شمانیوز
شما نیوز

حقوق معلمان

خبر داغ برای معلمان / افزایش حقوق معلمان در راه است ؟

خبر داغ برای معلمان / افزایش حقوق معلمان در راه است ؟

حقوق معلمان یکی از مسائل مهمی هر دولتی است که در تمام کشور ها به عنوان اولویت به آن پرداخته می شود.

به گزارش شمانیوز :حقوق معلمان به عنوان یکی از ارکان اساسی نظام آموزشی، باید به گونه‌ای تعیین شود که به ارزش و اهمیت نقش آنان در تربیت نسل آینده احترام بگذارد.تأمین حقوق معلمان نه تنها به بهبود شرایط کاری آنان کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به ارتقاء کیفیت آموزش و یادگیری در مدارس نیز منجر شود.در بسیاری از کشورها، معلمان به عنوان حرفه‌ای‌های کلیدی شناخته می‌شوند و حقوق معلمان و مزایای آنان باید با توجه به مسئولیت‌های سنگین و تأثیرگذاری که دارند، به‌روز و مناسب باشد.با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، پرداخت قسمتی از معوقات حقوق معلمان  با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه پرداخت شد؛ کمیته مشخصی هم کاهش ترافیک آغاز سال تحصیلی به خصوص در شهرهای بزرگ فعال شده؛ از آنجایی که هنوز حجم زیادی از مردم از سرویس مدارس برای جابجایی فرزندان دانش آموز خود استفاده نمی کنند لازم بود تا تدابیری اندیشیده شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: از همین روز هم ساعات کاری ادارات شناور شد و هم با همکاری شهرداری تهران، حمل و نقل رایگان برای معلمان و دانش آموزان در هفته اول مهر ماه را خواهیم داشت امیدواریم با این اقدامات مقداری از حجم ترافیک کاهش یابد.

وی درباره اینکه آیا کمبود معلم داریم یا خیر؟ خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم کلاس را بدون معلم نگذاریم اما اینکه آیا به استانداردی که سند تحول آموزش و پرورش می گوید رسیده ایم یا نه، واقعیت این است که نه، این اتفاق رخ نداده و همکاران ما در آموزش و پرورش مجبورند به جهت کمبود معلم، کلاس ها را فشرده‌سازی کنند تا کلاسی بدون معلم نباشد اما طبیعتا آن کیفیتی که مد نظر است، با افزایش سرانه افراد در کلاس محقق نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که بیشترین دغدغه مندی شما درحوزه آموزش و پرورش چیست؟ بیان کرد: تحقق عدالت آموزشی، تأثیر سوابق تحصیلی، نصیب برابر آموزشی، کمبود فضاهای آموزشی، محتوای کتب درسی، اقتصاد آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه معلمان و آموزش و پرورش از دیگر دغدغه‌های من در این حوزه است.

وی  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راهی در مسیر آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: در گذشته؛ زیرنظام‌های سند تحول نگاشته شده بود اما چون پشتوانه‌ای نداشت، اجرایی نشد اما اکنون با ابلاغ نقشه راه سند، می‌توان به تحقق و اجرای آن‌ امیدوار بود.

وزیر آموزش و پرورش به برنامه هفتم توسعه و اهدافش در خصوص آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: سند تحول، مدرسه را نقطه اتکای دولت و ملت در رشد و پیشرفت کشور و کانون تربیت محله می‌داند.

رتبه‌بندی کام معلمان را شیرین نکرد

کاظمی افزود: برای اجرای دیدگاه‌های رئیس‌جمهور باید تغییری در رویه‌ها و فرایندهای غلط داشت. در انتخاب مدیران آنچه برای من اصل است، شایسته‌سالاری است. تردید نکنید مدیران من از بین معلمان شایسته و باتجربه خواهند بود.

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی