شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی / آقاپور علیشاهی تشریح کرد:

چند راهکار برای تقویت معیشت بازنشستگان

چند راهکار برای تقویت معیشت بازنشستگان

نماینده ادوار مجلس گفت: مهمترین اقدام برای تقویت قدرت خرید بازنشستگان مهار تورم و تقویت صندوق‌های بازنشستگی است و از سوی دیگر باید در کنار افزایش حقوق بازنشستگان، سهام شرکت‌های زیرمجموعه‌ صندوق‌ها را به جامعه بازنشستگان تخصیص داد.

معصومه آقاپور علیشاهی، کارشناس اقتصادی و نماینده ادوار مجلس در گفتگو با شمانیوز، درباره ضرورت تقویت قدرت خرید بازنشستگان گفت: وضعیت بازنشستگان خیلی مساعد نیست و حتی همسان‌سازی حقوق هم نتوانسته قدرت خرید آنها را به طرز چشم‌گیری افزایش دهد و لذا باید اقدامات مهم دیگری در این راستا صورت پذیرد.وی افزود: به نظر من مهمترین اقدام برای تقویت قدرت خرید بازنشستگان مهار تورم و تقویت صندوق‌های بازنشستگی است و از سوی دیگر باید در کنار افزایش حقوق بازنشستگان، سهام شرکت‌های زیرمجموعه‌ صندوق‌ها را به جامعه بازنشستگان تخصیص داد دقیقاً مشابه آنچه که در سهام عدالت اتفاق تا اینها ماهانه یا سالیانه از سود سهام برخوردار شوند وبخشی از هزینه‌های زندگی‌شان را پوشش دهد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: امروزه بخشی از بازنشستگان ما اجاره‌نشین هستند و بعد از 30 سال هنوز نتوانسته‌اند خانه‌دار شوند و حتی هرساله تورمی که در بخش اجاره مسکن وجود دارد سبب شده اینها به حواشی شهر مهاجرت کنند و از آنجا که اکثر بازنشستگان در سنین پیری و میانسالی قرار دارند نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی هستند ولی در حاشیه شهرها وضعیت ارائه خدمات بهداشتی مساعد نیست.

آقاپور علیشاهی با بیان راهکاری گفت: پیشنهاد من این است که تعاونی‌های مسکن مختص بازنشستگان شکل بگیرند و یا اگر هستند آنها را تقویت کنیم تا بتوانند پروژه‌های مسکن ارزان را برای بازنشستگان اجرایی سازند. هرچقدر هزینه خرید خانه را برای بازنشستگان کاهش دهیم به همان اندازه نقش بسزایی در بهبود وضعیت معیشتی آنها در پی خواهد داشت.

وی اضاقه کرد: در کنار این اقدامات باید هزینه‌های درمان بازنشستگان را هم کاهش دهیم که در اینجا تقویت بیمه‌های تکمیلی می‌تواند اثربخش باشد و موضوع مهم بعدی دیگر آن است که مبلغ وام‌های بازنشستگی افزایش پیدا کند، چون واقعاً با 20 یا 30 میلیون تومان اتفاق مثبت خاصی در زندگی فرد بازنشسته و خانواده او رقم نمی‌خود و اگر بتوان این مبلغ را افزایش داد قطعاً شرایط بهتر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی
تبلیغات متنی