شمانیوز
شما نیوز

حقوق بازنشستگان | همسان‌سازی

فوری/واریز معوقات حقوق بازنشستگان از تیر ماه

فوری/واریز معوقات حقوق بازنشستگان از تیر ماه

بازنشستگان کارگری نگران زمان پرداخت معوقات فروردین خود هستند.براساس جدول اعلامی سازمان تامین اجتماعی، پرداخت حقوق خرداد بازنشستگان از بیستم آغاز شده و براساس حروف الفبا پیش می‌رود؛ آخرین گروه بازنشستگان 31 خرداد مستمری خود را دریافت خواهند کرد.

به گزارش شمانیوز: در عین حال براساس اعلام سازمان، معوقات فروردین بعد از پرداخت حقوق خرداد انجام می‌شود؛ حالا بازنشستگان می‌پرسند آیا این واریزی در ماه جاری صورت می‌گیرد یا باید منتظر پرداخت در تیرماه باشیم؟بازنشستگان خواستار تعیین زمان دقیق واریز معوقات فروردین خود هستند و می‌گویند: پیشتر قول داده بودند این بخش از مطالبات مزدی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با حقوق خرداد واریز می‌شود.

سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از اتمام پرداخت کامل مستمری خرداد که مطابق جدول زمان‌بندی انجام می‌شود، مابه‌التفاوت حقوق فروردین نیز پس از اتمام واریزی‌های حقوق خرداد، به‌طور جداگانه به حساب مستمری‌بگیران واریز خواهد شد.

سازمان تأمین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از اتمام پرداخت کامل مستمری خرداد که مطابق جدول زمان‌بندی انجام می‌شود، مابه‌التفاوت حقوق فروردین نیز پس از اتمام واریزی‌های حقوق خرداد، به‌طور جداگانه به حساب مستمری‌بگیران واریز خواهد شد، در این اطلاعیه آمده است:

«افزایش سالیانه حقوق مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر ساله، پس از تعیین و تصویب میزان افزایش سالیانه از سوی هیئت وزیران و ابلاغ مصوبه مربوطه اجرایی می‌شود.

بر اساس اعلام قبلی سازمان تأمین‌اجتماعی، حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت پس از اعمال افزایش‌های سالیانه محاسبه و پرداخت شد و واریز حقوق خرداد نیز همانند اردیبهشت، طبق روال معمول و بر اساس حروف الفبا واریز خواهد شد.

برابر برنامه‌ریزی انجام شده، پس از اتمام پرداخت کامل مستمری خرداد که مطابق جدول زمان‌بندی انجام می‌شود، مابه‌التفاوت حقوق فروردین نیز بلافاصله پس از اتمام واریزی‌های حقوق خرداد، به‌طور جداگانه به حساب مستمری‌بگیران واریز خواهد شد.»زمان حذف و اضافه بیمه تکمیل معلمان بازنشسته و بازنشستگان کشوری اعلام شد.

با عنایت به قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۳ با شرکت بیمه ملت، کلیه بازنشستگان و موظفین محترم از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۱ لغایت ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ به مدت سه ماه فرصت دارند تا با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس sabasrm.ir قسمت (خدمات بیمه ای- بیمه تکمیلی درمان- ثبت نام و انصراف بیمه تکمیلی درمان) نسبت به ثبت درخواست ثبت نام و یا انصراف از بیمه تکمیلی اقدام نمایند.

لازم است بازنشستگان و موظفین گرامی برای انجام موارد ذکر شده اقدام نمایند.

در این راستا، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران متقاضی این خدمت می‌توانند برای ثبت آنلاین “درخواست برقراری و انصراف” از اول خردادماه به مدت سه ماه تا ۳۱ مردادماه طبق سنوات گذشته اقدام کنند

به گزارش مکتوب نامه،بازنشستگان می‌توانند در دوره زمانی مشخص شده با ورود به سامانه ثبت‌نام آنلاین که به صورت لینک ثابت در صفحه اصلی سایت اطلاع‌رسانی (cspf.ir) و همچنین درگاه خدمات الکترونیک صندوق (eservices.cspf.ir) فعال می‌شود، اقدام کنند.

شرکت «بیمه ملت» درحالی برنده مناقصه ارائه خدمت بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری برای سال ۱۴۰۳ شده است که پیش از این شرکت آتیه‌سازان حافظ سال‌ها ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان را بر عهده داشت.

جدول تعهدات بیمه تکمیلی ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری و فرهنگیان بازنشسته توسط صندوق بازنشستگی منتشر شد.

قرارداد بیمه تکمیلی جدید با بیمه ملت منعقد شده است.

هزینه ماهانه بیمه تکمیلی هر نفر مبلغ ۳/۵۸۰/۰۰۰ ریال است که از این مبلغ سهم هر بازنشسته ۳۰ درصد می‌باشد و ماهانه مبلغ ۱/۰۷۴/۰۰۰ ریال بابت بیمه تکمیلی هر نفر از حقوشان کسر می‌گردد و باقی آن یعنی ۷۰ درصد که مبلغ: ۲/۵۰۶/۰۰۰ ریال می‌باشد توسط صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌گردد.

کلیه بازنشستگانی که تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲ عضو بیمه تکمیلی اتیه سازان بوده اند و فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ از حقوقشان هزینه بیمه تکمیلی قبلی ماهانه مبلغ: ۶۷۵/۰۰۰ ریال کسر گردیده است با قرارداد جدید بیمه تکمیلی ملت کماکان از فروردین ماه ۱۴۰۳ عضو بیمه تکمیلی ملت هستند و بیمه تکمیلی جدید ملت از ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ برای انان انجام می‌گردد.

از ابتدای سال بیمه تکمیلی بازنشستگان از آتیه حافظ به بیمه ملت تغییر کرده است.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ۲۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد و ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات بیمه تکمیلی و بیمه عمر پرداخت شد.

سید مرتضی حسینی در مورد جزییات این پرداخت‌ها افزود: در هفته جاری مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، مراکز دیالیز، مراکز پزشک خانواده و پزشکان طرف قرارداد پرداخت شد.

وی ادامه داد: در این مرحله از پرداخت‌ها، ۱۳۶۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها به همراه ۴۲۰ میلیارد تومان از مطالبات سه‌ ماه پزشکان طرف قرارداد پرداخت شد و مابقی مطالبات پزشکان را نیز پرداخت و به‌روزرسانی خواهیم کرد.

معاون برنامه‌ریزی، پشتیبانی و مالی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از پرداخت مطالبات مراکز دیالیز و مراکز پزشک خانواده به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد و در مورد مطالبات داروخانه‌ها در طرح دارویار افزود: تمامی مطالبات دارویی سرپایی تا پایان اردیبهشت ماه و مطالبات دارویی بستری تا پایان اسفند ماه نیز که رقمی بالغ بر ۸۵۰۰ میلیارد تومان و از تعهدات دولت است؛ به‌صورت مستقیم از طریق سازمان هدفمندی به حساب مراکز درمانی طرف قرارداد واریز خواهد شد.

حسینی افزود: تلاش ما در سازمان تأمین‌اجتماعی این است که بدهی معوق به مراکز طرف‌قرارداد نداشته باشیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اسناد بررسی و پرداخت شود. لذا در تلاشیم با به‌روز کردن بدهی‌های سازمان به مراکز دانشگاهی، این مطالبات را نیز در اسرع وقت پرداخت و تسویه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی