شمانیوز
شما نیوز

شرکت صنایع پتروشیمی خلیح فارس

داخلی‌سازی ۷۷۳ تجهیز و کالا در هلدینگ خلیج فارس در ۳ ماه نخست ۱۴۰۲/ تولید مستمر و پایدار با حمایت از ساخت داخل

۷۷۳ تجهیز به ارزش ۵۸۴ میلیارد تومان در بخش‌های برق و ابزار دقیق، تجهیزات و مواد شیمیایی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس داخلی‌سازی شده است.

داخلی‌سازی ۷۷۳ تجهیز و کالا در هلدینگ خلیج فارس در ۳ ماه نخست ۱۴۰۲/ تولید مستمر و پایدار با حمایت از ساخت داخل

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیح فارس، نخستین نشست هم‌اندیشی نمایندگان ساخت داخل در سال ۱۴۰۲ شرکت‌های تولیدی زیرمجموعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به همت مدیریت تولید و زنجیره تأمین گروه، برگزار شد.

محمدرضا سلیمان‌زاده، مدیر تولید گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این نشست با اشاره به اینکه موضوع ساخت داخل از گذشته در این شرکت دنبال می‌شده است، اظهار داشت: این مدیریت پس از اعمال تحریم‌ها علیه کشور سعی کرد تا با راهبردهای جدید، سازوکارهایی را برای تبدیل تهدیدها به فرصت و استفاده حداکثری از ساخت داخل فراهم کند.

وی به اقدامات چشمگیر گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حوزه ساخت داخل اشاره و تأکید کرد: داخلی‌سازی‌ها باید تداوم داشته باشد و همایش ساخت داخل صنعت پتروشیمی از چهار سال گذشته در نمایشگاه کیش به منظور حمایت از ساخت داخل و معرفی و برقراری ارتباط میان شرکت‌ها به همت هلدینگ خلیج فارس برگزار شده است.

مدیر تولید گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه ایده‌های جدید از سوی شرکت‌ها باید به اشتراک گذاشته شود، گفت: نظارت‌های فنی براساس استانداردها در ساخت داخل به‌ویژه در ساخت، بار اول اهمیت بالایی دارد، زیرا ساخت داخل با هدف تولید مستمر و پایدار انجام می‌شود.

سلیمان‌زاده ادامه داد: همه واحدهای شرکت‌ها از مدیریت تا ادارات فنی و بهره‌برداری باید در داخلی‌سازی‌ها با هم همکاری داشته باشند.

وی تأکید کرد: حمایت از ساخت داخل از تولید قطعات یدکی و کاتالیست و مواد شیمیایی تا کسب دانش فنی، اشتغالزایی بالایی را در کشور ایجاد می‌کند.

ضرورت وجود بستر نرم‌افزاری ساخت داخل

رضا مهدی‌نژاد، رئیس چرخه عمر دارایی‌های فیزیکی و معاون تولید گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این نشست با اشاره به حمایت و توجه ویژه دولت سیزدهم به ساخت داخل گفت: کلیات دستورالعمل ساخت داخل به شرکت‌های زیرمجموعه گروه ابلاغ شده و این نشست‌ها کمک شایانی به هرچه بهتر اجرایی شدن آن دارد.

وی بر ضرورت وجود بستر نرم‌افزاری برای تبادل حجم بالای اطلاعات بین شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: ایجاد سامانه‌های انبار مجازی و ساخت داخل، اصلاح آیین‌نامه و ساختار سازمانی از جمله اقدام‌های مهم در زمینه ساخت داخل است که در گروه در حال انجام است.

عملکرد مطلوب گروه هلدینگ خلیج فارس در استفاده از ساخت داخل

بابک آروند، مسئول ساخت داخل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه این نشست با هدف هم‌افزایی و ارائه اطلاعات و تجربیات شرکت‌های تولیدی گروه در زمینه ساخت داخل برگزار شده است، افزود: حمایت از ساخت داخل با هدف افزایش بهره‌وری شرکت‌های گروه انجام می‌شود که شرکت‌ها عملکرد بسیار مطلوبی در این زمینه داشته‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع ۷۷۳ تجهیز و کالا به ارزش ۵۸۴ میلیارد تومان در بخش‌های برق و ابزار دقیق، تجهیزات و مواد شیمیایی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس داخلی‌سازی شده است.

به گفته مسئول ساخت داخل هلدینگ خلیج فارس، ۲۳۰ تجهیز و کالا معادل ۱۲۲ میلیارد ریال در پتروشیمی اروند، ۱۸ تجهیز و کالا معادل 7/8 میلیارد ریال در پتروشیمی ایلام، ۸۸ تجهیز و کالا معادل ۱۷۱ میلیارد ریال در پتروشیمی بندرامام، ۱۹ تجهیز و کالا معادل ۱۰ میلیارد ریال در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، ۸۱ تجهیز و کالا معادل 2/9 میلیارد ریال در پتروشیمی بوعلی‌سینا، ۷۵ تجهیز و کالا معادل ۱۴۲ میلیارد ریال در پتروشیمی پارس، ۱۲۴ تجهیز و کالا معادل 2,087 میلیارد ریال در پتروشیمی شهید تندگویان، ۳۹ تجهیز و کالا معادل ۶۳۲ میلیارد ریال در فجر انرژی خلیج فارس، ۲۸ تجهیز و کالا معادل ۲۱۱ میلیارد ریال در پتروشیمی کارون، ۲۲ تجهیز و کالا معادل ۴۸۱ میلیارد ریال در پتروشیمی لردگان، ۲۸ تجهیز و کالا معادل ۱۶۳ میلیارد ریال در مبین انرژی خلیج فارس و ۲۱ تجهیز و کالا معادل ۱,۸۰۲ میلیارد ریال در پتروشیمی نوری در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ داخلی‌سازی شده است.

ساخت داخل را باور داشته باشید

مسعود سعیدی‌طاهری، مشاور مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این نشست با بیان اینکه توانمندی داخلی‌سازی در همه بخش‌های صنعت وجود دارد، تصریح کرد: صنعت باید حمایت حداکثری از سازنده داخلی داشته باشد و تجهیزات ساخت بار اول با تجهیزاتی که به طور نرمال و روتین ساخته می‌شوند، مقایسه نشود. وی اعتقاد و باور به داخلی‌سازی را بسیار حائز اهمیت دانست و اعلام کرد که افزایش شناسایی ظرفیت‌های داخلی به باورسازی کمک می‌کند، او همچنین افزود بیش از ۷۰ درصد کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی داخلی‌سازی شده و حتی کاتالیست ایرانی واحد پلی‌اتیلن در روسیه نیز استفاده می‌شود.

مشاور مدیر تولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: سه عنصر کیفیت، زمان و هزینه در داخلی‌سازی مورد توجه قرار می‌گیرد که برای هر کدام باید بازه‌های مشخص تعریف کرد.

سعیدی‌طاهری با بیان اینکه همت و اراده، موفقیت‌ها را می‌سازد، گفت: هم‌افزایی و اشتراک اطلاعات و تجربیات باید انجام تا از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی بر برگزاری نمایشگاه‌های مجازی عرضه نیازهای صنعت و بازدید از شرکت‌های داخلی تأکید کرد و افزود: امیدوارم هلدینگ خلیج فارس با اهتمامی که به ساخت داخل دارد، پرچم‌داری خود را در این زمینه ادامه دهد. براساس این گزارش، در این نشست ضمن تشریح عملکرد شرکت‌های تولیدی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در زمینه ساخت داخل، سامانه ساخت داخل هلدینگ خلیج فارس نیز برای ثبت نیازهای شرکت‌های زیرمجموعه گروه و اعلام توانمندی سازندگان داخلی برای ارائه دستاوردها معرفی شد و مدیران ساخت داخل شرکت‌ها نظرات و پیشنهادهای خود به ‌منظور استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی را بیان کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied