شمانیوز
شما نیوز

چای سنجد

طرز تهیه چای سنجد مفید و مقوی برای سرماخوردگی

درست کردن چای سنجد مناسب برای سرماخوردگی در ادامه این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه چای سنجد مفید و مقوی برای سرماخوردگی

به گزارش شمانیوز :سنجد یکی از میوه های بسیار پر خاصیت است که برای سرماخوردگی و پوکی استخوان یکی از بهترین گزینه ها می باشد. در فصل پاییز و زمستان که بیمارهای ویروسی به شدت اوج می گیرد شما با  تهیه یک چای مقوی می توانید سرماخوردگی و آنفولانزا را بهبود ببخشید. اما خود سنجد پخته یا خام برای درمان گلو درد، سرفه بسیار مفید است مخصوصا اگر با دیگر گیاهان دارویی ترکیب شود، سنجد دارای ویتامین C بسیار بالایی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و حتی می تواند برای پیشگیری از سرماخوردگی نیز استفاده کنید. از دیگر فواید سنجد می تواند به خاصیت ضد التهابی و روده و معده، ضد تب، بادشکن و ضد نفخ است، سرد درد بلغمی را تسکین می دهد، ضد اسهال و قابض کننده است، مقوی برای قلب، کم کاری و مقوی معده است و از پودر آن برای ترمیم مفاصل و کمر درد می توان اشاره کرد. 

 

مواد لازم

سنجد ۱۰ عدد
نعنا خشک ۱ ق مربا خوری
گل ختمی ۱۰ عدد
آب جوش ۲ لیوان
نبات یا عسل به اندازه دلخواه

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید یک دو لیوان آب به جوش بیاورید شما برای تهیه این چای یا دمنوش می توانید از قوری یا لیوان فرنچ پرس استفاده کنید. تمام مواد به غیر از نبات داخل قوری بریزید و آب را اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله دوم: جوشاندن مواد

در ادامه باید قوری را روی حرارت قرار دهید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگذارید ریز جوش بزند تا عصاره ها خارج شود یا می توانید قوری را روی کتری در حال جوش قرار دهید تا دم بکشد.

 

مرحله سوم: دم کشیدن چای سنجد

بعد از گذشت ۱۰ دقیقه چای سنجد شما آماده شده است و روی لیوان ها صافی قرار دهید و از چای سنجد داخل لیوان بریزید و به دلخواه با نبات یا عسل سرو به صورت گرم سرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied