شمانیوز
شما نیوز

(ویدئو) با 15 میلیون تومن گلکسیA54 بخریم یا نه؟

با 15 میلیون تومن گلکسی ای 54 بخریم یا نه؟ (بررسی گوشی Galaxy A54 سامسونگ)

(ویدئو) با 15 میلیون تومن گلکسیA54  بخریم یا نه؟

به گزارش شمانیوز: بسته به نوع برند، مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حتی طراحی، قیمت گوشی‌های موبایل متفاوت است. شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی با ایجاد تنوعی گسترده در مدل‌ها و قیمت‌ها توانسته‌اند کاربران زیادی را جذب کنند و در حال حاضر در کشور ما این برندها پرفروش‌ترند. با راهنمای خرید گوشی تا 15 میلیون تومان همراه ما باشید تا شما را با فهرستی از مدل‌های گوشی با مشخصات خوب آشنا کنیم.

 

 

 

شیائومی 12X نسخه 128/8 گیگابایت

شرکت شیائومی پرچمداران نسل قبلی خود را در مدل‌های مختلفی روانه بازار کرد که یکی از ارزان‌ترین آن‌ها 12 ایکس نام دارد که به نوعی نسخه خوش‌قیمت‌تر شیائومی 12 است و تنها در زمینه سخت افزاری مقداری ضعیف‌تر عمل می‌کند. شیائومی 12 ایکس نمونه یک گوشی عالی در زمینه صفحه نمایش است و سازنده چینی در این بخش به نسبت بازه قیمتی سنگ تمام گذاشته است. این گوشی از پنلی 6.28 اینچی با فناوری امولد استفاده می‌کند و رزولوشن FHD+‌ برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل تراکم 419 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند.

این صفحه نمایش مانند شیائومی 12 از گستره رنگی 12 بیتی یا همان 68 میلیاردی پشتیبامی می‌کند و نرخ لمس 480 هرتزی نیز دارد. کناره‌های این نمایشگر خمیده هستند تا پنل بتواند حدود 89 درصد از فضا را در اختیار بگیرد. شیائومی 12 ایکس از تراشه اسنپدراگون 870 قدرت می‌گیرد که هنوز هم یک چیپست توانمند به حساب می‌آید و تنها مقداری از اسنپدراگون 888 ضعیف‌تر است. انرژی این صفحه نمایش و سخت افزاری توسط یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی تأمین می‌شود.

پکیج دوربین‌های این گوشی را یک سنسور 50 مگاپیکسلی واید، یک سنسور 13 مگاپیکسلی اولترا واید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی تشکیل می‌دهند و قفل صفحه نیز به راحتی از طریق حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر باز خواهد شد.

 

مشخصات شیائومی ۱۲ ایکس
تراشه اسنپدراگون 870
تعداد سیم‌کارت دو
کیفیت دوربین دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
دوربین تله‌فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی
دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی
سیستم عامل اندروید 11
حافظه داخلی 256 گیگابایت
رم 8 گیگابایت
باتری 4500 میلی‌آمپر ساعت

 

موتورولا Edge 20 Pro 5G نسخه 256/12 گیگابایت

بدون شک یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های موجود در این بازه قیمتی همین edge 20 پرو از موتورولا است، محصولی که به نسبت قیمت مشخصات بسیار خوب و در نتیجه ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و کیفیت بسیار خوبی هم دارد. در بخش نمایشگر این کیفیت بالا به اوج می‌رسد و شاهد پنلی OLED با رزولوشن FHD+ و اندازه 6.7 اینچی هستیم که توانسته حدود 89 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد. این پنل از گستره رنگی 1 میلیاردی، HDR10+ و نرخ نوسازی 144 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

موتورولا در زمینه سخت افزاری نیز هیچ کم کاری نکرده و از تراشه بسیار خوب اسنپدراگون 870 کمک گرفته است که می‌توان آن را تراشه‌ای پرچمدار در نظر گرفت و شما با خیال راحت می‌توانید با این گوشی هر کاری انجام دهید. شاید تصور کنید که این نمایشگر خوب و سخت افزار قوی باعث می‌شود تا دوربین‌های جذابی را به روی این محصول شاهد نباشیم، اما در حقیقت موتورولا در این بخش هم خوب عمل کرده و نه‌تنها از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی کمک گرفته، بلکه شاهد دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری هستیم. دوربین فوق عریض 16 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی این بخش را تکمیل می‌کند.

این گوشی از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد و با یک آداپتور 30 واتی هم شارژ می‌شود. حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه پاور، اندروید 11 به صورت پیش فرض، گوریلاگلس 5 و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

 

ردمی نوت 12 پرو پلاس نسخه 256/8 گیگابایت

ردمی نوت 12 پرو پلاس بهترین گوشی این سری از میان‌رده‌های شیائومی است. نقطه قوت اصلی این گوشی را می‌توانیم دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی آن بدانیم، اتفاقی که کمتر در گوشی با این برچسب قیمتی رخ می‌دهد و باعث می‌شود تا شما بتوانید عکس‌های بسیار خوبی به ثبت برسانید. در کنار این موضوع شما یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع بی‌نظیر 120 واتی خواهید داشت که می‌تواند شارژ را در 20 دقیقه پر کند.

به این جذابیت‌ها یک پنل 6.67 اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و قابلیت‌های HDR10+، دالبی ویژن، نرخ نوسازی 120 هرتزی و گستره رنگی 1 میلیاردی را نیز بیفزایید. البته که این محصول بی‌نقص نیست و تراشه مدیاتک دیمنسیتی 1080 آن به نسبت قیمت شاید خیلی جذاب نباشد و نتواند با گوشی‌های هم‌‌قیمت خیلی عالی رقابت کند. البته این گفته به معنای ضعیف بودن این محصول نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied