شمانیوز
شما نیوز

تیگو 7 پرومکس

تفاوت تیگو ۷ پرومکس و تیگو ۷ پرو در چیست؟/ نگاهی به خودرو تیگو ۷ پروکس

تفاوت تیگو ۷ پرومکس و تیگو ۷ پرو در چیست؟/ نگاهی به خودرو تیگو ۷ پروکس

در خبر زیر به بررسی و تفاوت خودرو تیگو مکس پروکس و تیگو ۷ پرو پرداخته شده است.

به گزارش شمانیوز، تیگو ۷ پرومکس نسبت به مدل پایه یعنی تیگو ۷ پرو از طراحی ظاهری بروزتر، امکانات رفاهی بیشتر و در برخی تیپ‌ها، پیشرانه قوی‌تری بهره می‌برد و به عنوان مدل فول‌تر و مجهزتر این خانواده شناخته می‌شود.

هر دو خودرو تیگو ۷ پرومکس  و پرو از پلتفرم مشترکی استفاده می‌کنند اما تیگو ۷ پرومکس با تغییرات ظاهری و اضافه شدن برخی آپشن‌ها، ظاهری اسپرت‌تر و امکانات رفاهی بیشتری را به همراه دارد.

تیگو 7 پرو در سال 1400 از سوی فونیکس به بازار خودرو معرفی شد تا بتواند تجربه موفقیت تیگو 7 را برای این شرکت تکرار کند که اتفاقا به دلیل تغییرات و آپشن‌های جدید به این مهم دست یافت.

باز هم فونیکس نسخه چهار چرخ محرک تیگو 7 پرو را رسما معرفی کرد که هرچند از نظر ظاهری تغییرات چندانی با تیگو 7 پرو ندارد اما از لحاظ مشخصات فنی و تریم داخلی با یک خودروی متفاوت روبرو هستیم.تیگو 7 پرو از ترکیب موفق موتور 1500 سی سی توربو و گیربکس CVT 9 سرعته استفاده می‌کرد که قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن مکتری را برای خودرو فراهم می‌کند اما پیشرانه تیگو 7 پرو مکس می‌تواند 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را در نخستین سری به محور جلو و در مرحله بعدی به چهار چرخ خودرو منتقل کند که این یعنی از 156 اسب بخار تیگو 7 پرو با گشتاور 230 نیوتن متری، توان بیشتری به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند.

تیگو 7 پرومکس

طراحی بیرونی و نمای بدنه تیگو ۷ پرو مکس

باتوجه به اینکه تمام سپر و جلوپنجره‌ در نسخه‌ی پرو مکس، متفاوت از مدل اصلی است؛ می‌توان مدل جدیدتر را یک فیس‌لیفت پرکار توصیف کرد که با ترفندهایی ساده، جذابیت بیشتری فراهم می‌کند.

طراحان خودرو نه‌تنها کاسه چراغ جدید برای تیگو ۷ پرو مکس ارائه داده‌اند؛ بلکه با استفاده از ادوات کروم براق در حاشیه‌ی جلو پنجره و زیر چراغ، حس اسپرت خودرو را افزایش داده‌اند. حجم‌دهی داخل سپر نیز به گونه‌ای است که تیگو ۷ پرو مکس، عضلانی‌تر و قوی‌تر دیده می‌شود. برای این خودرو در نزدیکی مه‌شکن‌ها از سه LED در پایین بدنه برای تامین روشنایی روز استفاده شده است.

در نمای جانبی و پشت تیگو ۷ پرو مکس، عملا تفاوتی با نسخه‌ی اصلی تیگو ۷ دیده نمی‌شود؛ اما با کمی دقت می‌توان متوجه شد برای مدل جدیدتر، پیوستگی کامل چراغ‌های عقب وجود دارد. این خودرو کماکان طول بدنه‌ی ۴,۵۰۰ میلی‌متر، عرض ۱,۸۴۲ میلی‌متر، ارتفاع ۱,۷۴۶ میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متر خواهد داشت.

تیگو 7 پرومکس

طراحی کابین و نمای داخلی تیگو ۷ پرو مکس

نصب دو نمایشگر ایستاده و متصل به هم، داشبورد تیگو ۷ پرو مکس را متفاوت از نسخه اصلی نشان می‌دهد. طراحی بخش میانی داشبورد، کنسول و فضای بین صندلی‌ها نیز تفاوت‌هایی دارند.

مانیتورهای ۱۲/۳ اینچ، برای پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی –ناوبری استفاده می‌شوند. خروجی هوای تهویه مطبوع به تقلید از بی‌ام‌و، حالت سراسری دارد. کمی پایین‌تر، روبروی دسته دنده نیز، ردیفی از کلیدهای فلزی دیده می‌شود و همچنین پنل مستقل برای کنترل امکانات رفاهی نصب شده است تا کمترین استفاده از کلیدهای فیزیکی در کابین تیگو ۷ پرو مکس انجام شود.

طراحی دسته‌دنده نیز الهام از نمونه‌های دیده شده در خودروهای بی‌ام‌و را نشان می‌دهد. این بخش دارای شارژر بی‌سیم برای گوشی همراه است و پلاستیک شفاف دارد که معمولا با نمایش گردوخاک، به مرور زمان آزارهنده می‌شود.

پیشرانه و تجیهزات فنی تیگو ۷ پرو مکس

برخلاف انتظار، هنوز مدل‌های تیگو ۷ با سیستم دو دیفرانسیل وارد ایران نشده‌اند؛ اما احتمالا نسخه پرومکس چهارچرخ محرک، توسط مدیران خودرو عرضه خواهد شد.

دو نوع پیشرانه‌ی ۱/۵ و ۱/۶ لیتر توربوشارژ برای این خودروها وجود دارد. این شرایط، احتمال عرضه‌ی تیگو ۷ پرو مکس با موتور قوی‌تر از نمونه‌ی فعلی را افزایش می‌دهد. البته شرکت چینی ادعا می‌کند نسخه‌ی دو دیفرانسیل و پلاگین هیبرید تیگو ۷ را به‌زودی رونمایی خواهد کرد.

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی