شمانیوز
شما نیوز

توجه به خشونت علیه زنان در فضای مجازی ضروری است

توجه به خشونت علیه زنان در فضای مجازی ضروری است

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: امروز باید به عرصه های جدید خشونت علیه زنان بویژه فضای مجازی و آنلاین پرداخته شود.

به گزارش شما نیوز ، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: امروز خشونت در عرصه مجازی و آنلاین متاثر از وضعیت رسانه ها و حاکم شدن آن در خانواده هاست.

وی با بیان اینکه اکنون خانواده ها و زندگی ها متاثر از 2 فضای واقعی و مجازی است، افزود: ضروری است در فضای مجازی ببینیم به چه نحوی تدبیر کنیم که زنان و دختران ما کمتر با خشونت مواجه شوند. وی اظهار کرد: در هر زمان متناسب با شرایط آن زمان باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و همواره با پدیده های نوظهوری مواجهیم که از جمله آنها بحث خشونت های مجازی و آنلاین است که البته محدود به زنان و دختران نمی شود، اما چون محور عمل ما زنان و دختران است ما نمی توانیم نسبت به این امر بی تفاوت باشیم.

مولاوردی ادامه داد: امروز برای حرکت به سوی جهانی در راستای امنیت و عدالت برای زنان، نیازمند همت همه بخش ها، گروه ها، نهادها و دستگاه ها هستیم. دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی عنوان کرد: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت که در پنج فصل و90 ماده دیده شده و بعد از سه سال به تصویب رسید و به دولت ارائه گردیده و اکنون در قوه قضاییه است.

وی افزود: با وجود همه ابداعات و نوآوری ها، در این لایحه ایراداتی هم دیده می شود که باید برطرف شود اما در حوزه تامین امنیت زنان تمرکز اصلی ما بر پیشگیری و تدابیر بازدارنده است و در گام آخر به موضوع مداخله قانون و مجازات ها می رسیم.

وی اظهار کرد: در این لایحه برخی مواد را اصلاح کردیم و پیشنهاد برای اصلاح برخی داده شد و مواد جدیدی هم ارائه شده که مجموعه آنها را به عنوان تدابیر قانونی لایحه دیده ایم و ساختاری هم برای هماهنگی لازم بین دستگاه های متولی که در زمینه تامین امنیت زنان وظیفه ذاتی دارند، دیده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی