شمانیوز
شما نیوز

فرمانده انتظامی فارس خبر داد:

دستگیری5 هزار و 451 سارق در فارس

دستگیری5 هزار و 451 سارق در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال جاری یک هزار و 857 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل، 224 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، سردار "رهام‌بخش حبیبی" در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن گرامی داشت هفته انتظامی، اظهار داشت:شعار امسال هفته انتظامی، "پلیس هوشمند، مردم قانونمدار" تعیین و ابلاغ شده است.

وی افزود: قانونمندی و قانون مداری همگانی شرط لازم برای داشتن یک جامعه سالم و پویا است و تلاش برای ساخت یک جامعه قانون‌مدار، یکی از اهداف اصلی مجموعه انتظامی می‌باشد.

او ادامه داد: در صورت نهادینه شدن قانون مداری و قانون گرایی در یک جامعه، می‌توان انتظار رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را داشت.

وی با بیان اینکه ثمرات هوشمند سازی و قانون مداری در جامعه، التزام به قانون به عنوان مهمترین عامل برای حرکت در راستای تحقق عدالت در جامعه، می‌باشد، گفت: جامعه‌ای که قانون مداری را سرلوحه خود قرار داده باشد، از مزیت آن به نحو احسن بهره‌مند خواهد شد.

سردار "حبیبی" در ادامه در تشریح عملکرد پلیس فارس، تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، در 6 ماهه اول سال جاری انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش یک هزار و 857 میلیارد تومان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 224 درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در پی وقوع سرقت‌های خودرو، منزل، احشام، قاپ زنی، اماکن خصوصی و اماکن دولتی در سطح شهر شیراز و استان فارس، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات شبانه روزی کارآگاهان پلیس، 50 باند از سارقان طی 6 ماهه اول سال جاری منهدم شده است، گفت: در این راستا 5 هزار و 451 نفر سارق دستگیر و 14 هزار و 381 فقره انواع سرقت نیز کشف شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه طی مدت گفته شده 28 باند قاچاقچی و عناصر اصلی مواد مخدر منهدم و 11 تن انواع مواد مخدر کشف شده است، بیان کرد: دستگیری 9 هزار و 395 متهم در راستای جرائم مواد مخدر، دستگیری 3 هزار و 104 خرده فروش و جمع آوری 5 هزار و 591 معتاد متجاهر از دیگر اقدامات پلیس در این خصوص بوده است.

دستگیری 167نفر اراذل و اوباش، دستگیری و طرد تعداد زیادی اتباع بیگانه غیرمجاز، کشف 84 درصدی پرونده‌های پلیس فتا، کاهش 15 درصدی وقوع سرقت‌ها و افزایش 13 درصدی کشفیات سرقت، کاهش 17 درصدی متوفیان حوادث رانندگی درون شهری و کاهش 16 درصدی متوفیان حوادث رانندگی برون شهری و ارائه مشاوره به حدود 36 هزار نفر در مراکز مشاوره پلیس و مصالحه 68درصدی پرونده‌ها، از دیگر موارد مهمی بود که سردار حبیبی در تشریح عملکرد پلیس فارس، آنها را بیان کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی