شمانیوز
شما نیوز

سامسونگ A54

(ویدئو) بررسی Galaxy A54

گوشی A54 یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ به شمار می‌رود که کیفیت ساخت بالایی دارد.

(ویدئو) بررسی Galaxy A54

به گزارش شمانیوز: گوشی A54 یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ به شمار می‌رود که کیفیت ساخت بالایی دارد. این گوشی برای عکاسی و فیلم‌برداری و بازی کردن مناسب است. در بررسی A54 به ویژگی‌‌های جذاب این گوشی هوشمند ارشاره کردیم.

 

 

 

سامسونگ با عرضه گوشی A54 نشان داده که همچنان می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار را تولید کند. گوشی هوشمندی که در حال حاضر قیمت مناسبی دارد و از ویژگی‌های بسیار خوبی هم بهره می‌برد. در بررسی a54 می‌خواهیم بیشتر درباره این گوشی هستیم کنیم. آیا این گوشی مانند مدل‌های قبلی خودش ارزش خرید بالایی دارد؟ آیا این گوشی هوشمند از نظر عملکرد می‌تواند انتظاراتمان را از یک گوشی ۲۰۲۳ برطرف کند؟ ایا دوربین این گوشی کیفیت مناسبی دارد؟ در بررسی a54 سامسونگ به همه این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

 

جعبه‌گشایی A54

در ابتدای بررسی a54 5g می‌خواهیم به جعبه‌گشایی این گوشی هوشمند اشاره کنیم. این گوشی سامسونگ جعبه کوچکی دارد. جعبه‌ای که با دیدن آن متوجه می‌شوید، در بسته‌بندی این گوشی خبری از شارژ نیست. داخل بسته بندی این گوشی تنها خود گوشی و کابل شارژ و دفترچه‌ها را مشاهده می‌کنید.

 

طراحی؛ زیبا و خوش دست و دوست داشتنی

در ابتدای بررسی گوشی a54 می‌خواهیم به ویژگی‌های ظاهری و کیفیت ساخت این محصول اشاره کنیم. این گوشی به سبک و شکل گوشی‌های S23 ساخته شده و به همین دلیل ظاهر گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. اولین چیزی که باعث این شباهت می‌شود، شکل قرار گرفتن دوربین‌های پشت است.

سه دوربین پشت این گوشی به صورت عمودی در زیر هم قرار گرفته‌اند. خود گوشی هم به شکلی براق و زیبا طراحی شده و حس خوبی در دست کاربران ایجاد می‌کند. ضخامت این گوشی به زحمت به ۲ میلی‌متر می‌رسد و به همین دلیل بسیار خوب دست به نظر می‌رسد. ابعاد گوشی به شکلی است که به راحتی با انگشت می‌توانید به اکثر قسمت‌های صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

سامسونگ برای قاب پشتی این گوشی از یک لایه گوریلا گلس ۵ استفاده شده که البته اثر انگشت هم روی آن جذب می‌شود. با این حال این گوشی به عنوان یک محصول پرچم‌دار، همچنان ظاهر جذاب و رده بالایی دارد.

روی لبه سمت راست گوشی A54 می‌توانید دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه‌ پاور را مشاهده کنید. روی لبه سمت چپ هم دکمه خاصی دیده نمی‌شود. میکروفن و محل قرار گرفتن سیم‌کارت روی لبه بالای گوشی دیده می‌شود و روی لبه پایین گوشی هم اسپیکر و پورت شارژ و میکروفن دیده می‌شود.

 

روی این گوشی از صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی OLED استفاده شده که حاشیه‌های بسیار کمی دارد. روی صفحه نمایش هم دوربین سلفی را مشاهده می‌کنید که داخل یک ناچ حفره‌ای قرار گرفته است. صفحه نمایش با یک لایه گوریلا گلس ۵ هم محافظت می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌توانیم به حسگر تشخیص اثر انگشت اشاره کنیم که در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. همچنین باید بگوییم که این گوشی از استاندارد IP67 بهره می‌برد.

 

صفحه نمایش؛ برگ‌برنده A54

در ادامه بررسی گلکسی a54 می‌خواهیم به ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی اشاره کنیم. این گوشی از صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی بهره می‌برد. صفحه نمایشی با پنل OLED که وضوح تصویر Full HD را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. وضوح صفحه نمایش این گوشی به ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل می‌رسد که نسبت تصویر آن ۱۹٫۵:۹ خواهد بود و تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ را پیش روی کاربر قرار خواهد داد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی می‌توانیم به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز آن اشاره کنیم.

باید بگوییم که صفحه نمایش A54 از روشنایی بسیار خوبی بهره می‌برد. این صفحه نمایش می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی تولید کند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که میزان روشنایی صفحه نمایش A53 به ۸۰۰ نیت می‌رسید.

میزان روشنایی فوق العاده صفحه نمایش A54 باعث شده که بتوانید در زیر نور خورشید به خوبی با گوشی کار کنید. پس شک نکنید که با یکی از با کیفیت‌ترین صفحه‌های نمایش موجود در بازار سروکار داریم.

در ادامه بررسی گوشی a54 سامسونگ باید بگوییم که صفحه نمایش این گوشی از ویژگی Vision Booster بهره می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود که صفحه نمایش نسبت به محیط و میزان روشنایی آن رنگ‌ها را بهتر نشان دهد و روشنایی مناسب‌تری تولید کند. این ویژگی را به نوعی در گوشی های سری S هم دیده بودیم.

صفحه نمایش A54 از دو استاندارد نمایش رنگ استفاده می‌کند. این استانداردها Vivid و Natural هستند. به صورت پیش فرض تنظیمات رنگی صفحه نمایش روی حالت Vivid قرار دارد و به همین دلیل رنگ‌ها قوی به نمایش در می‌آیند. استاندارد Vivid از پوشش رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و حتی تنظیمات بیشتری را هم دارد. این تنظیمات بیشتر شامل پنج حالت برای تغییر قدرت رنگ‌های صفحه نمایش می‌شود. استاندارد رنگی Natural هم برای پوشش رنگی sRGB مناسب است.

 

 

عملکرد باتری

 

در نقد و بررسی a54 باید به ویژگی‌های باتری این گوشی اشاره کنیم. این گوشی همانند گوشی A53 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. با این حال تفاوت‌هایی در میان مصرف باتری این گوشی دیده می‌شود. با این گوشی می‌توانید تا ۱۸ ساعت وب گردی کنید و تا ۲۰ ساعت ویدیو تماشا کنید. البته که شرایط استفاده از این گوشی باعث می‌شود که نتوانید به این رکوردها برسید. با این حال این رکوردها نشان می‌دهند که باتری گوشی عملکرد مناسبی ارائه می‌کند.گوشی A54 سامسونگ از شارژر ۲۵ پشتیبانی می‌کند. البته که در داخل بسته‌بندی این محصول خبری از شارژر نیست و باید آن را جداگانه تهیه کنید. برای شارژ کامل ظرفیت باتری از ۰ تا ۱۰۰ درصد به ۶۳ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. در مدت زمان ۳۰ دقیقه می‌توانید ۵۶ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied