شمانیوز
شما نیوز

بانک توسعه تعاون

عملکرد بانک توسعه تعاون در استان تهران رضایت بخش بوده است

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان تهران اعلام داشت عملکرد استان تهران رضایت بخش بوده است.

عملکرد بانک توسعه تعاون در استان تهران رضایت بخش بوده است

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان تهران اظهار داشت: عملکرد همکاران صف بسیار مناسب بوده است و عملکرد کلی بانک و مدیریت شعب استان تهران نیز مورد حمایت مسئولین نظام و دولت بوده است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون از نظر شاخص های کلیدی و عملکردی رو به رشد بوده و بانک در دو سال اخیر وارد ریل سوددهی شده است، بانک پیش از این با ناترازی نقدینگی و اضافه برداشت مواجه بوده است که در دوره کنونی انضباط مالی و نقدینگی در بانک حاکم گردیده است. در انجام تعهدات و تسهیلات تکلیفی در برخی بخش ها از جمله وام قرض الحسنه ازدواج از برنامه جلوتر هستیم. در بانک توسعه تعاون در هیچ دوره ای همانند دوره جاری از تعاونی ها حمایت نگردیده است و روز به روز سهم تعاونی ها از خدمات بانک در حال افزایش است.

شیخ حسینی گفت: بانک توسعه تعاون به لحاظ سلامت اداری و مالی، بانکی سالم، منضبط و بی حاشیه است. بانک توسعه تعاون عملیات بانکی را در تطبیق حداکثری با قانون بانکداری بدون ربا قرار داده است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: در نظر داشته باشیم که عملکرد حرفه ای و تحقق شاخص های مالی فراتر از برنامه ریزی و اقدامات، نیازمند توجه به برخی آموزه های مهم اعتقادی است. از فرمایشات امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، این گونه درس می آموزیم که رمز موفقیت در تمامی میدانها و عرصه های کشور «توکل، وحدت کلمه و خودباوری» است که رعایت این سه اصل در اقدامات و برنامه های بانک نیز بسیار حیاتی و ضروری است. راهبرد و استراتژی همانند «وحدت کلمه» برای همسویی و هم راستا نمودن واحدها کاربرد و کارآیی دارد.

شیخ حسینی با تبیین کارکرد بانکها در اقتصاد گفت: بانک ها نقش بسیار مهم و خطیری در اقتصاد بر عهده دارند، در عین حال که در تجهیز منابع خرد و تامین مالی برای پروژه های تولیدی ایفای نقش دارند، کارکرد بانکها در صورت عدم کنترل فرآیند خلق پول، از حالت مثبت خارج می شود و از این رو کنترل ترازنامه ای توسط بانک مرکزی بسیار مهم و ضروری است. بانکها می توانند با حمایت از بخش های واقعی و تولیدی اقتصاد و پرهیز از پرداخت تسهیلات به بخش های غیر مفید، در کنترل تورم و حمایت تولید نقش داشته باشند.

این مقام بانکی تاکید کرد: گسترش روشهای نوین تامین مالی و شفافیت بیشتر در روابط مالی و اقتصادی می تواند عملیات بانک را به سمت واقعی اقتصاد سوق دهد و احاطه تامین مالی بانکها بر بخش های غیر مفید اقتصاد کمتر می شود.

شیخ حسینی تصریح کرد: گرچه با برخی مناسبات و محاسبات این گونه طرح شده است که کمبود نیروی انسانی در استان تهران وجود ندارد، اعتقاد بنده بر این است که حجم کار در استان تهران بالا بوده و حساسیت و اهمیت کارها نیز بیشتر است، بنابراین تامین نیروی کیفی مورد نیاز استان حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: البته به فرمایش و توصیه ارزشمند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رییس مجمع بانک توسعه تعاون پایبند هستیم، ایشان در همه جلسات و خطاب به همه ارکان و شرکت های تابعه وزارتخانه بیانات مهم و ارزشمندی را در خصوص رعایت اصل بهره وری و مدیریت تعداد مورد نیاز نیروی انسانی تاکید ورزیده اند که این فرمایشات بسیار راهگشا و واجب الاجرا است.

شیخ حسینی با تاکید بر این که حوزه بازاریابی بانک متحول می شود ادامه داد: در ارزیابی استانها معمولا چند شعبه مهم استان به صورت میدانی مورد رصد و بررسی قرار می گیرد، بنابراین در مورد استان تهران نیز شایسته است مدیران مرتبط در این خصوص بازدیدها و بررسی های لازم را صورت دهند.

 

فتاحی: استان تهران در همه شاخص ها رتبه اول را دارد

در ادامه سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: تکالیف بانک در حوزه های مختلف در سطح مناسبی انجام شده است و پیش بینی می شود عملکرد بانک در دوره کنونی با رشد مناسبی همراه باشد.

وی افزود: بانک در طی دوره اخیر برخی چالش ها و مسائل از جمله ضمانت نامه صدا و سیما و اوراق شهری شهرداری تهران را به خوبی مدیریت نموده و حل نموده است.

فتاحی تاکید کرد: بانک در تامین مالی بنگاههای تولیدی از طریق بازار سرمایه اقدامات مناسبی را صورت داده است، چنانچه نیاز باشد و بنگاههای تولیدی تقاضامند باشند، این آمادگی وجود دارد که در شش ماهه دوم سال نسبت به اخذ مجوز و کارسازی جهت انتشار اوراق جدید تامین مالی نیز اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: مدیریت شعب استان تهران از واحدهای مهم و اثربخش است که ضرورت دارد واحدهای ستادی توجه و ملاحظه بیشتری برای حمایت ازاستان تهران مد نظر داشته باشند. استان تهران در اکثریت شاخص ها رتبه اول را دارا است و در جذب منابع نیز تحقق 156 درصدی را رقم زده است. پنجاه درصد شعب استان به سوددهی رسیده اند و مجموعا نیز استان تهران سودده است. استان در کنترل مطالبات غیر جاری موفق عمل نموده و روند آن را نزولی نموده است.

 

رحمانپور: رشد 36 درصدی منابع ارزان قیمت

صیاد رحمان پور مدیر امور استان ها و شعب بانک توسعه تعاون گفت: استان تهران به گونه ای عمل نموده که منابع ارزان قیمت در ابتدای شهریور ماه سال جاری در مقایسه با پایان سال گذشته از رشد 36 درصدی برخوردار شود و مانده منابع نیز در همین مدت دارای رشد 27 درصدی باشد. NPL استان در پایان سال 1401 به میزان 1.9 درصد بوده در حالی که NPL بانک 3.8 درصد بوده است. این شاخص در ابتدای ماه ششم سال جاری مطلوب تر شده و به سطح 1.7 درصد تنزل یافته است.

رحمانپور افزود: منابع استان تهران در پانزدهم شهریور ماه سال جاری نیز از 97 هزار میلیارد ریال فراتر رفته است. منابع مشتریان عمده (شرکتی و دارای حساب بالا) استان از 62 هزار میلیارد ریال فراتر رفته که 65 درصد منابع استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور استان ها و شعب تاکید کرد: در استان بیش از 9 هزار میلیارد ریال ضمانت نامه صادر گردیده که بابت مناقصه و شرکت در فرآیند ارجاع کار، پیش پرداخت، حسن اجرای تعهدات، مزایده، حسن انجام کار، استرداد کسور وجه الضمان، تعهد دین و گمرک بوده است. اعتبار اسنادی صادر شده در استان نیز بیش از 5900 میلیارد ریال است که 177 درصد هدف برنامه محقق شده است.

رحمانپور تصریح نمود: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 33 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردیده است که 63 درصد مرابحه، 8.9 درصد مشارکت مدنی، 2.7 درصد جعاله، 6.7 درصد خرید دین، 3.8 درصد فروش اقساطی، 6.2 درصد قرض الحسنه، 0.2 درصد مضاربه و 8.1 درصد سایر بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات بانک توسعه تعاون استان تهران به لحاظ تفکیک بخش اقتصادی نیز 17درصد بخش بازرگانی، 40 درصد بخش خدمات، 34 درصد صنعت، 5.7 درصد مسکن و 3 درصد کشاورزی پرداخت گردیده است.

در ادامه علی وفایی مدیر شعب استان تهران گفت: برنامه ای ترتیب داده شده است تا واحدهای استان تهران به صورت منظم و همیشگی از سوی شخص بنده نیز مورد ارزیابی و رصد واقع می شوند و فراتر از برنامه های ادواری ارزیابی ستاد، این فرآیند به صورتمنسجم در استان در حال اجرا است.

در این جلسه حسن شریفی معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی ، شهرام بخشا معاون مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات ، محمد سلمانی معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی و محمد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت نقطه نظرات تحلیلی خود را ارائه نمودند. کریم میرزاخانی مدیر پیشین مرکز آموزش و پژوهش نیز به عنوان سرپرست جدید معاونت مدیر عامل در امور استانها و بازاریابی معرفی شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم صباغیان مسئول نظارت و تطبیق شرعی و عضو کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) بانک توسعه تعاون نیز به تبیین برخی نکات مهم در ارتباط با تطبیق مسائل شرعی و گسترش همکاری میان همکاران اجرایی بانک و مسئول شرعی بانک پرداخت.

همچنین حمید توکلیان معاون مالی و ارزی مدیریت شعب استان تهران، محمدرضا حیدری معاون اعتباری و حقوقی مدیریت شعب استان تهران و ابوالفضل صیادی سرپرست معاونت فناوری و پشتیبانی مدیریت شعب استان تهران، آمنه رحمانپور رئیس شعبه تهرانپارس، مهین لرنی قونیک رئیس شعبه پونک، منصور چابوک رئیس شعبه سعادت آباد، کریم معصومی معاون اعتبارات شعبه فاطمی نیز مطالب تخصصی را ارائه نمودند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied