شمانیوز
شما نیوز

تهیه طرح جامع "تغییر سبک زندگی" توسط کمیسیون فرهنگی مجلس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): کمیسیون فرهنگی مجلس در نظر دارد که با تهیه طرحی به بیانات رهبر انقلاب درباره سبک زندگی جامه عمل بپوشاند.  

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شما نیوز): پس از بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در باره "سبک زندگی"، کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نظر دارد با تهیه طرحی، این بیانات را پیگیری کند.

قرار است که این بیانات عمیق، با تهیه و تدوین طرحی جامع و عملیاتی با عنوان "طرح تغییر سبک زندگی" از سوی مجلس پیگیری شود.

حجت‌الاسلام رضا آشتیانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با آنا با تایید این خبر گفت: بنا داریم که با تهیه طرحی عملیاتی که امکان قانون شدنش هم وجود دارد، سبک زندگی در جامعه ایرانی را به سبک زندگی اسلامی تغییر دهیم تا یک گام بلند در جهت تحقق "تمدن اسلامی" برداریم.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی در جهت تحقق تمدن بزرگ اسلامی اقدامات خوبی انجام خواهد داد.

براساس این گزارش، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز گذشته در جمع دانشجویان‌،‌ دانش‌آموزان و جوانان خراسان شمالی با توجه به نو بودن بحث «سبک زندگی» در ادبیات و فضای گفتمانی کشور، سخنان خود را با نوعی آسیب‌شناسی عینی ادامه دادند و به طرح سؤالات متعدد پرداختند.

چرا فرهنگ کار جمعی در ایران ضعیف است؟ چرا در روابط اجتماعی، حقوق متقابل رعایت نمی‌شود؟ چرا در برخی مناطق، طلاق زیاد شده است؟ چرا در فرهنگ رانندگی انضباط لازم رعایت نمی‌شود؟ الزامات آپارتمان‌نشینی چیست، آیا رعایت می‌شود؟ الگوی تفریح سالم کدام است؟ آیا در معاشرت‌های روزانه، همیشه به هم راست می‌‌گوییم؟ دروغ چقدر در جامعه رواج دارد؟ علت برخی پرخاشگری‌ها و نابردباری‌ها در روابط اجتماعی چیست؟ طراحی لباس‌ها و معماری شهرها چقدر منطقی و عقلانی است؟ آیا حقوق افراد در رسانه‌ها و در اینترنت رعایت می‌شود؟ علت بروز بیماری خطرناک قانون‌گریزی در برخی افراد و بعضی بخش‌ها چیست؟ چقدر وجدان کاری و انضباط اجتماعی داریم؟ توجه به کیفیت در تولیدات داخلی چقدر است؟ چرا برخی حرف‌ها و ایده‌های خوب در حد حرف و رؤیا باقی می‌ماند؟ ساعات کار مفید در دستگاه‌ها چرا ‌کم است؟ چه کنیم ریشه ربا قطع شود؟ آیا حقوق متقابل زن و شوهر و فرزندان در خانواده‌ها به طور کامل رعایت می‌شود؟ چرا مصرف‌گرایی، برای برخی افتخار شده است؟ و چه کنیم تا زن هم کرامت و عزت خانوادگی‌اش حفظ شود و هم بتواند وظایف اجتماعی خود را انجام دهد؟

رهبر انقلاب اسلامی پس از طرح فهرست‌وار این سؤالات افزودند: ده‌ها سؤال و مسئله اساسی دیگر نیز وجود دارد که همه آن‌ها با سبک و فرهنگ زندگی مرتبطند و به علت اهمیت این مسائل در زندگی انسان است که قضاوت در مورد یک تمدن با توجه به پیشرفت آن در بخش سبک و فرهنگ زندگی صورت می‌پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی