدمات را رایگان کرده است. تاکنون برای 5 دهک درآمدی حق بیمه رایگان بوده و این تعداد حدود 10 میلیون نفر بوده و نزدیک به 2.5 میلیون نفر هم سایر اقشار محسوب می شوند، در صورتی که جزو دهک های یک تا سه باشند خدمات آنها با شرایط بالا رایگان می باشد.معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: هم اکنون تمام خدمات بیمارستانی در مراکز دولتی به صورت رایگان به این دهک ها ارایه می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied