شمانیوز
شما نیوز

گلکسی | گلکسی A54

(ویدئو) بررسی تخصصی گلکسی A54

گلکسی A54، خوش‌ساخت‌تر و زیباتر از گذشته است؛ اما عملکرد مشابهی با گلکسی A52s ارائه می‌دهد و با قیمت پرچم‌داران اقتصادی به‌فروش می‌رسد!

(ویدئو) بررسی تخصصی گلکسی A54

به گزارش شمانیوز: گلکسی A54، خوش‌ساخت‌تر و زیباتر از گذشته است؛ اما عملکرد مشابهی با گلکسی A52s ارائه می‌دهد و با قیمت پرچم‌داران اقتصادی به‌فروش می‌رسد!

 

 

 

پُر بی‌راه نیست اگر بگوییم کهکشانی‌های سری A سامسونگ جزو مهم‌ترین محصولات کره‌ای‌ها هستند؛ آنقدر مهم که طبق گزارش Counterpoint Research بیش‌از ۵۰ درصد از آمار فروش گوشی‌های سامسونگ را شکل می‌دهند! به‌بیان دیگر فروش سری A به‌تنهایی با مجموع فروش گوشی‌های سری S، سری M و F برابری می‌کند!

سری گلکسی A فروش چشمگیری را درسراسر جهان از آمریکای شمالی گرفته تا اروپا و آسیا و صدالبته ایران تجربه می‌کنند که قسمت عمده‌ی این فروش را می‌توان با پشتیبانی مستمر سامسونگ و همچنین تولید محصولاتی باکیفیت مرتبط دانست.

 

سامسونگ پس از موفقیت گلکسی A50، تقریبا فرمول مشابهی را برای مدل‌های A7X، A5X و A3X دنبال می‌کند؛ استفاده از دوربینی باکیفیت درکنار بهره‌مندی از ویژگی‌های سخت‌افزاری مناسب و تراشه‌ای میان‌رده که به‌راحتی ازپس کارهای روزمره و گیمینگ سبک بربیاید.

فرمول موفق سامسونگ برای سری‌های گذشته‌ی Galaxy A در A54 نیز تکرار می‌شود با این تفاوت که حالا سامسونگ درنظر دارد تا با بهره‌گیری از طراحی گوشی‌های پرچمدار خود، میان‌رده‌هایش را رده‌بالاتر از گذشته نشان دهد؛ عنصری که در چند سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است: «حس لوکس بودن».

تغییرات به‌وجودآمده در استراتژی کره‌ای‌ها، برای مصرف‌کنندگان چندان بدون هزینه نبوده است و حالا سامسونگ میان‌رده‌اش را که در مدل A50 با قیمت ۳۵۰ دلار به‌فروش می‌رسید در مدل A54 با ۳۰ درصد افزایش با برچسب قیمتی ۴۵۰ دلار به‌فروش می‌رساند؛ قیمتی که با گوگل پیکسل 6a برابری می‌کند.افزایش محسوس قیمت باعث می‌شود تا گلکسی A54 برای تبدیل‌شدن به بهترین گوشی میان‌رده‌ی بازار راه بسیار دشواری را درپیش داشته باشد؛ در ادامه با بررسی گلکسی A54 همراه زومیت باشید تا میان‌رده‌ی گران‌قیمت سامسونگ را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

 

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A54

طراحی گلکسی A54 با گلکسی S23، جدیدترین پرچمداران جدید کره‌ای‌ها شباهت غیرقابل انکاری دارد؛ به‌طوری که در دست افراد، به‌سختی می‌توان گلکسی A54 و گلکسی S23 پلاس را از هم تشخیص داد. کره‌ای‌ها حتی برای ایجاد شباهت بیشتر برای اولین‌بار در این مدل از پنل پشتی شیشه‌ای به‌جای پلاستیک استفاده کرده‌اند.

ترکیب پنل پشتی شیشه‌ای و دوربین‌های جزیره‌ای کابوسی برای افراد وسواسی خواهد بود؛ زیرا با هربار خارج کردن دستگاه از جیب خود باید از اطراف دوربین، گردوخاک فراوانی را تمیز کنید! ازطرفی براق بودن پنل پشتی، باعث می‌شود تا بدنه‌ی گوشی به‌سادگی چربی و اثر انگشت را به خود بگیرد.

فریم پلاستیکی دوربین‌ها با لایه‌ای از کروم مزین شده‌اند. بااینکه برآمدگی دوربین چشمگیر نیست؛ اما همچنان هنگام کار با دستگاه روی سطوح صاف با لق‌زدن‌های مداوم رو‌به‌رو خواهید شد.

ابعاد ۸٫۲ × ۷۶٫۷ × ۱۵۸٫۲ میلی‌متری بدنه نیز شباهت زیادی با گلکسی S23 پلاس دارد؛ اما گلکسی A54 با ۸٫۲ میلی‌متر ضخامت، راه گلکسی A53 را ادامه می‌دهد. به‌دلیل استفاده از نمایشگر ۱۹٫۵:۹ به‌جای نمایشگر ۲۰:۹، گلکسی A54 حالا کمی بلندتر از نسل پیشین خود است؛ بااین‌حال به‌دلیل کوچک‌تر شدن ۰٫۱ اینچی صفحه نمایش، نسبت نمایشگر به بدنه نیز کاهش محسوسی را تجربه می‌کند.

 

با کاهش نسبت نمایشگر به‌بدنه به وضوح می‌توان حاشیه‌های عریض گلکسی A54 را مشاهده کرد که درنگاه اول ضربه‌ای احساسی به خریدار وارد خواهد کرد؛ اما رفته‌رفته مشابه آنچه برای بریدگی‌های نمایشگر رخ می‌داد، این مورد نیز از چشم پنهان خواهد شد.

همانند مدل‌های پیشین، سامسونگ ویژگی مقاومت دربرابر مایعات و گرد و غبار را برای گلکسی A54 حفظ کرده است تا همچنان عنصری بسیار مهم برای انتخاب خریداران به‌شمار برود. طبق گواهی IP67 که سامسونگ برای این مدل دریافت کرده می‌توان انتظار مقاومت دستگاه تا عمق یک متری آب به‌مدت ۳۰ دقیقه را داشت.

 

به‌لطف استفاده از پنل OLED که مهمان همیشگی میان‌رده‌های سامسونگ محسوب می‌شود، حسگراثرانگشت دستگاه در زیر پنل قرار دارد که از دقت و سرعت قابل قبولی برخوردار است. متاسفانه باید درنظر داشته باشید که امکان رجیستر کردن بیش از ۴ انگشت وجود ندارد؛ محدودیتی که از سال‌ها پیش در گوشی‌های سامسونگ وجود دارد.

درانتهای بخش طراحی باید به رنگ‌بندی دستگاه اشاره کنیم که شامل رنگ‌های مشکی و سفید به‌عنوان رنگ‌های پایه و لیمویی و بنفش به‌عنوان رنگ‌های جواب‌پسند می‌شوند؛ ما رنگ مشکی را برای بررسی دراختیار داشتیم، رنگ این مدل، بیش‌از مشکی به خاکستری تیره تمایل دارد.

 

صفحه‌نمایش و اسپیکر گلکسی A54

صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی گلکسی A54 درمقایسه با نسل پیشین ۰٫۱ اینچ کوچک‌تر شده؛ اما ۲۵ درصد روشنایی بیشتری تولید می‌کند. طبق بررسی‌های زومیت روشنایی پنل تا ۱۳۰۰ نیت افزایش پیدا می‌کند که ۳۰ درصد بیشتر از عدد اعلامی از سوی سامسونگ یعنی ۱۰۰۰ نیت است.

از سوی دیگر وضوح ۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل درکنار نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل‌براینچ صفحه‌نمایشی ایده‌آل را تشکیل می‌دهند که برای استفاده‌های روزمره و کاربری‌های روزمره مناسب خواهد بود. سطح رویی نمایشگر نیز مشابه پنل پشتی با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied