شمانیوز
شما نیوز

برانکو

برانکو تکلیف پرسپولیسی‌ها را روشن کرد | فعلا اولویتم نیستید

برانکو اولویت مربی‌گری خود را تیم‌های ملی عنوان کرد.

برانکو تکلیف پرسپولیسی‌ها را روشن کرد | فعلا اولویتم نیستید

به گزارش شمانیوز، برانکو یکی از مربی‌های کروات است. برانکو هواداران بسیاری دارد. برانکو مربی تیم ملی ایران بوده است. برانکو پرسپولیس را به اوج رساند. پرسپولیس برانکو قهرمانی‌های بسیاری کسب کرد.

کمتر مربی کرواتی می تواند به خود ببالد که چهار سال در یک کشور عربی که ثبات کمی در نگه داشتن مربی دارند، بوده اما برانکو ایوانکوویچ موفق به انجام این کار شد و چندین سال روی نیمکت عمان بود.

در جام ملت‌های آسیا، تنها بدشانسی مانع از صعود تیمش به مرحله یک هشتم نهایی شد. چرا که عمان تا دقیقه ۷۸ مقابل عربستان در بازی نخست پیش بود ولی در وقت‌های اضافه شکست خورد.

برانکو درباره صعود نکردن تیمش به دور بعدی گفت: من معتقدم اگر بازی اول را می‌بردیم، تا پایان دور گروهی هفت امتیاز می‌گرفتیم. در بازی با تایلند تقریبا ۸۰ درصد توپ را در اختیار داشتیم و ۱۵ شوت زدیم اما توپ نمی‌خواست وارد دروازه شود و در نهایت مقابل قرقیزستان به یک پیروزی حداقلی نیاز داشتیم تا صعود کنیم ولی دقیقه ۸۰ گل خوردیم و حضور در مرحله یک هشتم نهایی را از دست دادیم. چه کسی می‌داند اگر ما صعود می‌کردیم چه می‌شد. اما هیچ عصبانیتی وجود ندارد، قرارداد ما به پایان رسید و ما در مورد همکاری به توافق نرسیدیم.

برداشت شما چیست، آیا این نتیجه خوبی برای عمان است؟

نتیجه ممکن است هیجان‌انگیز نباشد، اما این واقعیت است. تیم ملی عمان را بالا بردیم، فکر می‌کنم از نظر رتبه فیفا نهمین تیم ملی آسیا شدیم. البته ژاپن، استرالیا و کره خیلی جلوتر هستند اما عمان اکنون به تیم‌هایی چون عراق، امارات، قطر بسیار نزدیک است. حدود ۲۰ سال است جام ملت‌های آسیا را دنبال می‌کنم و این دوره قوی‌ترین دوره در تاریخ است چون این‌جا از ۲۶ ملی‌پوش ژاپنی فقط ۴ بازیکن در لیگ ژاپن بازی می‌کنند. ایرانی‌ها و استرالیایی‌ها هم لژیونرهای زیادی دارند. علاوه بر این تیم‌های ملی مثل تایلند سطح‌شان خیلی بهتر شده است و خودتان می‌بینید که سعودی‌ها چقدر در فوتبال سرمایه‌گذاری کردند. جام جهانی را هم دیدید که از پنج تیم ملی سه تیم (کره جنوبی، ژاپن و استرالیا) از گروه‌ها صعود کردند. در هر صورت، فوتبال آسیا با سرعت زیادی در حال پیشرفت است.

شما در آسیا شهرت زیادی به دست آورده‌اید. آیا هنوز پیشنهاداتی در راه است؟

باورتان نمی‌شود، اما در حال حاضر پیشنهاداتی وجود دارد. از آسیا و حتی از قاره آفریقا هم پیشنهاد دارم ولی هیچ پیشنهادی را فعلا بررسی نکردم. من به زمان برای استراحت نیاز دارم. در هر صورت اولویت من تیم ملی است نه کار در باشگاه.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied