شمانیوز
شما نیوز

سازمان منطقه آزاد اروند

«مرز شلمچه» ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد را در ماه صفر به ثبت رساند

پایانه مرزی شلمچه در خلال ماه صفر، بالغ بر یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۱۶۸ تردد را به ثبت رساند.

«مرز شلمچه» ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد را در ماه صفر به ثبت رساند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند در خلال ماه صفر و تردد زائران برای حضور در راهپیمایی اربعین و زیارت عتبه مقدسه در کشور عراق، بالغ بر یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۱۶۸ تردد را به ثبت رساند.

بر اساس گزارش تجمیعی ارائه شده از سوی ستاد اربعین، ۸۸۶ هزار و ۳۴۵ زائر ایرانی و ۴۱ هزار و ۴۵۲ زائر خارجی از پایانه مرزی شلمچه به کشور عراق عزیمت کردند.

همچنین تعداد ۸۳۸ هزار و ۸۵۹ زائر ایرانی و ۴۱ هزار و ۴۵۲ زائر خارجی از این پایانه مرزی برای بازگشت به کشور بهره جسته‌اند.

کمترین آمار تردد در ایام اربعین از این پایانه مرزی به ۲۸ صفر با ۹ هزار و ۴۲۰ تردد و بیشترین آمار تردد روزانه نیز از این پایانه مرزی به ۱۴ صفر با ۱۵۱ هزار و ۱۰۲ تردد اختصاص دارد.

پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند ضمن برخورداری از دسترسی آسان به استان بصره عراق از طریق مرز زمینی برای تردد مسافری، دارای بارانداز تجاری برای تردد خودروهای حمل بار است و در آینده نیز، از خط‌آهن برای اتصال به خطوط ریلی کشور عراق بهره‌مند خواهد بود.

این پایانه مرزی در اربعین سال جاری با بهره‌مندی از یک پارکینگ ۹۰ هکتاری با ظرفیت ۳۰ هزار خودرو، نقش مؤثری در تشویق زوار به استفاده از این شاهراه ارتباطی ایفا کرد.

اقدامات زیرساختی ایجاد شده توسط ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در راستای تسهیل در تردد زوار و کاهش گرمای هوا، از دیگر مواردی بود که شلمچه را به دومین انتخاب زائران برای تردد به خاک عراق، بدل کرد.

این پایانه مرزی (پس از مرز مهران در استان ایلام به واسطه مرکزیت و قربت به استان‌های مرکزی و شمالی کشور) سالانه دومین مرز در حیطه پذیرش زائر در فرآیند اربعین حسینی است.

همچنین، شلمچه با ثبت سالانه بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار صادرات، از این حیث دارای برترین شاخص ارزی میان مناطق آزاد کشور است.

پایان پیام/

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied