شمانیوز
شما نیوز

معلمان آموزش و پرورش

خبر خوب برای معلمان | این معلمان استخدام می‌شوند

جمعی از پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری برای دانشگاه فرهنگیان با مشکل سقف سنی مواجه شده‌اند و آموزش و پرورش از ثبت‌نام آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورد به این دلیل که سن این گروه از پذیرفته‌شدگان به ۲۴ سال تمام رسیده است.

خبر خوب برای معلمان |  این معلمان استخدام می‌شوند

به گزارش شمانیوز؛ جمعی از پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری برای دانشگاه فرهنگیان با مشکل سقف سنی مواجه شده‌اند و آموزش و پرورش از ثبت‌نام آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورد به این دلیل که سن این گروه از پذیرفته‌شدگان به ۲۴ سال تمام رسیده است.

پس از ممانعت از ثبت‌نام دانشگاه فرهنگیان، شکایتی در دیوان عدالت اداری مطرح و موضوع در هیئت عمومی دیوان بررسی شد. در نهایت هیئت عمومی با صادر کردن رأی خود در تاریخ ۲۰ تیرماه امسال، اعلام کرد: “شرط سنی استخدام رسمی آزمایشی وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (موضوع بند ۴ شرایط اختصاصی) خلاف قانون و خارج از حدود اختیار است و مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال می‌شود. این رأی بر اساس ماده ۹۳ قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب ۱۰/۲/۱۴۰۲) در رسیدگی و تصمیم‌گیری مراجع قضایی و اداری معتبر و ملاک عمل است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied