شمانیوز
شما نیوز

آمپول نوروبیون برای چی خوبه

موارد مصرف آمپول نوروبیون چیست؟

موارد مصرف آمپول نوروبیون چیست؟

در بسیاری مواقع که افراد دچار ضعف شدید هستند یا با سپری کردن دوره بیماری باید لازم است انرژی از دست رفته خود را بازیابند، نظر به اهمیت وجود ویتامین‌های گروه B برای بدن، پزشکان آمپول نوروبیون تجویز می‌کنند.

در بسیاری مواقع که افراد دچار ضعف شدید هستند یا با سپری کردن دوره بیماری باید لازم است انرژی از دست رفته خود را بازیابند، نظر به اهمیت وجود ویتامین‌های گروه B  برای بدن، پزشکان آمپول نوروبیون تجویز می‌کنند. آمپول نوروبیون از ویتامین‌های ب. ۱۲ و ۱۶ و ۱ تشکیل شده که برای آرتروز، آلزایمر و کم خونی مناسب است. اما خوب این آمپول برای افرادی که به بیماری‌های کلیوی و کبدی دچارند، توصیه نمی‌شود.

موارد مصرف

آمپول نوروبیون که یکی از رایج‌ترین داروها بین مردم برای درمان بیماری‌های مختلف و تقویت نیروی جسمانی است، با دارا بودن ترکیبی از ویتامین‌های گروه B به خصوص برای آن دسته از کسانی که بالای ۵۰ سال سن دارند و بدنشان نمی‌تواند به اندازه کافی ویتامین B جذب کند مفید است.  در عین حال بیماران مبتلا به کم خونی شدید، ضعف، خستگی شدید و آن دسته از افرادی که دوران نقاهت پس از عمل جراحی را می‌‌گذرانند می‌توانند از این آمپول استفاده کنند.

نقش پراهمیت ویتامین‌های گروه B

همان‌طور که گفته شد، آمپول نوروبیون ترکیبی از ویتامین‌های گروه B است. این ویتامین‌ها نقش مهمی در حمایت، ترمیم و بازسازی اعصاب دارند. بخاطر نقش مهم این ویتامین‌ها در بدن این آمپول در تسکین درد‌ها مخصوصا درد‌های ناحیه کمر، افزایش سرعت انتقال عصبی و بازسازی اعصاب آسیب دیده تاثیر قابل توجهی دارد. همچنین بیماران دیابتی و افراد الکلی از این آمپول برای درمان و کنترل بیماری‌های خود استفاده می‌کنند.

اما نقش آمپول نوروبیون تنها در این موارد خاتصه نمی‌شود. امروزه بسیاری از ورزشکاران از جمله فوتبالیست‌ها از این آمپول برای تقویت بدن استفاده می‌کنند. اما خوب باید در نظر داشت که این دارو حتما باید توسط پزشک تجویز شود و مصرف خودسرانه هر دارویی می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری روی سیستم بدن داشته باشد. این آمپول باید بصورت داخل عضلانی و عمیق تزریق شود. اگر از این آمپول برای تقویت استفاده می‌کنید، بهتر است درباره دوز مصرفی با پزشک مشورت کنید.

نحوه عملکرد آمپول نوروبیون

نوروبیون با تاثیر بر موارد زیر سبب بهبود بیماری می‌شود:

متابولیسم کربوهیدرات‌ها و به این ترتیب حفظ رشد طبیعی

تولید آنتی بادی‌ها (پادتن ها) و هموگلوبین‌ها با نگه داشتن قند خون در سطح طبیعی

درمان کمبود ویتامین B۱۲

کاربرد‌های عمومی آمپول نوروبیون

نوروبیون در واقع به عنوان یک مکمل تغذیه‌ای شناخته می‌شود و با داشتن ویتامین‌های ب. ۱ (تیامین)، ویتامین ب. ۶ (پروکسیدین) یا ویتامین ب. ۱۲ (سیانوکبالامین) برای هرکسی که کمبود ویتامین ب. کمپلکس نیز داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به طور خاص نوروبیون در  پیشگیری یا درمان این بیماری‌ها نیز به کار می‌رود:

آرتروز

کلسترول بالا

بیماری آلزایمر

اختلالات ذهنی

آسیب دائمی عصب

بیماری‌های قلبی و عروقی

التهاب دیابتی‌ها (نوروپاتی)

کم خونی (به خاطر کمبود ویتامین ب. ۱۲)

التهاب چندین عصب (نوروپاتی) محیطی

شیوه صحیح نگهداری آمپول نوروبیون

آمپول نوروبیون را در دمای اتاق و به دور از گرما و نور مستقیم نگهداری کنید. از قرار دادن دارو در فریزر خودداری کنید؛ دارو را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

از ریختن دارو در مسیر فاضلاب (دستشویی و یا سینک ظرف شویی) خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث آلودگی محیط زیست شود؛ در مورد نحوه صحیح دفع دارو‌های بلا استفاده با دکتر داروساز صحبت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی