شمانیوز
شما نیوز

آلودگی هوا

بالاترین سطح آلودگی هوا در بیرجند / مردم این استانها مراقب باشند

بالاترین سطح آلودگی هوا در بیرجند / مردم این استانها مراقب باشند

براساس گزارش های رسیده ،میزان شاخص آلودگی هوا و گرد وخاک در استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به اوج خود رسیده است.

به گزارش شمانیوز :امروز 28 مرداد آلودگی هوا در بیرجند به اوج رسیده است.  گردوخاک و آلودگی هوای گسترده بسیاری از مناطق استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را فرا گرفته و شاخص کیفیت هوا در بیرجند را به بالاترین سطح آلودگی یعنی ۵۰۰ واحد رساند.

از سازمان هواشناسی کشور، بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور صبح امروز شاخص ساعتی کیفیت هوای «سرایان» در خراسان جنوبی نیز به ۴۲۴ واحد رسید که در محدوده خطرناک برای تمام گروه‌ها طبقه بندی می شود.

علاوه بر خراسان جنوبی، بسیاری از شهرهای سیستان و بلوچستان نیز صبح امروز را با گردوخاک و هوای آلوده آغاز کردند.

غلظت گردوخاک در برخی مناطق این استان به حدی بوده که شعاع دید افقی در شهرهای زاهدان را به ۲۰۰ و در میرجاوه را به ۳۵۰ متر کاهش داده است.

بامداد امروز وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان به توفان گردوخاک تبدیل شد که شعاع دید افقی را در منطقه فرودگاهی زابل به ۹۰۰ متر کاهش داد.

در شبانه روز گذشته همچنین بادوگردوخاک میدان دید افقی در ایستگاه های هواشناسی «حاجی آباد زیرکوه» در خراسان جنوبی را به یک‌هزار، «بیرجند و قائن» در خراسان جنوبی یک‌هزار و ۵۰۰ و «نهبندان» در خراسان جنوبی را به سه‌هزار متر کاهش داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی