شمانیوز
شما نیوز

معاون برنامه ریزی و توسعه ایمپاسکو خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی اولین طرح استخراج و فرآوری سنگ آهن هماتیتی منگنزدار

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از آغاز فعالیت‌های اجرایی در معادن سنگ آهن چاه باشه ۱و ۲ استان یزد به عنوان اولین طرح سرمایه‌گذاری ایمپاسکو در زمینه استخراج و فرآوری سنگ آهن هماتیتی منگنزدار خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی اولین طرح استخراج و فرآوری سنگ آهن هماتیتی منگنزدار

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو، محمدرضا کریمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو گفت: محدوده معادن سنگ آهن هماتیتی منگنزدار چاه باشه ۱ و ۲ استان یزد به سرمایه‌گذار منتخب – شرکت آهن و فولاد  ارفع – تحویل و فعالیت‌های مطالعاتی و اجرایی در این معادن آغاز شد.

کریمی عنوان کرد: با پایان فعالیت‌های اکتشافی ایمپاسکو در معادن چاه باشه ۱ و ۲ در سال‌های گذشته و پس از آن دریافت گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری معدن، فرآیند مزایده سال گذشته انجام شد.

وی افزود: پس از ارزیابی کیفی و بررسی توان سرمایه‌گذاران بالاخص از نظر سوابق اجرایی، قدرت مالی، نظام کیفی انجام کار، کفایت کادر فنی و غیره، نهایتا در سال جاری شرکت آهن و فولاد ارفع به عنوان برنده مزایده انتخاب و قرارداد در ماه مرداد منعقد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه ایمپاسکو تاکید کرد: هدف از این سرمایه‌گذاری،‌ پژوهش و مطالعه، تجهیز و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن هماتیتی منگنزدار چاه باشه ۱ و ۲ به ظرفیت سالانه ۲۷۰ هزار تن طی یک بازه ۹ ساله است.

گفتنی است معادن چاه باشه ۱ و ۲ در مساحتی بالغ بر ۴۳ کیلومتر مربع دارای گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری با ذخایر قطعی ۲.۲ میلیون تن با عیار میانگین ۲۱.۵ و ۳۲ درصد به همراه عنصر منگنز (حدود ۵ درصد) در استان یزد واقع شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied